Gå til innhold

Første time starter kl 9 - er ikke det sent?

Lora

Anbefalte innlegg

Skolestart 8:15 hos oss. Vi har da aldri trengt SFO om morgenen. Men kl 9 er sent, ja. Men etterhvert kan jo barnet gå selv, og evt. leke litt i skolegården før skolestart. Dere finner sikkert ut av det. (Tipper det er vanskelig å få endret skolestart-tidspunktet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her begynner hele skolen 8:30 hver dag. Det er en stor skole, med en bra SFO, og alle 80 førsteklassingene går på SFO. De som benytter den om morgenen, betaler ikke noe mer for det, og barna forteller om at det er en rolig og hyggelig stund der før skoledagen begynner. Noen spiser forokost der, andre bare småleker og koser seg litt.

Så at det skal være noe problem med å levere på sfo om morgenen, forstår jeg ikke.

Hvis man ikke trenger SFO på ettermiddagen er det kanskje litt dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter skolen 8.45, men de har flexistart fra 8.30. Dvs. at klasserommene åpnes 8.30, og elevene kommer inn.

9 synes jeg høres sent ut. Mine kjører skolebuss, og med mindre hele skolen hadde startet kl 9 ville de ikke kunnet gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halv 10 er sent!

På barneskolensom min datter skal begynne på en gang i tiden begynner de 8.30 man til tors og 09.30 på fredagene.

Synes at senere enn 08.30 er litt vel seint å begynne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da junior begynte på skolen, varierte det fra dag til dag når han begynte. Jeg likte desidert best de dagene da han begynte kl 0900 og ikke kl 0815, for da slapp vi å stresse for å rekke det, samt at han likte best å treffe vennene på sfo og leke litt før undervisningen begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0900 hørtes faktisk litt deilig ut... Her begynner de 0815 og slutter 1300. Hadde de begynt 0900 og dermed gått til nesten 1400, så ville ettermiddagene gått mye bedre for vår del.... Mindre alenetid om de går hjem selv.

Men vi kommer nok muligens til å bruke morgen sfo lengre enn ettermiddags sfo. Hver har sine behov. Ikke lett i blidgjøre alle ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen vår starter 08.30 hver morgen, Barna har kort vei til skolen, og de går hjemmefra ca 08.15, noen ganger 08.20. Etter jul åpner en ny skole for 1.-3. trinn, og den er litt lenger unna, så da må 7-åringen gå hjemmefra klokka 8.

Vi pleier å vente med å gå på jobb til skolebarna er gått. Tror det blir ok at de går 8 i stedet for 8.15 - da kan jeg være på jobb litt over halv ni i stedet for ni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...