j83! Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sender du det? Med bilde av barna? Håndskrevet eller ferdig trykt tekst? Og når sender du de avgårde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vi skriver julebrev (på pc) og kopierer på et pent ark. Bestiller julekort av ungene eller hele familien gjennom Elitefoto, og legger sammen med brevet. Vi sender til ca 30, og får nesten like mange brev/kort tilbake. Kjempekoselig! Er alltid seint ute - dvs midt i desember..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg både lager og sender julekort, ja!! I laaaaange baner! Begynte å lage de første julekorta allerede på januar, for jeg får alltid mange bestillinger. Har vel solgt 80 julekort til nå, samt at jeg har ny bestilling på 12. Sender vel ca 20 sjøl, også, så jeg har vel rundt 15 igjen å lage. Jeg sender med bilde av hele familien til de jeg føler har behov for det! Det er jo ikke alle man føler har like stor trang til å se hele bunsjen,da! Men gamle tanter, onkler, barndomsvenner osv får bilde av familien, mens slike man kanskje ser litt oftere, ikke får bilde. Men det kommer veldig an på "forholdet!. Kjempetrivelig tradisjon, synes jeg. Og selvsagt er korta håndskrevne! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg har valgt ferdigtrykkede julekort hvert år, bortsett fra i fjor. Da klaget så mange her inne på late folk som skreiv upersonlige julekort, så da da skreiv jeg for hånd Jeg tror jeg velger ferdigtrykkede i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 He he, dette blir nok den samme diskusjonen som i fjor. (Men jul er jo tradisjoner, så det er vel greit) I fjor sendte jeg kort med bilde av barna og trykt "god jul" på kortet. That`s it. Noen menerdeter upersonlig, men jeg vet om mange som ble VELDIG glad. Men så er jo ungene mine utrolig pene også da;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg har de siste årene laget julekortbilde fra f.eks. Japan Foto på nettet + at jeg har skrevet julebrev på pc'n, puttet begge deler i samme konvolutt og sendt ut. I år er jeg ikke sikker på om jeg gidder - det har ikke skjedd sååå mye nytt i år liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 He he, dette blir nok den samme diskusjonen som i fjor. (Men jul er jo tradisjoner, så det er vel greit) I fjor sendte jeg kort med bilde av barna og trykt "god jul" på kortet. That`s it. Noen menerdeter upersonlig, men jeg vet om mange som ble VELDIG glad. Men så er jo ungene mine utrolig pene også da;o) Hehe... Ja, så lenge ungene er pene så slipper man unna med det. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jada, vi både sender og får masse julekort. Bestiller med bilde av ungene, ferdigtrykt standardhilsen, men plusser alltid på med en personlig hilsen i tillegg + brev til de vi sjelden har kontakt med. Jeg liker julekort! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ja, jeg sender bilde av ungene. Varierer litt om de er ferdigtrykte eller om jeg skriver selv. Er som regel så sent ute at det blir bare "God jul og godt nytt år" uansett, så da spiller det vel ikke så stor rolle om jeg har skrevet det selv eller ikke. I fjor fikk de fleste dem i romjulen.... :-S 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dustedama Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ja, jeg sender bilde av ungene. Varierer litt om de er ferdigtrykte eller om jeg skriver selv. Er som regel så sent ute at det blir bare "God jul og godt nytt år" uansett, så da spiller det vel ikke så stor rolle om jeg har skrevet det selv eller ikke. I fjor fikk de fleste dem i romjulen.... :-S Bedre sent enn aldri 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg pleier å ta utebilde så fort det kommer snø og sender dem midt i desember en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nissekjerringa Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sender julekort, med bilder av barna, pleier å ta bilde med julemotiv på, med personlig hilsen på (altså IKKE trykt). Har alltid sendt julekort èn uke før jul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg både lager og sender julekort, ja!! I laaaaange baner! Begynte å lage de første