nick Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Dette er en underlig rase kvinnemennesker. De tror visst at siden de har ordet "lege" i tittelen, så er de autorisert til å bedømme, diagnostere og behandle personen som står utenfor luka. Om jeg trenger en lege, så er det min sak. Om jeg vil ha en legevurdering, så er det min sak. Ikke et forbanna pennetroll som tror hun har legekvalifikasjoner siden hun har et sekretærbrevkurs. Møkkafolk! 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Var det godt å få det ut? 0 Siter
nick Skrevet 18. november 2008 Forfatter Skrevet 18. november 2008 Var det godt å få det ut? Hærlig! 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Hærlig! He He. Skjønner deg meget godt. 0 Siter
frosken Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Du må jo skjønne at folk som både har en skranke mellom seg og omverdenen samt lege- i tittelen sin, vil kunne være tilbøyelig til å utøve makt hvis de får muligheten til det. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det kan tenkes at når man har den jobben så må man prøve å sile ut hva som faktisk haster og hva som kan vente litt. Det ringer maaaaange som vil inn til legen _nå_, men det er langt fra alle som trenger time _nå_. En legesekretær har ikke utdannelse i å diagnostisere, men har utdannelse i å vite hvilke symptomer som krever umiddelbar legesjekk, hva som trenger rask time og hva som kan vente. Når det er sagt, så finnes det eksemplarer av arten som lider av akutt maktsyke og vet å misbruke den... 0 Siter
Gjest en som jobber som det Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Vil bare si at tittelen legesekretær ikke skal brukes,men det heter helsesekretær. For¨å bli helsesekretær er det en 3 -årig utdanning og ikke et brevkurs som du skriver. Hvis du visste hvor mange henvendelser man har pr dag som kan løses ved å snakke med den man har på telefon eller i luka, så hadde du nok latt være å være så frekk. Hvis du opptrer så frekt overfor sekretæren hos legen, tror jeg nok de får "piggene ute" bare de ser deg. 0 Siter
nick Skrevet 19. november 2008 Forfatter Skrevet 19. november 2008 Vil bare si at tittelen legesekretær ikke skal brukes,men det heter helsesekretær. For¨å bli helsesekretær er det en 3 -årig utdanning og ikke et brevkurs som du skriver. Hvis du visste hvor mange henvendelser man har pr dag som kan løses ved å snakke med den man har på telefon eller i luka, så hadde du nok latt være å være så frekk. Hvis du opptrer så frekt overfor sekretæren hos legen, tror jeg nok de får "piggene ute" bare de ser deg. Jeg går inn på legevakta. Den er tom. Jeg går bort til luka. Trollet sitter rett på innsiden, hun kan ikke unngå å se meg. Jeg må ringe på bjella for å få henne til å åpne glasset. -Hei, har du en lege? -Har du time? (Hadde jeg hatt time så hadde jeg vel sagt det?) Det er ekko i rommet så tomt er det. -Nei. -Hva er problemet? -Jeg tror jeg har blitt matforgiftet? -Det har vi ingen medisiner for! (Ser spørrende på meg) Hva er det meningen at jeg skal gjøre nå? Gå min vei? Trygle om å få se legen? Bryte sammen i krampegråt? Klappe til faenskapet? Det siste hadde gitt den beste følelsen. -Jeg trenger en sykemelding? -Tar omsider ned data, og jeg får en halv time å vente i en like tom legevakt. Legen var OK Tidligere har de forsøkt å avvise meg kl 4 om morgenen "Siden trommehinna til nick jr sprakk akkurat da vi gikk inn døra, og dette kan vi ikke gjøre noe med". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.