Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jepp, feks. i frysediskene rundtomkring. Du får dem i pakker på 1/2 - 1 kg. Nam, scampi er bare best! Et tapasrett som jeg elsker; scampi og kamskjell-spyd. et av hver på et lite spyd. Grille/steke kamskjellene først, med litt olje og sesamfrø på. Scampien stekt i marinade av chilisaus (søt) Namm! Tomatsalat er obligatorisk, det samme er godt brød! Lykke til!! ) Høres rågodt ut!! Tusen takk 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Det heter filodeig. Det er noe lignende butterdeig eller noe, som utlendinger ofte bruker. Takk:) Og det får man kun kjøpt i innvandrerbutikker? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ikke det jeg vet, men de er lette å skrelle - lettere enn reker. Fjern skallet før du legger dem i marinaden, så får de deilig smak. Ser av et annet svar at man kan få dem ferdig rensket også, så jeg får se hva jeg gjør 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Dadler i bacon! Husk å ta ut steinene først.Og unngå for guds skyld tannpirkere med mintsmak! http://www.nrk.no/mat/3992686.html Jeg hater dadler :-(( (men kan jo hende gjestene liker det ) Tannpirkere med mintsmak skal jeg unngå, ja 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Det er en slags paideig man kan kjøpe i innvandrerforretningene. Jeg har oppskrift på det men orker ikke finne den nå Jeg gidder neppe lage det selv. Har nok med focacciabrødet Får se om jeg finner det i innvandrerbutikken her hjemme:) 0 Siter
Speak Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Bacon-dadler. Høres ikke spesielt godt ut, men det er det:-) Ta ut steinene på dadlene, og tull bacon rundt. (Pleier å dele baconskivene i 2 eller 3 for passe lengde. Festes med en tannstikker og stekes i ovnen 5-10 minutter på drøye 200 grader. (Du ser når baconet er klart) Det tar litt tid i forberedelse, men dette kan jo gjøres dagen før. Stekingen er jo fort unnagjort. VIRKELIG Å ANBEFALE. Har testet dem på mange som skryter veldig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Bacon-dadler. Høres ikke spesielt godt ut, men det er det:-) Ta ut steinene på dadlene, og tull bacon rundt. (Pleier å dele baconskivene i 2 eller 3 for passe lengde. Festes med en tannstikker og stekes i ovnen 5-10 minutter på drøye 200 grader. (Du ser når baconet er klart) Det tar litt tid i forberedelse, men dette kan jo gjøres dagen før. Stekingen er jo fort unnagjort. VIRKELIG Å ANBEFALE. Har testet dem på mange som skryter veldig. Problemet er at dadler er en av de få tingene jeg virkelig hater :-( Men hva gjør man ikke for gjestene sine Godt mulig jeg prøver:) 0 Siter
Gjest kokkelura Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nesten alt kan brukes som tappas. Lager ofte kjøttboller, krydrer godt med både piffi og piff-paff, så blir de sterke. Ellers stekte biter av grillpølser, egg, syltetøy, salami osv. Mye godt. Husk loff og majones!! Namnam!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nesten alt kan brukes som tappas. Lager ofte kjøttboller, krydrer godt med både piffi og piff-paff, så blir de sterke. Ellers stekte biter av grillpølser, egg, syltetøy, salami osv. Mye godt. Husk loff og majones!! Namnam!! Skal lage focacciabrød med masse salt og sorte oliven, samt aioli Takk for tips 0 Siter
Gjest kokkelura Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Skal lage focacciabrød med masse salt og sorte oliven, samt aioli Takk for tips Aldri hørt om--- Liker best loff til tapas jeg da. 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Skal lage focacciabrød med masse salt og sorte oliven, samt aioli Takk for tips Nam nam!! :-) Kjempedigg med litt mer spesielt brød, synes jeg:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Aldri hørt om--- Liker best loff til tapas jeg da. Focaccia blir omtrent det samme (brytebrød), men med mye mer smak. Du burde prøve. Det er nydelig Jeg kan vel beskrive brødet som loff i langpanne, men med mye olivenolje, svarte oliven og salt på toppen. Gjerne også basilikum, oregano etc oppå) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nam nam!! :-) Kjempedigg med litt mer spesielt brød, synes jeg:-) Jeg har iallefall fått veldig mye skryt for det brødet. Gjør nesten hele tapasen 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nam!! Får man kjøpt ferdig skrelte scampi? Evt. hvor? Ihvertfall på Smart Club. Dette er en god dipp til scampi (ikke la deg skremme av ingrediensene, for den smaker kjempegodt): Ta en god dæsj Heinz tomatketsjup i en skål, klem oppi revet pepperrot fra tube (evt kan du rive selv, men da kan det bli veldig sterkt), ha oppi sitronsaft og nykvernet pepper. Smak til med tilsettingene etterhvert. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ihvertfall på Smart Club. Dette er en god dipp til scampi (ikke la deg skremme av ingrediensene, for den smaker kjempegodt): Ta en god dæsj Heinz tomatketsjup i en skål, klem oppi revet pepperrot fra tube (evt kan du rive selv, men da kan det bli veldig sterkt), ha oppi sitronsaft og nykvernet pepper. Smak til med tilsettingene etterhvert. Tror kanskje jeg må prøve dette, ja Smart Club har vi ikke her :-( 0 Siter
Gjest kokkelura Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ihvertfall på Smart Club. Dette er en god dipp til scampi (ikke la deg skremme av ingrediensene, for den smaker kjempegodt): Ta en god dæsj Heinz tomatketsjup i en skål, klem oppi revet pepperrot fra tube (evt kan du rive selv, men da kan det bli veldig sterkt), ha oppi sitronsaft og nykvernet pepper. Smak til med tilsettingene etterhvert. Høres godt ut! Men, bruk piff-paff så blir det skikkelig sterkt! 0 Siter
Gjest kokkelura Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ihvertfall på Smart Club. Dette er en god dipp til scampi (ikke la deg skremme av ingrediensene, for den smaker kjempegodt): Ta en god dæsj Heinz tomatketsjup i en skål, klem oppi revet pepperrot fra tube (evt kan du rive selv, men da kan det bli veldig sterkt), ha oppi sitronsaft og nykvernet pepper. Smak til med tilsettingene etterhvert. Høres godt ut! Men, bruk piff-paff så blir det skikkelig sterkt! 0 Siter
Luska Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Høres godt ut! Men, bruk piff-paff så blir det skikkelig sterkt! Hva er piff-paff? 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Høres godt ut! Men, bruk piff-paff så blir det skikkelig sterkt! Hva er piff-paff? 0 Siter
Luska Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hva er piff-paff? Hermegås! Slo deg med ett sekund! ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.