Gjest Lady42 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nå er jeg skikkelig sinna.... hvorfor skal de slippe så lett unna,og få så mange sjanser.?? Min x har ikke betalt bidraget denne mnd.så i helga fikk jeg et brev fra han .skjemaer om privat avtale som han har skrevet ut av internett. han har satt summen. og ikke noe kommunikasjon med meg på forhånd,vi har sagt nei til dette alikevel sender han disse... han får TO purringer fra innkrevingskontoret ,det går lang tid før de kan trekke fra arbeidsgiver.... og vi i andre enden må bare vente. en purring hadde holdt.det har man på alle andre regninger!! å jeg er så sint...... 0 Siter
adelie Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''å jeg er så sint......'' Bruk sinne ditt til å gjøre noe fornuftig! Søk råd, skjell ut de som driver dette systemet, hva som helst. Tenk på hvor mye exer kan ødelegge gjennom mange år, hvis du lar dem/ham. Men jeg vet, det kan være umulig, nesten..... Jeg vet også hvor mye det kan ødelegge. Det er vel derfor de gjør det? 0 Siter
Gjest Lady42 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''å jeg er så sint......'' Bruk sinne ditt til å gjøre noe fornuftig! Søk råd, skjell ut de som driver dette systemet, hva som helst. Tenk på hvor mye exer kan ødelegge gjennom mange år, hvis du lar dem/ham. Men jeg vet, det kan være umulig, nesten..... Jeg vet også hvor mye det kan ødelegge. Det er vel derfor de gjør det? hei adele... ja ikke sant de finner alltid noe å krangle om. vi var gift i 5 1/2 år. på den tiden kjøpte han ikke noe til barna våre.ikke et par sokker en gang.så jeg stoler ikke på han ang noen avtale da koker det ned til ingenting..... men noe må han alltid bråke med..huff 0 Siter
songbirdy Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hei. Går ikke bidraget gjennom NAV/Innkrevingssentralen? Søk bidragsforskudd hos NAV, da er du i det minste sikret å få dette beløpet hver mnd, om han ikke har innbetalt pengene i tide. Er litt usikker på hvordan reglene er, om han får bidragsgjeld til staten på HELE bidragsbeløpet eller om det bare er forskuddsbidraget som blir gjelden. Om du skjønner hva jeg mener. Altså, hvis han ikke betaler, blir det gjeld mot staten, ikke mot deg. Det er sikkert lurt å sette seg inn i disse reglene, og få dette formalisert gjennom en andreinstans, så slipper du å ta støyten om han ikke betaler. Her finner du kanskje noe info: http://www.alenemedbarn.no/samv%C3%A6r%20bidragsforskudd.htm http://www.nav.no/page?id=268 0 Siter
Gjest Lady43 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 hei adele... ja ikke sant de finner alltid noe å krangle om. vi var gift i 5 1/2 år. på den tiden kjøpte han ikke noe til barna våre.ikke et par sokker en gang.så jeg stoler ikke på han ang noen avtale da koker det ned til ingenting..... men noe må han alltid bråke med..huff Har vi vært gift med samme mann? Siste fra min: Tenåringen var på besøk hos ham, tenåringen ble syk og de tok seg til legevakt. Brev i posten til meg etter noen dager, han informerer om at han trekker 220.- fra bidraget! Han tjener 6-700 000 i året, noe som mildt sagt er mer enn hva jeg tjener. Dette er en mann som ikke kjøper _noe_ til ungdommen. Ikke sportsutstyr, ikke musikkinstrumenter, til tross for at han selv spiller meget godt og har interessen, ingen klær, ingen ting.Han tar 2-3 utelandsferier per år, siden år 2000 har tenåringen vært med på 2 av dem, ellers bare ferier i nærmiljøet. Hvordan går det an å være slik? Jeg _fatter_ ikke tankegangen. Det jeg vet er at det er vidunderlig å ikke våkne sammen med ham hver morgen, noen jeg gjorde i 9 år. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Kjør bidraget gjennom NAV. Etter et par purringer, vil jeg tro han får brev fra Trygdeetatens Innkrevingssentral om at bidraget trekkes direkte fra lønn... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.