Gå til innhold

Gi meg din beste tapasrett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha venner på besøk på lørdag og jeg vil lage tapas:)

Nå trenger jeg masse forslag på hva jeg skal lage, så hvis du har en tapasrett du synes er kjempegod, så er det flott om du kan dele den med meg :)

• Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Mary Poppins

19

• mariaflyfly

7

• candyqueen_83

6

Gjest Shira :o)
Skrevet

Champinong som du tar ut stilken på, putter oppi fetaost. Stek i ovnen. Strø over litt sprøstekt bacon.

Det er også godt med bare en skive brie på og inn i ovnen.

Små chilipølser som du surrer i bacon og steker i ovnen.

Skrevet

Jeg skal ha bursdagsselskap på lørdag og skal servere tapas jeg også:)

Jeg skal ha følgende:

Kjøttboller i chilli/tomassaus

To forskjellige paier

En slags nachorett med kylling

Foccacia og aioli

To forskjellige salater - ene med scampi

Oster og kjeks, oliven osv

"Quasadialls" (chilli og jalapeno tortillalefser, mozerella ost med hvitløk, tako krydder - stekes i olje på hver side)

Skrevet

Jeg skal ha følgende:

To forskjellige paier

Foccacia og aioli

"Quasadialls" (chilli og jalapeno tortillalefser, mozerella ost med hvitløk, tako krydder - stekes i olje på hver side)

Skrevet

Vi er veldig glad i minispidd. Godt marinert kjøtt pluss et par grønnsaksbiter tredd på store tannpirkere.

Skrevet

Dadler med bacon: Surr bacon rundt dadlene og fest med en tannpriker. Stekes til baconet bobler i steikovnen.

Hvitløk, chili og ingefærmarinerte scampi: Bland hvitløk, chili og ingefær med olje og sitron, legg rå scampier i marinadsen før de freses lett i stekepannen like før servering.

Tomat- og mozarellasalat med olje, sitron og basilikumblader.

Hvitløksjampinjong: Fjern stilken og legg soppene med hattentoppen ned. Fyll 'hullet' etter stilken med olje tilsatt presset hvitløk, salt og pepper. Stekes kjapt i stekovn.

Lammeskavspidd: Lammekjøttet legges i olje tilsatt rosmarin, salt og pepper før de stekes i steikovnen.

Marinerte grønne og sorte oliven og skiver med manchegoost er også alltid snadder.

Lykke til! :).

Skrevet

Dadler med bacon: Surr bacon rundt dadlene og fest med en tannpriker. Stekes til baconet bobler i steikovnen.

Hvitløk, chili og ingefærmarinerte scampi: Bland hvitløk, chili og ingefær med olje og sitron, legg rå scampier i marinadsen før de freses lett i stekepannen like før servering.

Tomat- og mozarellasalat med olje, sitron og basilikumblader.

Hvitløksjampinjong: Fjern stilken og legg soppene med hattentoppen ned. Fyll 'hullet' etter stilken med olje tilsatt presset hvitløk, salt og pepper. Stekes kjapt i stekovn.

Lammeskavspidd: Lammekjøttet legges i olje tilsatt rosmarin, salt og pepper før de stekes i steikovnen.

Marinerte grønne og sorte oliven og skiver med manchegoost er også alltid snadder.

Lykke til! :).

Nam!!

Får man kjøpt ferdig skrelte scampi? Evt. hvor?

Skrevet

Vi er veldig glad i minispidd. Godt marinert kjøtt pluss et par grønnsaksbiter tredd på store tannpirkere.

Takk for tips!

Skrevet

Jeg skal ha følgende:

To forskjellige paier

Foccacia og aioli

Pai tenkte jeg ikke på!

Masse godt der :)

Ha en super bursdag!!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1227041359' post='4018003]

Champinong som du tar ut stilken på, putter oppi fetaost. Stek i ovnen. Strø over litt sprøstekt bacon.

Det er også godt med bare en skive brie på og inn i ovnen.

Små chilipølser som du surrer i bacon og steker i ovnen.

Takk for tips! Høres godt ut:)

Skrevet

Pai tenkte jeg ikke på!

Masse godt der :)

Ha en super bursdag!!

Jeg tror det blir bra, mulig jeg kommer på noen få småting til som f.eks de sjampignonene (hvordan skrives det?) noen snakket om her:)

Takk ha et fint selskap du også :)

Skrevet

Jeg tror det blir bra, mulig jeg kommer på noen få småting til som f.eks de sjampignonene (hvordan skrives det?) noen snakket om her:)

Takk ha et fint selskap du også :)

Det er artig å lage tapas :)

Mannen min skal iallefall lage hjemmelagede kjøttboller med tacokrydder i, men ellers har vi ikke bestemt helt hva vi skal ha.

Skrevet

Nam!!

Jepp, feks. i frysediskene rundtomkring. :)

Du får dem i pakker på 1/2 - 1 kg. Nam, scampi er bare best!

Et tapasrett som jeg elsker;

scampi og kamskjell-spyd. et av hver på et lite spyd. Grille/steke kamskjellene først, med litt olje og sesamfrø på. Scampien stekt i marinade av chilisaus (søt) Namm!

Tomatsalat er obligatorisk, det samme er godt brød!

Lykke til!! :))

Skrevet

Hva er filideig?

Det heter filodeig. Det er noe lignende butterdeig eller noe, som utlendinger ofte bruker.

Skrevet

Nam!!

Ikke det jeg vet, men de er lette å skrelle - lettere enn reker. Fjern skallet før du legger dem i marinaden, så får de deilig smak. :)

Skrevet

Hva er filideig?

Det er en slags paideig man kan kjøpe i innvandrerforretningene. Jeg har oppskrift på det men orker ikke finne den nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...