Gå til innhold

jenta mi har småmark

waxo

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 9 år klør i baken og i kveld oppdaget ho småmark i avføringen. Jeg har ikke sett de, ho fortalte det etterpå, men jeg viste ho bilder på internett og ho er helt klar på at det var sånne småmark. De var hvite og mellom en halv og en cm lange og rørte seg.

Vi begynner behandling så fort apoteket åpner i morgen. Kan ho da gå på skolen som vanlig på torsdag? Skjønte det sånn av det jeg har funnet på nettet, men har aldri vært borti dette før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jada det går fint

Hun kan gå på skole som vanlig, også i morgen. Bare følg de regler som står anbefalt. Jeg brukte vermox til min, og pass på den neste dosen om 9 dager etter første inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan da gå på skolen også i morgen. :o) Kjøp Vermox og gi henne en dose i morra og en dose neste onsdag, det er det hele. Jeg pleier å kokvaske det undertøyet som ligger i skittentøysdunken + håndklær og kluter som ligger der eller er i bruk når dette oppdages. Skift også på sengen i morra og etter siste dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i barnehage.der har det vært tilfelle av småmark for et år siden.tror barna bør være hjemme første dagen iallfall til medisinen begynner å virker.men det får dere vel vite på apoteket.det er svært viktig med håndhygene,da det smitter ganske lett blandt barn.da det klør mye.men når en først får behandling går det jo greit.lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan gå på skole som vanlig, også i morgen. Bare følg de regler som står anbefalt. Jeg brukte vermox til min, og pass på den neste dosen om 9 dager etter første inntak.

Med Vermox er det 7 dager, altså en uke, mellom de to dosene vel? Har stått det på pakningen de gangene vi har brukt det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jada det går fint

Med Vermox er det 7 dager, altså en uke, mellom de to dosene vel? Har stått det på pakningen de gangene vi har brukt det i alle fall.

Mente å skrive 7 dager, men av en eller annen grunn ble det tastet 9. En uke er rett ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan da gå på skolen også i morgen. :o) Kjøp Vermox og gi henne en dose i morra og en dose neste onsdag, det er det hele. Jeg pleier å kokvaske det undertøyet som ligger i skittentøysdunken + håndklær og kluter som ligger der eller er i bruk når dette oppdages. Skift også på sengen i morra og etter siste dose.

Apoteket åpner ikke før 10 de er ferdig på skolen kl 12, så i morgen tar vi rett og slett fri uansett :-)

Tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fri i morgen. Må på apoteket å skaffe dette, så den siste timen på skolen gidder vi ikke sende for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i barnehage.der har det vært tilfelle av småmark for et år siden.tror barna bør være hjemme første dagen iallfall til medisinen begynner å virker.men det får dere vel vite på apoteket.det er svært viktig med håndhygene,da det smitter ganske lett blandt barn.da det klør mye.men når en først får behandling går det jo greit.lykke til

Synes folk her inne er så raske og flinke til å svare jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sønnen min hadde småmark i vår og min erfaring var at en tablett med vermox IKKE tok livet av marken. Marken visstnok begynt å bli resistent mot vermox.

Etter diverse samtaler med både apotekansatte, medisinere og forskere på folkehelseinstituttet kjørte vi på med 1 tablett vermox morgen og kveld i 3 dager og i tillegg en kur med vanquin. vermox-kuren ble gjentatt etter en uke og vanquin-kuren ble gjentatt etter to uker. Disse praparatene har ulik virkemåte, men samme formål.

Så om behandlingen med en tablett vermox ikke fungerer, kan du jo diskutere dette med noen fagfolk.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sønnen min hadde småmark i vår og min erfaring var at en tablett med vermox IKKE tok livet av marken. Marken visstnok begynt å bli resistent mot vermox.

Etter diverse samtaler med både apotekansatte, medisinere og forskere på folkehelseinstituttet kjørte vi på med 1 tablett vermox morgen og kveld i 3 dager og i tillegg en kur med vanquin. vermox-kuren ble gjentatt etter en uke og vanquin-kuren ble gjentatt etter to uker. Disse praparatene har ulik virkemåte, men samme formål.

Så om behandlingen med en tablett vermox ikke fungerer, kan du jo diskutere dette med noen fagfolk.

Lykke til!

Hvor lang tid tar det før man vet at man er kurert? Leste på nett at det kunne klø noen dager etter kur pga at marken lagde en type infeksjon i huden som det tok noen dager å bli kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid tar det før man vet at man er kurert? Leste på nett at det kunne klø noen dager etter kur pga at marken lagde en type infeksjon i huden som det tok noen dager å bli kvitt.

Hei,

Jeg skjekka sønnen min flere ganger etter at han hadde sovna på kvelden og da så jeg marken "sprelle rundt" på utsiden rundt rompehullet. Dette var om kvelden etter han hadde fått en tablett vermox tidligere på dagen. Også neste kveld var det yrende liv når jeg sjekket, og da burde vermoxen ha rukket å virket. Tror at Vermox skal ha tatt livet av all levende mark i det den har skylt gjennom tarmen, og det tar jo max en halv dag eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...