Gå til innhold

Hvordan innstallere lydkort på pc'en??

Anbefalte innlegg

Gjest Please help...
Skrevet

Noen dataguruer her? Jeg har nettopp overtatt en eldre pc, i påvente av å kjøpe ny. Men det er ingen lyd på pc'en selv om det er lydkort installert. Hva gjør jeg nå, kanskje finne driveren til lydkortet? Isåfall må jeg vel finne et navn på dette kortet, og hvor laster jeg ned driver?? Jeg har også ett par høytalere som jeg kobler på, men det er stillt som i graven herfra også. Det vil si at lydkortet ikke virker, eller at jeg må innstallere en driver??

Skrevet

Under 'maskinvare' på 'kontrollpanelet' i Windows kan du se om lydkortet er installert. Dersom det er installert, men ingen lyd, kan det være ødelagt. For du har vel sjekket voluminnstillingene? ;-)

Dersom det ikke er installert (lydkortet er da merket med rød x) det kan du se om det står produsent og modell. Gjør det ikke det må du skru opp kabinettet for å sjekke hva lydkortet heter.

Når du vet hva lydkortet heter kan du søke opp drivere på Google.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...