Gå til innhold

Venner som blamerer seg på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest personlig info
Skrevet

Jeg har venner og "venner" på facebook som avslører alt for mye om seg selv på facebook. Det tar helt av for enkelte. Informasjon om at de skal på diverse festligheter i helgene når de er sykmeldt i uka for eksempel, info om hva de føler til en hver tid, halvkryptisk info om problemer i forholdene deres, at de er lei jobben.... bla bla...

Er 3 av nærmere 200 "venner" som gjør dette, men de som gjør det tar virkelig av. Har dere andre på facebook lagt merke til noen slike også? Er nesten så jeg vurderer å si noe til spesielt den ene som skriver slikt der, men det er tross alt voksne folk som burde tenke seg om en gang eller to selv.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

3

• tonie

2

• henrikke71

2

• Lotte :o)

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest personlig info
Skrevet

Fei for din egen dør.

Ja, jeg feier bare for meg selv jeg. Men litt pussig fenomen da. Virker som enkelte ikke tenker over at informasjonen først når alle deres "venner" som kanskje er 200 personer og deretter kan det bli diskusjonstema blant deres venner igjen som kanskje er snakk om hele deres nettverk og også mulig framtidig nettverk.

Skrevet

Så å si alle mine venner og "venner" på facebook skriver slike ting på statusen sin.

Skrevet

Enig i at det virker litt barnslig selvopptatt å endre statusen til enhver tid.

Har også sett enkelte som deler vel mye av sitt privatliv på Facebook, men kanskje ikke i den grad du nevner.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har mange venner på facebook som gjør akkurat dette og jeg syns vel at det er helt greit. Hva jeg gjør selv er en helt annen sak, men det hender jeg skriver noe som kanskje er veldig privat.

Skrevet

Jeg har to sånne på vennelisten min. De er kun bekjente og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de addet meg.

Hun ene oppdaterer statusen sin hundre ganger om dagen, om hvor fantastisk kjæreste hun har, hvor digg han er, hvor mye hun gleder seg til å se han på kvelden osv osv osv.. jeg synes det er litt patetisk. Hun har aldri hatt kjæreste før han og det virker som hun har et enormt behov for å vise verden at hun har fått seg kjærseste (nå har de riktignok vært sammen i et år så man må være hjernedø om man ikke har fått det med seg innen nå..)

Så er det en annen, som legger ut om helgens aktiviteter, om at hun har dårlige venner og ikke kan stole på noen, om at hun har blitt dumpet av kjæresten, osv osv.. på både status og wallen.

For meg er dette uforståelig...

Skrevet

Jeg opplever ikke så mye av dette, men når det skjer kan jeg da godt bli litt flau på vedkommendes vegne. Det er bare noen detaljer om andre du ikke gidder å høre, og hvis de inkluderer en annen person som selv kanskje ikke ønsker å offentliggjøre samme nyhet, så er det dårlig stil syns jeg.

Men jeg syns bestemt ikke at det er min oppgave å fortelle dem at de er en trussel mot sitt eget privatliv, det må de selv finne ut av.

Skrevet

Ja, jeg feier bare for meg selv jeg. Men litt pussig fenomen da. Virker som enkelte ikke tenker over at informasjonen først når alle deres "venner" som kanskje er 200 personer og deretter kan det bli diskusjonstema blant deres venner igjen som kanskje er snakk om hele deres nettverk og også mulig framtidig nettverk.

Men det sier vel kanskje mer om dem som irriterer seg og diskuterer dette mellom seg, enn dem som skriver det...

Skrevet

Du kan jo velge å se mindre av info fra disse 3? Egen funksjon for det. Evt slette dem fra vennelista.

Men i bunn og grunn synes jeg du skal la dem holde på, og heller passe på deg selv.

Utsagnet ditt "Informasjon om at de skal på diverse festligheter i helgene når de er sykmeldt i uka" synes jeg er ganske dømmende - man kan altså meget vel være sykmeldt men likevel sosial, bare så det er sagt.

Pass på nesa di du.

Gjest personlig info
Skrevet

Du kan jo velge å se mindre av info fra disse 3? Egen funksjon for det. Evt slette dem fra vennelista.

Men i bunn og grunn synes jeg du skal la dem holde på, og heller passe på deg selv.

Utsagnet ditt "Informasjon om at de skal på diverse festligheter i helgene når de er sykmeldt i uka" synes jeg er ganske dømmende - man kan altså meget vel være sykmeldt men likevel sosial, bare så det er sagt.

Pass på nesa di du.

Personlig mener jeg at dersom en orker fylletur med danskebåten så orker en å jobbe også. Ikke spesielt smart å skrive på facebook når en har registrert kollegaer av seg som venner. Fyll har liksom ikke den helt store rehabiliterende effekten på hverken den ene eller andre lidelsen heller.

