pusi Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Gutten på 9 år kunne slutte med nattbleiene i juni, men nå er det på med dem igjen. Fra å være helt tørr hele sommeren og til langt utpå høsten, har uhellene blitt flere og flere. Noen ganger også på dagtid, men det er helst når han er veldig opptatt med dataspill. Det rare er jo at alt blir vått. Det er til og med vått på puta, enda han ligger ganske rolig når han sover. Og det lukter helt fryktelig. Han drikker lite, men det kommer ut myyye. Dyne, pute, sengetøy og laken tar jo hele dagen å vaske og tørke, og vi som er på jobb på dagtid. Jeg tør ikke å ha på vaskemaskin og tørketrommel når vi ikke er hjemme. Vi har fått minirin-tabletter hos legen (tror det er 120 mg), men det har ikke blitt bedre. Vi testet selvfølgelig at han ikke har urinveisinfeksjon. Noen som kan ha noen råd til meg? Jeg kjenner at jeg blir veldig stressa av dette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er det noe han er redd eller engstelig for? Skillsmisse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Har dere sjekket om han har stor urinproduksjon? Med å føre opp hva og hvor mye han drikker, og hvor mye som kommer ut? Om dere ikke allerede har kontant med uroterapeut så anbefaler jeg dere om å be om henvisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1226999033' post='4017412] Har dere sjekket om han har stor urinproduksjon? Med å føre opp hva og hvor mye han drikker, og hvor mye som kommer ut? Om dere ikke allerede har kontant med uroterapeut så anbefaler jeg dere om å be om henvisning. Vi var hos uroterapeut for noen år siden, og det ble ikke funnet noe unormalt. Jeg har av og til lurt på om det kan være noe med musklaturen. Hos kvinner kan man jo trene bekkenbunn, men hvordan er det hos gutter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Er det noe han er redd eller engstelig for? Skillsmisse? Ingen skilsmisse. Vi har spurt om det er noe, men det ser ikke sånn ut. Han gleder seg til å gå på skolen, og det er et par kamerater som stadig kommer innom. Vi stresser ham en del med lekselesing for tiden, men på dette området har det vært stor fremgang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vi var hos uroterapeut for noen år siden, og det ble ikke funnet noe unormalt. Jeg har av og til lurt på om det kan være noe med musklaturen. Hos kvinner kan man jo trene bekkenbunn, men hvordan er det hos gutter? Jeg vet faktisk ikke hvordan det er med bekkenbunnen hos gutter. Kanskje det hadde vært lurt med en ny time hos uroteraput, siden problemet er der enda. Og da sjekket dette med stor urinproduksjon også? Uroterapeuten vil vel også ha kunnskap om musklaturen. Det er jo også blæretrening, som gjør han bevisst på signalene fra urinblæren. Siden det virker som han neglisjerer disse når han er opptatt med noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vi har slitt med det samme problemet. Vårt barn var "tørt" hele sommeren når hn var 5 år gammel, så begynte det igjen og varte frem til hn var 10,5 år, etter det var det bare noen få uhell. Og ja, ALT var klissvått, vi prøvde tisselaken med alarm men det hjalp ikkje nevneverdig. Men vi brukte "tisselaken" under det vanlige lakenet, for å skåne madrassen. Ikkje bli stressa, eg vil anta at hn er svært fortvila sjøl allerede, så bare skift, vask og smil og vær blid, det blei ihvertfall min oppskrift etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Vi har slitt med det samme problemet. Vårt barn var "tørt" hele sommeren når hn var 5 år gammel, så begynte det igjen og varte frem til hn var 10,5 år, etter det var det bare noen få uhell. Og ja, ALT var klissvått, vi prøvde tisselaken med alarm men det hjalp ikkje nevneverdig. Men vi brukte "tisselaken" under det vanlige lakenet, for å skåne madrassen. Ikkje bli stressa, eg vil anta at hn er svært fortvila sjøl allerede, så bare skift, vask og smil og vær blid, det blei ihvertfall min oppskrift etterhvert. Takk for svar. Det hjelper å høre om andre som har vært i samme situasjon. Heldigvis synes han det er greit med nattbleier selv. Så lenge ingen får vite det. Nattdrakt er et flott :-) Skal høre hva legen anbefaler, men jeg ser ikke for meg at vi orker å stresse med minirin, når det helt tydelig ikke har effekt. Når slike tiltak stresser meg, er det sikkert ikke helt bra for ham heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.