Gå til innhold

Rivotril undervurdert medisin?

Anbefalte innlegg

Gjest anxiolytic

Av samtlige benzo med unntak av xanor som jeg ikke har erfaring med. Synes jeg rivotril er den beste medisinen mot uro og sosial angst. Virker veldig angstdempende uten å være sedativ slik som jeg synes valium er. Det eneste jeg merker er at angsten forsvinner - og det er vel egentlig det som er poenget med disse medisinene? Effektiv ved små doser også 0,5 mg er som regel nok. Derfor synes jeg det er veldig merkelig når jeg leser om personer som bruker opp til 4-6 mg. Trodde slike doser bare var ment for epileptikere jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318587-rivotril-undervurdert-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om Rivotril er så undervudert jeg. Syns det virker som om det er mange som bruker det. 0,5 mg tabletter er somregel nok mot angst, uro og sosialangst. Det er vel de som har panikkangst som bruker 4-6 mg i døgnet, da panikkangst er en lidelse som ofte krever høyere doser av medisiner.

En jeg kjente før, som har panikkangst, sa at Valium og Sobril ikke hjalp i det hele tatt for ham.

Benzoer generelt er vel ganske undervurdert. Jeg mener benzoer burde være førsteprioritet ved behandling av angstlidelser. Riktignok kan noen bli avhengige av de, men hvorfor skal vi andre lide av den grunn. Det burde blitt skrevet ut mye mer benzoer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...