Gå til innhold

Skal jeg si noenting om behandlerens sminke?

Anbefalte innlegg

Gjest balansekunstneren
Skrevet

Jeg går til en psykiater som har en veldig dramatisk sminke og hårstil. Hver gang jeg ser henne så skvetter jeg. Jeg blir veldig urolig og det tar ofte fokuset bort fra det hun prater om. Andre som kjenner henne er også enig i at sminken er veldig dramatisk.

Men blir det feil av meg å si dette til henne? Jeg kan jo ikke legge meg opp i hvordan hun vil sminke seg. Er redd hun blir sur på meg.

Skal jeg si noe?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, såpass må du kunne innrette deg etter om du har ambisjoner om å tåle hverdagslivets krav.

Skrevet

De får da være måte på å være en sart sjel,

synes

Skrevet

synes

*hehe* Vel talt :-)

Skrevet

Jeg synes du skal finne deg en annen psykiater. Hun er for opptatt av det overflatiske, glitter og gull. Jeg er redd du ikke vil få tilfredsstillende behandling hos henne. Det burde være retningslinjer for sminke for dem som jobber i helsevesenet, iallefall når de er på jobb.

Skrevet

Jeg synes du skal finne deg en annen psykiater. Hun er for opptatt av det overflatiske, glitter og gull. Jeg er redd du ikke vil få tilfredsstillende behandling hos henne. Det burde være retningslinjer for sminke for dem som jobber i helsevesenet, iallefall når de er på jobb.

Litt drøyt å skifte behandler på grunn av sminken da! he he.

Skrevet

Forstår dette kan være en kjip situasjon, menhun tåler det! Har sikkert hørt mye styggere ting før. Men bare si det på rett måte. Ikke nevn at det er flere som er enig med deg..

Jeg får min del har ikke noe problemer med å kommentere stilen til psykologen min. Hun kan ha ganske merkelige klær iblant, og en gang spurte jeg henne hvor hun har kjøpt striesekken sin. Knis. En annen gang lurte hun på om jeg syntes de nye støvletene hennes var fine, men da svarte jeg nei. Spisse årer er ike min stil. Men hun lo bare. Vet hun har nok selvtilit til å ikke la seg bryte sammen av slike kommenater, og det har nok behandleren din også.

Skrevet

Litt drøyt å skifte behandler på grunn av sminken da! he he.

Jeg vil ikke si det :)

Onsdag1365380628
Skrevet

Om du skal si noe kan jeg ikke svare på, men jeg skjønner godt hva du mener..har selv gådd til en jåledukke av en behandler og som du sier, bare hårfrisyren kunne få meg til å rygge. Hun var alltid meget "smart" i klesveien og sminken var dramatisk. Jeg følte meg alltid som en grå mus sammen med henne. Som om ikke det var nok hadde hun en dialekt som ikke er herfra, og den skarpe stemmen hennes hørtes lang vei. Jeg synes hennes stil og væremåte gikk utover behandlingen men jeg tenkte aldri på å si ifra. Jeg tror ikke hun hadde skiftet stil av den grunn..

Skrevet

synes

enig med deg der ja.

Gjest artic123
Skrevet

synes

Veldig godt svart!!! :-)

Skrevet

Kanskje du skulle begynne din terapi med å akseptere at alle mennesker, inkludert deg selv og din psykolog har rett til å kle seg og sminke seg som de vil. (Det er da selvsagt at Basic Instinct opptreden ikke går inn under dette, men det høres ikke ut som hun er der ute)

Hvis du f eks ønsker å kle deg i grilldress, så kan det da godt være hun syns det er hårreisende, men hun ville da ikke nekte deg å ta på grilldress til hennes behandling av den grunn.

Se på dine holdninger til verden rundt deg før du kan forestille deg en forandring i deg selv, og fokuser da på psykologens behandling istedetfor sminke. Dette her høres ut som "god gammel" skandinavisk jantelov. Føsj og føj!

Skrevet

Kanskje du skulle begynne din terapi med å akseptere at alle mennesker, inkludert deg selv og din psykolog har rett til å kle seg og sminke seg som de vil. (Det er da selvsagt at Basic Instinct opptreden ikke går inn under dette, men det høres ikke ut som hun er der ute)

Hvis du f eks ønsker å kle deg i grilldress, så kan det da godt være hun syns det er hårreisende, men hun ville da ikke nekte deg å ta på grilldress til hennes behandling av den grunn.

Se på dine holdninger til verden rundt deg før du kan forestille deg en forandring i deg selv, og fokuser da på psykologens behandling istedetfor sminke. Dette her høres ut som "god gammel" skandinavisk jantelov. Føsj og føj!

Psykiateren er profesjonell. Å si at man kan kle seg i grilldress blir ikke riktig. Som psykiater har man IQ på over 70 og burde vite at for mye sminke kan gi et inntrykk av overflatiskhet.

Skrevet

Jeg hadde en gang en teraput som var veldig sminket, og kledt i masse rødt, og "skremte" meg litt med det i begynnelsen. Men jeg har aldri vært borte i en så kompetent behandler som henne. Så prøv å ikke bry deg så mye om sminken og stilen hennes, du.

Skrevet

Psykiateren er profesjonell. Å si at man kan kle seg i grilldress blir ikke riktig. Som psykiater har man IQ på over 70 og burde vite at for mye sminke kan gi et inntrykk av overflatiskhet.

Jeg hadde en gang en psykolog som satt i shorts. _Det_ reagerte jeg på, men jeg sa da ingen ting til det heller. Det var jo godt og varmt og en fin sommerdag. Men jeg synes vel egentlig ikke bare bein har noe i en terapitime å gjøre. Jeg ville aldri kledd meg i shorts i en slik jobb, men at folk sminker seg på den måten de vil tenker jeg at vi bare må tåle

Skrevet

sminke har ingen likhetstrekk med overfladiskhet å gjøre.mennesket har i alle tider pyntet seg.det kan være en hyllest til livet,glede! eller at en bryr seg om det esteiske.dersom en er opptatt av å ha det fint inni seg selv,vil en kanskje ha det fint utvendig også?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ulike kleskoder på ulike arbeidsplasser. Det å måtte vurdere hvilke klær og hvilken sminke man skal ha på av hensyn til kundene er helt normalt.

Det burde denne psykologen også tenke på. Så jeg synes det er helt legitimt å si i fra at du reagerer på sminken hennes.

Skrevet

Ens rett eller behov for å være seg selv er vel ikke mindre med en IQ over 70. Hva har IQ med dette å gjøre da. Hvis noen kan bli støtt av sin behandlers make-up, så er det ikke behandleren som skal forandre seg for å tilfredsstille pasienten.

Jeg kan ikke se at man krysser noen etisk upassende grenser ved å legge tjukk make-up. Grilldressen tok jeg med, fordi jeg syns det er et godt bilde på hva hvordan etterlevere av janteloven kler seg. Kjedelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...