adelie Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Dele rom, når man reiser: èn forelder og et voksent barn av motsatt kjønn? La oss si for en helg, altså to netter. Synspunkter mottas! Det er dyrt med to enkeltrom. Men hva er vanlig? Og er det forskjell på far-datter, og mor-sønn? 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg ville sagt _dele_, selv om jeg dessverre ikke rakk å få mye erfaring på området før faren min gikk bort. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg deler når jeg reiser med min mor, men vi ville nok valgt to enkeltrom dersom det var jeg og min far som var på tur. Grunnen til det er at han er en type som liker armslag og privatliv. 0 Siter
Speak Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde ikke engang vurdert to enkeltrom tror jeg. 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg ser ingen problemer med å dele rom med foreldre (av det ene eller andre kjønnet)... de er da mine foreldre:-) 0 Siter
adelie Skrevet 19. november 2008 Forfatter Skrevet 19. november 2008 PS: jeg tenkte på et barn i begynnelsen av tjueårene. Det er annerledes enn et 'barn' på førti, liksom. 0 Siter
adelie Skrevet 19. november 2008 Forfatter Skrevet 19. november 2008 Jeg ser ingen problemer med å dele rom med foreldre (av det ene eller andre kjønnet)... de er da mine foreldre:-) Men hvis du var tjue? 0 Siter
adelie Skrevet 19. november 2008 Forfatter Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde ikke engang vurdert to enkeltrom tror jeg. Med barn på 20+ ? 0 Siter
adelie Skrevet 19. november 2008 Forfatter Skrevet 19. november 2008 Jeg ville sagt _dele_, selv om jeg dessverre ikke rakk å få mye erfaring på området før faren min gikk bort. ahh... men hvis det gjelder barn som er unge voksne, 20+ ? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg tror ikke jeg engang ville tenkt på at vi skulle ha to enkelrom uansett om jeg reiste med mamma eller pappa. To enkel senger synes jeg dog er greit å ha. 0 Siter
adelie Skrevet 19. november 2008 Forfatter Skrevet 19. november 2008 Jeg tror ikke jeg engang ville tenkt på at vi skulle ha to enkelrom uansett om jeg reiste med mamma eller pappa. To enkel senger synes jeg dog er greit å ha. Men hvor gammel er du? Jeg tnekte ikke på generasjonen som lever her på dol, og å reise sammen med SINE foreldre... Jeg er litt mer voksen en gjennomsnittet her, og har mange venner som har barn på 20+. Og da lurer jeg på hva som er vanlig. Og hva jeg selv ville gjort. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Men hvor gammel er du? Jeg tnekte ikke på generasjonen som lever her på dol, og å reise sammen med SINE foreldre... Jeg er litt mer voksen en gjennomsnittet her, og har mange venner som har barn på 20+. Og da lurer jeg på hva som er vanlig. Og hva jeg selv ville gjort. Ok, jeg er noen og tyve, og mamma og pappa er ca 50 :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg synes det er helt naturlig å dele rom også med voksne barn, uansett kjønn. Har selv flere ganger delt rom med min far, også i voksen alder, siste gang var jeg vel ca. 30. Ville nok foretrukket eget rom, kanskje, men når han spanderte, så . Kan ikke forstå hvorfor vi ikke skulle kunne dele rom. Ville selvfølgelig foretrekke, ja nesten kreve, separate senger. 0 Siter
Gjest mammaen til de reisende Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Det går fint an å dele rom. To av barna mine gutt og jente var på ferie sammen, og de delte rom. De lå anføttes. Pappa var på tur med tre barn, to gutter og en jente, de delte fire mannsrom. De lå anføttes. Pappaen lå anføttes med jenta. Barna er 27, 26, og 17 år. Det går helt fint, bare man legger godviljen til. 0 Siter
morsan Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ahh... men hvis det gjelder barn som er unge voksne, 20+ ? Faren min døde da jeg var 24, men han var veldig syk de siste årene han levde, så vi reiste aldri på tur sammen alene vi to. Det skjedde vel sist da jeg var i siste del av tenårene, skulle jeg tro. Men jeg kan vanskelig tenke meg at jeg ville tenkt annerledes om den saken verken i 20-årene, 30-årene eller 40-årene. Iallfall ikke for bare en helt. Jeg synes det virker kunstig å skulle hatt hvert sitt rom da. 0 Siter
flowy Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg er 27 og hadde ikke hatt noen problemer med å dele rom med pappa. Men jeg ville hatt min egen seng. Var i London med mamma for noen år siden. Da hadde vi dobbeltseng, det var egentlig litt for tett. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Det går fint an å dele rom. To av barna mine gutt og jente var på ferie sammen, og de delte rom. De lå anføttes. Pappa var på tur med tre barn, to gutter og en jente, de delte fire mannsrom. De lå anføttes. Pappaen lå anføttes med jenta. Barna er 27, 26, og 17 år. Det går helt fint, bare man legger godviljen til. Der går grensen - å dele enkeltseng med min far - eller min mor for den saks skyld - ønsker jeg å slippe. 0 Siter
adelie Skrevet 19. november 2008 Forfatter Skrevet 19. november 2008 Ok, jeg er noen og tyve, og mamma og pappa er ca 50 :-) OK, hehe, da er du jo i "målgruppen" 0 Siter
Gjest denimbird Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg ville synes det var helt greit å dele rom med mamma eller pappa. Men som flere påpeker, ville jeg foretrukket separate senger. Er midt i 20-årene, hvis det spiller noen rolle. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Der går grensen - å dele enkeltseng med min far - eller min mor for den saks skyld - ønsker jeg å slippe. Jeg sa ikke at det var enkeltseng, men et firemannsrom. og der er det sengeplass til fire. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.