Gå til innhold

Julestrømpe?


Gjest Løveføtter

Anbefalte innlegg

Gjest Løveføtter

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe julestrømpe til barna i år. Har ikke hatt det tidligere, og jeg fikk aldri det da jeg var barn. Derfor lurer jeg på, hva pleier folk å ha i julestrømpa? Er det populært med julestrømpe, eller er det bare dumt å innføre en ny tradisjon? Barna her i huset er 3,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nissekjerringa

Det er jo så koselig med julestrømpen da, til og med vår 13 åring gleder seg til julestrømpen.

Jeg har strikket og tovet julestrømper til jentene våre. Har sydd inn navnene deres på sokkene, slik at de kan ta de med seg når de flytter ut og blir voksne :)

Julestrømpene til jenten blei veldig store .... hadde nok alt for mange masker, de er tovet tre ganger, så de krymper nok ikke mer, men men :)

I julestrømpen tar vi oppi litt godterier, juleblad, prinsesseblad, mandariner osv..

Vi henger sokken på soveromsdørene natt til julaften, så på julaftensmorgenen kommer de i senga til oss for å vise hva de har fått :), så står vi opp alle sammen, fyrer på peisen, slår på barne-tv og koser oss med det de fikk i julestrømpen :)))

Åååå nå kom jeg i julestemning her, jo jeg synes det er en koselig tradisjon (jeg er ikke vokst opp med den selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpe er koselig! Litt godis, et blad, liten leke/DVD/spill etc for å få julaften til å gå på skinner fram til gaveåpningen.

Jeg har kjøpt nye julestrømper i rød velour m/plysjkant på Toys r' Us til 35 kr.

Jeg så på noen til 200 kr/stk, men gidder ikke å bruke 600 kr på stømpene/har 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Guttungen har julestrømpe. Har en lang strikket en, slik at strømpen er fin som pynt i seg selv.

Oppi har jeg som oftes aktivitetshefte eller noe i den duren, altså noe han kan leke med på dagen.

Så gjerne ett kinderegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med julestrømpe da jeg ble alenemor. :o) Jeg gjemmer dem et sted og lager rebus-løype som ungene må følge for å finne dem, 10 poster er standard.

Oppi strømpene er det gjerne et aktivitetshefte, et juleblad, pokemonball, pokemonkort og masse godis! :o) Om de er hos meg på julaften så får de dem etter frokost på julaften, er de hos pappan da så får de strømpene når de kommer til meg i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er jo så koslig med julesokken!

Ser de fleste har den på julaften, vi pleier ha den i flere dager. Men da legger vi jo ikke mye i den...

Og sokken henger vi på sengekanten.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løveføtter

Det er jo så koselig med julestrømpen da, til og med vår 13 åring gleder seg til julestrømpen.

Jeg har strikket og tovet julestrømper til jentene våre. Har sydd inn navnene deres på sokkene, slik at de kan ta de med seg når de flytter ut og blir voksne :)

Julestrømpene til jenten blei veldig store .... hadde nok alt for mange masker, de er tovet tre ganger, så de krymper nok ikke mer, men men :)

I julestrømpen tar vi oppi litt godterier, juleblad, prinsesseblad, mandariner osv..

Vi henger sokken på soveromsdørene natt til julaften, så på julaftensmorgenen kommer de i senga til oss for å vise hva de har fått :), så står vi opp alle sammen, fyrer på peisen, slår på barne-tv og koser oss med det de fikk i julestrømpen :)))

Åååå nå kom jeg i julestemning her, jo jeg synes det er en koselig tradisjon (jeg er ikke vokst opp med den selv).

Høres fine ut, men strikke kan jeg ikke, så det får bli kjøpte strømper. Gleder meg til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227001969' post='4017455]

Julestrømpe er koselig! Litt godis, et blad, liten leke/DVD/spill etc for å få julaften til å gå på skinner fram til gaveåpningen.

Jeg har kjøpt nye julestrømper i rød velour m/plysjkant på Toys r' Us til 35 kr.

Jeg så på noen til 200 kr/stk, men gidder ikke å bruke 600 kr på stømpene/har 3 barn.

Jeg så også noen på "Toys", men de hadde Ole Brumm på seg, tenkte det ble litt barnslig om noen få år. Vil gjerne kjøpe en strømpe de kan ha i alle år, tradisjon det også, med samme strømpen år etter år...

Takk for tips, DVD er nok ikke dumt, selvom det er mye barnetv på tv i jula så får de jo glede av den i ettertid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

[quote name=Shira :o)' timestamp='1227002665' post='4017472]

Guttungen har julestrømpe. Har en lang strikket en, slik at strømpen er fin som pynt i seg selv.

Oppi har jeg som oftes aktivitetshefte eller noe i den duren, altså noe han kan leke med på dagen.

