Gå til innhold

Hypomani hos ikke BP?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men; det å være veldig "traumatisert" i den første fasen, rett etter et traume, er/kan være en helt spesiell tilstand, hvor omverdenen kanskje kan tenke i retning av både psykose eller hypomani.

Jeg var ingen av delene, men jeg var heller ikke helt "normal" i det verste sjokket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318613-hypomani-hos-ikke-bp/#findComment-2624378
Del på andre sider

En traumatisk opplevelse kan i hvert fall utløse en bipolar II lidelse hos noen som er disponert for det.

Vedkommende er i middelalderen og har ikke vært plaget med hypomani eller depresjon tidligere. Men etter tapet av sitt barn, ble han deprimert og det siste året hatt symptomer på hypomani.

Symptomer jeg har merket:

Alt fra ekstrem hyperaktivitet,meget lite søvn, masse ideer. overambisiøse ideer som må skje med engang- tusen baller i luften. Ukritisk til pengebruk og uredd farlige situasjoner. Tendenser til akohol og pillemisbruk. Nærtagende, tåler ikke kritikk- blir deprimert hvis han får kritikk fra de rundt ham.

Kan hypomani være en flukt fra traumet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318613-hypomani-hos-ikke-bp/#findComment-2624910
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Vedkommende er i middelalderen og har ikke vært plaget med hypomani eller depresjon tidligere. Men etter tapet av sitt barn, ble han deprimert og det siste året hatt symptomer på hypomani.

Symptomer jeg har merket:

Alt fra ekstrem hyperaktivitet,meget lite søvn, masse ideer. overambisiøse ideer som må skje med engang- tusen baller i luften. Ukritisk til pengebruk og uredd farlige situasjoner. Tendenser til akohol og pillemisbruk. Nærtagende, tåler ikke kritikk- blir deprimert hvis han får kritikk fra de rundt ham.

Kan hypomani være en flukt fra traumet?

å miste barnet sitt er så ekstremt at ikke rart lidelsen bryter ut etter noe sånt om han er disponert. Hos noen skal det mer til enn andre før det bryter ut. Men det er jo ikke venner eller bekjente som skal sette diagnose, er jo ikke sikkert det er hypomani.Men hvis det er det, så er han jo bipolar selv om det brøt ut mye senere enn malen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318613-hypomani-hos-ikke-bp/#findComment-2624913
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...