Ja, jeg skal bare la dem holde på. Blir flaut for unga dems etterhvert, men ikke mitt problem om de blir mobba fordi de har foreldre som er dumme som brød.

Gjest personlig info
Skrevet

Men det sier vel kanskje mer om dem som irriterer seg og diskuterer dette mellom seg, enn dem som skriver det...

"Men det sier vel kanskje mer om dem som irriterer seg og diskuterer dette mellom seg, enn dem som skriver det..."

En kan vel si at det er noe usmakelig over å legge ut avslørende informasjon om seg selv og det å diskutere det som sladder. Likevel syns jeg nå det er dumt å sette seg i en slik situasjon at en nærmest lever et "big brother liv" der alle ser rett inn i huset og inn i stua til vedkommende.

Gjest personlig info
Skrevet

Jeg har to sånne på vennelisten min. De er kun bekjente og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de addet meg.

Hun ene oppdaterer statusen sin hundre ganger om dagen, om hvor fantastisk kjæreste hun har, hvor digg han er, hvor mye hun gleder seg til å se han på kvelden osv osv osv.. jeg synes det er litt patetisk. Hun har aldri hatt kjæreste før han og det virker som hun har et enormt behov for å vise verden at hun har fått seg kjærseste (nå har de riktignok vært sammen i et år så man må være hjernedø om man ikke har fått det med seg innen nå..)

Så er det en annen, som legger ut om helgens aktiviteter, om at hun har dårlige venner og ikke kan stole på noen, om at hun har blitt dumpet av kjæresten, osv osv.. på både status og wallen.

For meg er dette uforståelig...

"Så er det en annen, som legger ut om helgens aktiviteter, om at hun har dårlige venner og ikke kan stole på noen, om at hun har blitt dumpet av kjæresten, osv osv.. på både status og wallen."

Hun har jeg også som venninne... Dramaqueen.:-)

Skrevet

Personlig mener jeg at dersom en orker fylletur med danskebåten så orker en å jobbe også. Ikke spesielt smart å skrive på facebook når en har registrert kollegaer av seg som venner. Fyll har liksom ikke den helt store rehabiliterende effekten på hverken den ene eller andre lidelsen heller.

Ja, jeg skal bare la dem holde på. Blir flaut for unga dems etterhvert, men ikke mitt problem om de blir mobba fordi de har foreldre som er dumme som brød.

Nemlig, det er mange sider ved denne dumskapen, på et visst nivå blir jo andre uskyldige også involvert..

Skrevet

Mange gå altfor langt, jeg er i bunn og grunn enig i det - men likte ikke din generelle uttalelse om at sykmeldte ikke skal feste i helga.

Gjest personlig info
Skrevet

Jeg opplever ikke så mye av dette, men når det skjer kan jeg da godt bli litt flau på vedkommendes vegne. Det er bare noen detaljer om andre du ikke gidder å høre, og hvis de inkluderer en annen person som selv kanskje ikke ønsker å offentliggjøre samme nyhet, så er det dårlig stil syns jeg.

Men jeg syns bestemt ikke at det er min oppgave å fortelle dem at de er en trussel mot sitt eget privatliv, det må de selv finne ut av.

Ja, det er enkelte som annonserer hver gang de har hatt en krangel på hjemmefronten eller at det er utrivelig hjemme. Får litt guffen følelse av slikt.

Skrevet

Jeg har også noen sånne på vennelisten. Felles for dem er at de nesten ikke kjenner meg, det var de som valgte å legge meg til, og de legger også til masse andre folk de knapt kjenner for å ha flest mulig mennesker på vennelisten.

Jeg tror de får lite oppmerksomhet ellers, og at Facebook kan være en måte å få det på. Iallfall tror de det selv.

Skrevet

"Så er det en annen, som legger ut om helgens aktiviteter, om at hun har dårlige venner og ikke kan stole på noen, om at hun har blitt dumpet av kjæresten, osv osv.. på både status og wallen."

Hun har jeg også som venninne... Dramaqueen.:-)

Hehe hvis det faktisk er den samme så skjønner du hva jeg mener ja.. helt syyyykt dramaqueen!! Det er rett og slett pinlig..

Gjest personlig info
Skrevet

Mange gå altfor langt, jeg er i bunn og grunn enig i det - men likte ikke din generelle uttalelse om at sykmeldte ikke skal feste i helga.

Det var ikke ment som noen generell uttalelse at sykmeldte ikke kan feste. Det var myntet på de enkelttilfellene jeg kjente til.

Men må si at jeg står for min mening om at dersom en orker å feste så bør en orke å jobbe. Hvis det for eksempel er snakk om noen glass vin sammen med venner for å koble ut, hyttetur for å lade batteriene osv så blir det noe annet enn å fly på byen og drikke seg drita. Å trene og å ha et vanlig sosialt liv når en er sykmeldt er bra og rehabiliterende, så det ser jeg ikke noe galt i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...