Gå til innhold

Holde avdelinga inne i finværet?

Spirello

Anbefalte innlegg

Hei alle småbarnsmødre.. Bare lurer på om det er jeg som er sær eller ego-mor når jeg tenker sånn, eller om dere mener det samme.. På avdelinga til poden på 3,5 år er det 19 barn. det er turdag hver tirsdag fra 10.00 - 14.00 - dette er fast uansett vær, bare det er nok ansatte på jobb. I dag henger det en plakat i garderoben der det står at det har begynt en ny i avd.

Også står det under at pga. den nye så holdes halve avd. igjen fra turen i dag...??? Og det er jo utrolig dumt synes jeg da. Skal halvparten av ungene være inne hele dagen da, siden det har begynt en ny? Det er streålende sol og mildt vær i dag. Jeg har pakka med en god matpakke og noe godt til alle barna i sekken i dag. Poden gleder seg til turen. Jeg må si jeg blir litt irritert om han ikke får vært med på tur. da burde de ha droppa hele turen for alle, og gitt beskjed til foreldrene i går så vi ikke hadde pakka med tursekken og klær belaga på en hel dag ute.

Hvorfor kan ikke det nye barnet bli med? Hvis det blir for mye, kan jo den mor eller far bli med, eller så kunne den nye begynt i morgen, eller hele turen droppes. Det er jo vanlig med tre innkjøringsdager uansett vel? Hadde en uke fri i innkjøringsfasen jeg, så han ikke fikk lange dager med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder barnehagen ungene inne hele dagen fordi det har begynt et nytt barn? De skal vel en tur ut i dag uansett?

UaJeg synes det høres litt tullete ut å avlyse turen, men det er nå min mening. Det nye barnet på avdeilng har sannsynligvis med seg mamma eller pappa hele dagen dersom det er første dagen, og da kunne de vel vært med på tur begge to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må de være inne, da?

Hvorfor skal de holdes inne hele dagen selv om de ikke skal på tur? Kan de ikke kose seg i uteområdene i hvertfall?

I vår barnehage hadde de ikke turdager de første ukene i høst, på grunn av tilvenning av nye barn.

Så det kan godt være at de har erfaring med at tilvenning går best for mange av barna, ved at de er i de samme lokalene, og at de ikke venner seg til at mamma og pappa skal være med på turen osv. Det vet jeg ikke.

Vet ikke om de hadde avlyst turen hvis det kom nye barn midt i semesteret.

Men det viktigste er jo at de får lov å være ute å leke i det fine været, (og at det i hvertfall ikke er de samme som mister turdagen sin hvis samme situasjon oppstår flere ganger i løpet av året.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de holdes inne hele dagen selv om de ikke skal på tur? Kan de ikke kose seg i uteområdene i hvertfall?

I vår barnehage hadde de ikke turdager de første ukene i høst, på grunn av tilvenning av nye barn.

Så det kan godt være at de har erfaring med at tilvenning går best for mange av barna, ved at de er i de samme lokalene, og at de ikke venner seg til at mamma og pappa skal være med på turen osv. Det vet jeg ikke.

Vet ikke om de hadde avlyst turen hvis det kom nye barn midt i semesteret.

Men det viktigste er jo at de får lov å være ute å leke i det fine været, (og at det i hvertfall ikke er de samme som mister turdagen sin hvis samme situasjon oppstår flere ganger i løpet av året.)

De kommer nok til å være inne hele dagen ja, for det er en stor barnehage med 14 avdelinger, og de deler på uteområdet, så alle kan ikke være ute samtidig. Om de som blir igjen får være ute en time i dag vet jeg ikke, håper det. Men jeg synes det bloir for dumt å holde igjen de andre barna fordi en begynner i dag... Synes det blir feil ovenfor de barna som kanskje har gledet seg til tur (det har min sønn i hvert fall). Vi fikk heller ikke beskjed om hvem som skulle være med på tur, og vi kunne i hvert fall fått beskjed i går. For de fikk ikke beskjed omd et nye barnet i dag morres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en dårlig løsning å droppe turen. De fleste bhg har vel en turdag, og det er nok av andre ting som kommer i veien for den. Jeg forstår godt at det er best for det nye barnet å bli kjent inne i bhg, så derfor synes jeg de burde valgt en annen dag til første innkjøringsdag. Det er lurt at barna blir kjent i bhg før de begynner å gå på tur, så i august synes jeg det er ok å vente med tur. _men_ de må ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo merkelig ut.

Det eneste som slår meg er at det nye barnet kanskje har noen spesielle behov som gjør at en turdag ikke blir noen god start for ham/henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å surmule for alt som finnes?

Kan godt hende at barna som er tilbake i barnehagen skulle ha utetid i barnehagens område.

Og for en flott tanke å komme med at et nytt barn blir tatt så godt hånd om at barnet kan bli kjent med færre barn av gangen! Helt supert!

En annen gang så kan hende at ditt barn er på tur og den andre halvdelen er tilbake. Slikt jevnes ut over tid i et barnehageår.

Ikke bli en slik forelder som henger seg opp i den minste detalj og viser misnøye til alle tider. Det er ikke bra for ditt barn på sikt og ikke ditt hjertesystem heller. På skolen vil det bli enda mer du ikke vil like....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært opp til meg skulle de droppet alt oppsatt program og dratt på tur hver gang det var godt vær. Så kunne de heller gjort andre ting på alle dagene med dårlig vær.

Men jeg tror nok de fleste som jobber i barnehage er glade for at det ikke er opp til meg...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert tenkt at det var litt rart de ikke skulle ut pga et nytt barn på avdelingen, men noe mer energi på dette hadde jeg nok ikke brukt ;)

Det er tross alt bare en dag det er snakk om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Dårlig planlegging fra bhg. side!

Enten så begynner man dagen før slik at man har en dag i bhg, og så blir foreldren med på tur (Det er jo innkjøring) dagen etter - eller så begynner man innkjøring dagen etter turdagen.

Vi har turdag mandag og onsdag, og har flere ganger hatt med foreldre til nye barn de dagene - ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...