Mamma07 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Har tidligere skrevet innlegg om utslettet til småen. Det er rundt munnen,og kan til tider være ganske hissig. Tenkte dette var smokken,men så fikk hun nedentil også. Har prøvd _alt_ og eneste som har virket litt er canesten for sopp og å bytte bleie fra Pampers til Libero. Men det er fortsatt litt igjen. Og rundt munnen er det ganske masse nå. Helsesøster så på det og sa jeg måtte kontakte fastlegen å høre. Kanskje vi ble henvist videre til spesialist. Jeg gikk til legen med henne.(legen er barnelege, dyktig, men sløv!) Han sa det sikkert var sopp og mumlet noe greier om at det rundt munnen ikke var noe spesielt og sikkert ville gå vekk. Dår går ikke vekk, det kommer i perioder. Jeg har kjøpt en krem på apoteket som skulle være bra. Den hjalp i begynnelsen, men ikke nå lenger. Hva skal jeg gjøre? Kan det være noe hun ikke tårler? Hun bruker så og si ikke smokk i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvor gammel er hun? Det kan være noe hun spiser kanskje? Ketchup el tomat? Sitrus? Snuppa her fikk _kjøttsår_ i baken om hun fikk i seg jordbæryoghurt da hun var liten. Evt. et vaskemiddel du bruker på en klut? Bruker du våtservietter for å tørke henne i ansiktet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hvor gammel er hun? Det kan være noe hun spiser kanskje? Ketchup el tomat? Sitrus? Snuppa her fikk _kjøttsår_ i baken om hun fikk i seg jordbæryoghurt da hun var liten. Evt. et vaskemiddel du bruker på en klut? Bruker du våtservietter for å tørke henne i ansiktet? Hun er 13 mnd. Det nedetil kom rundt 11 mnd og det rundt munnen rundt 6-7 mnd.. Har sluttet å bruke våtservietter. Bruker bare lunkne kluter.Vasker klærene med OMO. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hun er 13 mnd. Det nedetil kom rundt 11 mnd og det rundt munnen rundt 6-7 mnd.. Har sluttet å bruke våtservietter. Bruker bare lunkne kluter.Vasker klærene med OMO. Hm. Da faller mat-teorien bort vil jeg tro ja. Hva med såpe i ansiktet? Krem? Kan være noe i maten alikevel, lager du maten selv eller spiser hun glassmat? Lager du selv vet du jo akkurat hva som er i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hm. Da faller mat-teorien bort vil jeg tro ja. Hva med såpe i ansiktet? Krem? Kan være noe i maten alikevel, lager du maten selv eller spiser hun glassmat? Lager du selv vet du jo akkurat hva som er i det. Bruker bare såpe i ansiktet når hun bader. Bruker den kremen som hun på apoteket anbefalte. Den heter Cicalfate. Får middagsglass av og til. Ellers spiser hun det vi spiser. Føler liksom at vi ikke ble tatt seriøst av legen. Så da får vi finne ut av det på en annen måte.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei, kan det være melkeallergi? Husker vi også fikk beskjed om at det var sopp rundt munnen hos vår minste, det viste seg å være melkeproteinallergi. Da vi kuttet ut alt som inneholdt melkeprotein (og det er det veldig masse forskjellig mat som gjør) ble han mye bedre. Be om henvisning til spesialist, der de tar blodprøver for å finne ut om han er allergisk mot melk eller andre matvarer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hei, kan det være melkeallergi? Husker vi også fikk beskjed om at det var sopp rundt munnen hos vår minste, det viste seg å være melkeproteinallergi. Da vi kuttet ut alt som inneholdt melkeprotein (og det er det veldig masse forskjellig mat som gjør) ble han mye bedre. Be om henvisning til spesialist, der de tar blodprøver for å finne ut om han er allergisk mot melk eller andre matvarer. Har lyst til det,men føler meg helt teit når jeg kommer inn igjen og ber om henvisning til spesialist når han ikke brydde seg i det hele tatt sist... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Lille snuppa her fikk også noe lignende for et par uker siden... Jeg kjøpte en en stift, lignet på en liten deodorant. Kjøpte den på apoteket. Den skulle trekke ut fukten visst. Vet ikke helt om det hjelper, for hun er litt snørrete for tiden, så det gjør jo sitt.. Men hun går å "gnager" på dette, så jeg skulle hatt noe som smakte vondt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Har lyst til det,men føler meg helt teit når jeg kommer inn igjen og ber om henvisning til spesialist når han ikke brydde seg i det hele tatt sist... Du kan jo prøve noen dager uten å gi noen form for melk, bare for å se om det har noen funksjon. Men da må du huske at det ikke bare er melk, ost, joghurt, smør osv som inneholder melk, men svært mye annet også - f.eks middagsglass, noen typer brød, osv. Ta en titt på disse sidene, mye tips: http://www.utenmelk.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ville bare si at lille snuppa er nesten helt fin nå. Jeg kjøpte en ny salve som het : "La Roche- posay" Cicaplast. Kjøpte den også på apoteket, og har smurt TYKT flere ganger daglig. Den fungerte her! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Ville bare si at lille snuppa er nesten helt fin nå. Jeg kjøpte en ny salve som het : "La Roche- posay" Cicaplast. Kjøpte den også på apoteket, og har smurt TYKT flere ganger daglig. Den fungerte her! :0) Tror det er den jeg har også. Ser tuben slik ut, og er ganske liten? http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?prid=894 Jeg brukte den sammen med sink salve. Brukte først sink salven til å dempe irritasjonen (rådheten) så tok jeg på den salvne for å tilføre fuktighet igjen.Veldig bra krem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Tror det er den jeg har også. Ser tuben slik ut, og er ganske liten? http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?prid=894 Jeg brukte den sammen med sink salve. Brukte først sink salven til å dempe irritasjonen (rådheten) så tok jeg på den salvne for å tilføre fuktighet igjen.Veldig bra krem! Nei, det er ikke den. Min er mye lengre og tynnere tube...Hmm... Husk at sinksalven skal smøres så tynt på at du ikke ser den er hvit.Da har den best effekt fikk jeg fortalt :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Nei, det er ikke den. Min er mye lengre og tynnere tube...Hmm... Husk at sinksalven skal smøres så tynt på at du ikke ser den er hvit.Da har den best effekt fikk jeg fortalt :0) Hehe ikke det jeg har gjort. Har smurt tjukt lag, men småen gnir det utover med engang Ja tuben er mindre enn den på bilde. 40 ml. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hehe ikke det jeg har gjort. Har smurt tjukt lag, men småen gnir det utover med engang Ja tuben er mindre enn den på bilde. 40 ml. Her er den vi bruker http://images.dermstore.com/catalog/100090/300x300/10942.jpg :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.