Gjest Monika S. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Vi har et stort problem. Vår 10-åring har en lærer som er godt likt av foreldre og barn i klassen. Det virker som de fleste er veldig fornøyd med denne læreren. Læreren ser også veldig snill og uskyldig ut. Ettersom vårt barn har en del problemer med å lære har det derfor blitt noen runder med denne læreren og h"n er helt klart veldig sur på oss foreldre fordi vi har klaget. Rektor støtter læreren også fullt ut og vi får hele tiden høre hvor mange flinke og greie barn h"n har i klassen av de andre. Hvis jeg klager så legger de kun skylden på oss. Gode venner støtter meg fullt ut fordi vet jo at jeg ikke klager for å klage. Kan ikke komme inn på alt her. I går var mitt barn veldig trist og lei seg igjen. Læreren hadde trolig en dårlig dag og da går det alltid ut over mitt barn. H"n tåler ikke noe av h"n og h"n glefser da til h"m for ingen ting. Jeg vet at mitt barn ikke lyver om sånnt. Mitt barn har også andre lærere i andre fag og mitt barn får aldri tilsnakk av de. Mitt barn liker de andre lærerne svært godt og de har bare vært gode mot h"n. Jeg synes dette er helt forferdelig. Føler oss alene og vi blir heller ikke trodd av ledelsen for h"n kan se ut som en veldig uskyldig person. Men h"n legger sinnet sitt på mitt barn. Jeg sitter nå og bekymrer meg for at h"n skal bli urettferdig behandlet i dag også. Blir nedfor av dette Hvordan bli trodd? Hva gjør vi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Den var lei :-( Dere bør antagelig be om en samtale med rektor der dere fokuserer på at barnet mistrives på skolen, men uten å skylde på den aktuelle læreren (høres ikke ut som dere kommer noen vei med det...). Skolen er da pliktig til å følge opp dette og de vil kanskje være mer positivt innstilt dersom de føler at dere _samarbeider_ istedetfor å _motarbeide_. Jeg synes forøvrig det er alvorlig at rektor ikke tar dere på alvor.... Hva med undervisningsinspektør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Uff, for en lei situasjon. Jeg kjenner meg igjen som mor til et barn som har dårlig dialog med lærer og fått et "stempel" av denne.. Veldig vanskelig å komme ut av, iallefall når ledelsen er lite lydhør. Har du hatt personlige møter med rektor eller bare snakket på telefon? Noen ganger så er det lettere å få frem saken på en bedre og mer nyansert måte når en møtes, enn bare over telefon eller mail. Du sier at barnet ditt har læringsproblemer. Hva med å ta kontakt med PPT og la resten gå gjennom dem? De kommer til å ha dialog med dere, og skolen, hver for dere og sammen. De vil gå inn og observere hvordan ting foregår i skolen, og forhåpentligvis vil de se ting som foregår, også i samspillet mellom lærer og elev. (En trenet observatør vil fort se hvordan ting foregår, det er ofte flere enn en observasjon). Og ikke minst, så vil barnet ditt få den hjelpen h*n trenger for å lære, kanskje til og med en ekstra ressurs eller oppfølging for å få dette til... Håper det løser seg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Har barnet en bedstevenn i klassen så prøv og snak med forældrene til vennen og høre hvordan de opfatter læreren. Min datter på 9 år fortæller hjemme at hun ikke kan lide at een af voksenpersoneren som de har hos dem gør så stor forskel på forskellige elever i klassen. Hun giver udtryk for at hun tror den voksne speciel godt kan lide hende og specielt dårligt kan lide en af drengene. Min datter synes det er trist at gutten får skæld ud for alt han gør, mens læreren aldrig siger noget til hende - for omtrent samme type forseelse. Her er der snak om en af de voksne som ikke er klasselærer, men såkaldt "ekstra-ressours" for de svageste børn i klassen. Så det kan være at andre elever, som kender dit barn godt vil kunne hjælpe jer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.