Så gjerne ett kinderegg.

Takk for tips. Kan jo kjøpe en tegneblokk med figurer ol. De er nok for små for aktivitetsblad, men skal huske på det til et annet år;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Jeg begynte med julestrømpe da jeg ble alenemor. :o) Jeg gjemmer dem et sted og lager rebus-løype som ungene må følge for å finne dem, 10 poster er standard.

Oppi strømpene er det gjerne et aktivitetshefte, et juleblad, pokemonball, pokemonkort og masse godis! :o) Om de er hos meg på julaften så får de dem etter frokost på julaften, er de hos pappan da så får de strømpene når de kommer til meg i romjula.

Det høres artig ut. Kan jo lage en enkel rebus til de i år. Pakke rebusen inn i kalenderen kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Å, det er jo så koslig med julesokken!

Ser de fleste har den på julaften, vi pleier ha den i flere dager. Men da legger vi jo ikke mye i den...

Og sokken henger vi på sengekanten.

:0)

Å jeg gleder meg til advent og jul. Det er så deilig å ha barn med forventninger til julen. Det blir nok julestrømpe heretter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres artig ut. Kan jo lage en enkel rebus til de i år. Pakke rebusen inn i kalenderen kanskje...

Første lapp i skattejakten kan henge i kalenderen ja - det har jeg også gjort. :o) Vi gjør det samme med påskeegget også og ungene er fremdeles helt ville og etterlyser skattejakten før jul og påske hvert år. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg gleder meg til advent og jul. Det er så deilig å ha barn med forventninger til julen. Det blir nok julestrømpe heretter :-)

Ja, det er en herlig tid! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Takk for tips. Kan jo kjøpe en tegneblokk med figurer ol. De er nok for små for aktivitetsblad, men skal huske på det til et annet år;-)

Var tegneblokker, en dvdfilm og slikt jeg kjøpte før når han var mindre. Nå er det mer pokemonball, blad o.l

Jeg tenker som så at det skal være noe godt oppi der, og noe spennendes han kan drive på med utover formiddagen. Julaften kan være lang for både små og store ;o)

Jeg kjøpte en ferdigstrikket sokk på Prinsess tror jeg det var, for strikke selv kan jeg nemlig ikke. Eller jeg kan, men kommer aldri i mål ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg absolutt at du skal ja :) Kjempekoselig er det. Mine får enda, alle tre ;) Legger oppi snop og dvd i år tenker jeg :) Strømpene henger i stua. Faren ved å gi disse julaften morgen, er at de våkner grytidlig og er så spente så spente (mine før). Husker ei jul at de kom og vekket oss klokka fem på morraen, med store øyne og klar for jul hehe men vi har i tillegg hatt besøk av nissen natt til julaften. Det har alltid ligget en pakke til hver under treet. Ah, gode minner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissekjerringa

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227001969' post='4017455]

Julestrømpe er koselig! Litt godis, et blad, liten leke/DVD/spill etc for å få julaften til å gå på skinner fram til gaveåpningen.

Jeg har kjøpt nye julestrømper i rød velour m/plysjkant på Toys r' Us til 35 kr.

Jeg så på noen til 200 kr/stk, men gidder ikke å bruke 600 kr på stømpene/har 3 barn.

Ser de på DVD på julaften :) ? Hjemme står tv`n på NRK 1 HELE dagen, alle de gode gamle slagerene som må til for at vi skal komme i den gode gamle julestemningen :))

Starter på morgenen med Snekker Andersen :)))

ååå det kribler i meg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de på DVD på julaften :) ? Hjemme står tv`n på NRK 1 HELE dagen, alle de gode gamle slagerene som må til for at vi skal komme i den gode gamle julestemningen :))

Starter på morgenen med Snekker Andersen :)))

ååå det kribler i meg ....

Det er ikke alt som fenger i alle aldere. Vi har heldigvis flere tv'er.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også noen på "Toys", men de hadde Ole Brumm på seg, tenkte det ble litt barnslig om noen få år. Vil gjerne kjøpe en strømpe de kan ha i alle år, tradisjon det også, med samme strømpen år etter år...

Takk for tips, DVD er nok ikke dumt, selvom det er mye barnetv på tv i jula så får de jo glede av den i ettertid også.

Jeg kjøpte helrøde julestrømper, ikke noe motiv på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vokst opp med julestrømpe, men det har mannen min - så ungene her får julestrømpe.

Den kommer opp første gang natt til 1. juledag og inneholder litt godteri, ett juleblad og en mandarin el.l.

Slik fortsetter det frem til natt til 1. nyttårsdag. Det er siste gangen strømpa blir fyllt.

Etterhvert som dagene går blir det mindre og mindre i strømpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...