Gå til innhold

Gi meg din beste tapasrett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, feks. i frysediskene rundtomkring. :)

Du får dem i pakker på 1/2 - 1 kg. Nam, scampi er bare best!

Et tapasrett som jeg elsker;

scampi og kamskjell-spyd. et av hver på et lite spyd. Grille/steke kamskjellene først, med litt olje og sesamfrø på. Scampien stekt i marinade av chilisaus (søt) Namm!

Tomatsalat er obligatorisk, det samme er godt brød!

Lykke til!! :))

Høres rågodt ut!! Tusen takk :)

• Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Mary Poppins

19

• mariaflyfly

7

• candyqueen_83

6

Skrevet

Det heter filodeig. Det er noe lignende butterdeig eller noe, som utlendinger ofte bruker.

Takk:)

Og det får man kun kjøpt i innvandrerbutikker?

Skrevet

Ikke det jeg vet, men de er lette å skrelle - lettere enn reker. Fjern skallet før du legger dem i marinaden, så får de deilig smak. :)

Ser av et annet svar at man kan få dem ferdig rensket også, så jeg får se hva jeg gjør :)

Skrevet

Dadler i bacon! Husk å ta ut steinene først.Og unngå for guds skyld tannpirkere med mintsmak! ;)

http://www.nrk.no/mat/3992686.html

Jeg hater dadler :-((

(men kan jo hende gjestene liker det ;))

Tannpirkere med mintsmak skal jeg unngå, ja ;)

Skrevet

Det er en slags paideig man kan kjøpe i innvandrerforretningene. Jeg har oppskrift på det men orker ikke finne den nå

Jeg gidder neppe lage det selv. Har nok med focacciabrødet ;)

Får se om jeg finner det i innvandrerbutikken her hjemme:)

Skrevet

Bacon-dadler. Høres ikke spesielt godt ut, men det er det:-)

Ta ut steinene på dadlene, og tull bacon rundt. (Pleier å dele baconskivene i 2 eller 3 for passe lengde. Festes med en tannstikker og stekes i ovnen 5-10 minutter på drøye 200 grader. (Du ser når baconet er klart)

Det tar litt tid i forberedelse, men dette kan jo gjøres dagen før. Stekingen er jo fort unnagjort.

VIRKELIG Å ANBEFALE. Har testet dem på mange som skryter veldig.

Skrevet

Bacon-dadler. Høres ikke spesielt godt ut, men det er det:-)

Ta ut steinene på dadlene, og tull bacon rundt. (Pleier å dele baconskivene i 2 eller 3 for passe lengde. Festes med en tannstikker og stekes i ovnen 5-10 minutter på drøye 200 grader. (Du ser når baconet er klart)

Det tar litt tid i forberedelse, men dette kan jo gjøres dagen før. Stekingen er jo fort unnagjort.

VIRKELIG Å ANBEFALE. Har testet dem på mange som skryter veldig.

Problemet er at dadler er en av de få tingene jeg virkelig hater :-(

Men hva gjør man ikke for gjestene sine ;) Godt mulig jeg prøver:)

Gjest kokkelura
Skrevet

Nesten alt kan brukes som tappas.

Lager ofte kjøttboller, krydrer godt med både piffi og piff-paff, så blir de sterke.

Ellers stekte biter av grillpølser, egg, syltetøy, salami osv.

Mye godt.

Husk loff og majones!! Namnam!!

Skrevet

Nesten alt kan brukes som tappas.

Lager ofte kjøttboller, krydrer godt med både piffi og piff-paff, så blir de sterke.

Ellers stekte biter av grillpølser, egg, syltetøy, salami osv.

Mye godt.

Husk loff og majones!! Namnam!!

Skal lage focacciabrød med masse salt og sorte oliven, samt aioli :)

Takk for tips :)

Gjest kokkelura
Skrevet

Aldri hørt om---

Liker best loff til tapas jeg da.

Skrevet

Nam nam!! :-) Kjempedigg med litt mer spesielt brød, synes jeg:-)

Skrevet

Aldri hørt om---

Liker best loff til tapas jeg da.

Focaccia blir omtrent det samme (brytebrød), men med mye mer smak. Du burde prøve. Det er nydelig :)

Jeg kan vel beskrive brødet som loff i langpanne, men med mye olivenolje, svarte oliven og salt på toppen. Gjerne også basilikum, oregano etc oppå)

Skrevet

Nam nam!! :-) Kjempedigg med litt mer spesielt brød, synes jeg:-)

Jeg har iallefall fått veldig mye skryt for det brødet. Gjør nesten hele tapasen ;)

Skrevet

Nam!!

Får man kjøpt ferdig skrelte scampi? Evt. hvor?

Ihvertfall på Smart Club.

Dette er en god dipp til scampi (ikke la deg skremme av ingrediensene, for den smaker kjempegodt):

Ta en god dæsj Heinz tomatketsjup i en skål, klem oppi revet pepperrot fra tube (evt kan du rive selv, men da kan det bli veldig sterkt), ha oppi sitronsaft og nykvernet pepper. Smak til med tilsettingene etterhvert.

Skrevet

Dette er en god dipp til scampi (ikke la deg skremme av ingrediensene, for den smaker kjempegodt):

Ta en god dæsj Heinz tomatketsjup i en skål, klem oppi revet pepperrot fra tube (evt kan du rive selv, men da kan det bli veldig sterkt), ha oppi sitronsaft og nykvernet pepper. Smak til med tilsettingene etterhvert.

Tror kanskje jeg må prøve dette, ja ;)

Smart Club har vi ikke her :-(

Gjest kokkelura
Skrevet

Høres godt ut! Men, bruk piff-paff så blir det skikkelig sterkt!

Gjest kokkelura
Skrevet

Skrevet

Hva er piff-paff?

Skrevet

Hva er piff-paff?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...