julekorta allerede på januar, for jeg får alltid mange bestillinger. Har vel solgt 80 julekort til nå, samt at jeg har ny bestilling på 12. Sender vel ca 20 sjøl, også, så jeg har vel rundt 15 igjen å lage. Jeg sender med bilde av hele familien til de jeg føler har behov for det! Det er jo ikke alle man føler har like stor trang til å se hele bunsjen,da! Men gamle tanter, onkler, barndomsvenner osv får bilde av familien, mens slike man kanskje ser litt oftere, ikke får bilde. Men det kommer veldig an på "forholdet!. Kjempetrivelig tradisjon, synes jeg. Og selvsagt er korta håndskrevne! :-) Begynner du i januar, altså et år før du skal sende dem? Jeg skjønner det hvis du skal selge dem, og det bare er selve kortet og ikke tekst eller bilde. Hvis ikke kunne det jo fort blitt litt utdatert på et år, mener jeg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Sender ca 25 kort - en kollega med proft fotoutstyr hjemme har tatt fine biler av barna. Jeg skriver alle kort for hånd, og skulle ønske jeg mottok flere slike tilbake også.... Heller kort for hånd enn et evig langt julebrev som er ferdigtrykket. Mener 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Åja, fint bilde av ungene, ferdig trykt God jul-frase - og med god plass til håndskrevet tekst. :-) Å skrive julekort er min absolutte favorittsyssel før jul. Da setter jeg meg til med radio og vin og levende lys, og storkoser meg. I fjor sendte vi rundt 70 julekort, og mottok - med bilde - omtrent 30. Kjempetrivelig! I tillegg kom det endel julekort av den "ferdigtrykte" varianten, de som ikke lenger har barn å sende bilde av sender slike. Trivelig det òg! Vi sender julekortene ca 1 uke før jul, og til de som vi sender pakke til også blir julekortet lagt i samme eske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ja, vi sender julekort med bilde av barna. Velger vanligvis slike med ferditrykket "god jul" og plass til å skrive inn litt tekst. Skriver inn tekst i større eller mindre grad, litt ettersom. Dropper julebrev, synes ofte de blir så selvforherligende, selv om enkelte får til gode slike. Det handler også om prioritering mhp tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg har som oftest brukt bilde av barnet, ja, men det har hendt seg at vi har sendt billedløse kort også. Alle kortene er håndskrevne uten ferdigtrykt tekst. Sender vel 40-50 kort kan jeg tenke meg, og de blir sendt i midten av desember. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Vi bestiller kort med bilde av barn, og gjerne ferdigtrykt med god jul og godt nyttår. Synes ikke det er mindre personlig enn de julebrevene vi mottar som er skrevet ut fra pc i x antall kopier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Begynner du i januar, altså et år før du skal sende dem? Jeg skjønner det hvis du skal selge dem, og det bare er selve kortet og ikke tekst eller bilde. Hvis ikke kunne det jo fort blitt litt utdatert på et år, mener jeg:) !?!!? Du spurte om juleKORT, ikke sant!? Ikke _bare_ om selve bildet!?!? Ja, jeg begynner å lage kortene i januar. 2 kort i måneden blir 24, og i tillegg kommer bestillingene. Dette er altså håndlagde kort, med stempeltrykk, blonder, blomster, bling, glitter, stasj og greier. Bildet vi putter inn i kortet før vi sender det, er naturligvis forholdsvis ferskt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 !?!!? Du spurte om juleKORT, ikke sant!? Ikke _bare_ om selve bildet!?!? Ja, jeg begynner å lage kortene i januar. 2 kort i måneden blir 24, og i tillegg kommer bestillingene. Dette er altså håndlagde kort, med stempeltrykk, blonder, blomster, bling, glitter, stasj og greier. Bildet vi putter inn i kortet før vi sender det, er naturligvis forholdsvis ferskt. Jeg er imponert! Jeg husker jeg en gang leste om dame i England (tror jeg det var) som brukte å _brodere_ store mengder julekort til venner og familie, noe ala dem i linken under her. Hun begynte også i januar for å bli ferdig, og dette gjorde hun (selvsagt) i tillegg til alt det andre hun broderte....;-) http://www.countrycrossstitchkits.co.uk/acatalog/Luxury_Christmas_Card_Kits.html#a370 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.