Gå til innhold

Barn og varm kaffe, igjen...

PieLill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alltid lurt å tenke på faren for at den varme kaffen veives overende.

Jeg husker godt at helsesøster som kom på hjemmebesøk etter fødselen hadde med seg en brosjyre som advarte mot å drikke varm kaffe med barn på fanget. Jeg tenkte ofte på denne brosjyren i ukene som kom da jeg satt der med min halvlunkne kaffe og tenkte "varm kaffe, du liksom".

Det skjedde nemlig svært ofte ett eller annet etter at jeg hadde laget kaffekoppen som gjorde at den ble mer eller mindre kald før jeg rakk å drikke den.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt at helsesøster som kom på hjemmebesøk etter fødselen hadde med seg en brosjyre som advarte mot å drikke varm kaffe med barn på fanget. Jeg tenkte ofte på denne brosjyren i ukene som kom da jeg satt der med min halvlunkne kaffe og tenkte "varm kaffe, du liksom".

Det skjedde nemlig svært ofte ett eller annet etter at jeg hadde laget kaffekoppen som gjorde at den ble mer eller mindre kald før jeg rakk å drikke den.....;-)

Det at mor lager seg varm mat eller varm drikke, vekker den mest tungtsovende baby. Det erfarte jeg allerede som barnevakt i studietiden - ungen våknet akkurat idet teen var ferdig.

Den mest effektive måten å flytte dagsovingen på, er å flytte foreldrenes middag til omtrent samme tidspunkt, i et forsøk på å få spise i fred. Vi kalte en av våre for Spiseforstyrrelsen i en periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at mor lager seg varm mat eller varm drikke, vekker den mest tungtsovende baby. Det erfarte jeg allerede som barnevakt i studietiden - ungen våknet akkurat idet teen var ferdig.

Den mest effektive måten å flytte dagsovingen på, er å flytte foreldrenes middag til omtrent samme tidspunkt, i et forsøk på å få spise i fred. Vi kalte en av våre for Spiseforstyrrelsen i en periode...

;-) Ja det er typisk at det "skjer" ting akkurat på slike tidspunkt.

Jeg var i et bryllup da poden var 2 mnd gammel, og min søster passet han med melk på flaske. Jeg måtte ta meg sammen under middagen for å spise i ro og mak - hadde allerede vent meg til hurtigspising av frykt for at jeg ikke skulle bli ferdig før babyen våknet. ;-)

Min mor tror jeg forresten fikk alt for mange unger alt for tett, for hun vente seg aldri av igjen med hurtigspisinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres kjent ut...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ikke uvanlig det nei! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...