Gjest liker ikke skosåler i panne Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hvor lenge skal koteletter steke i ovnen? Kylling er ca 20 min, men svin må vel ha litt lengre tid? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg kjenner ei som alltid steiker dem i ovnen, og da 45 minutter. De blir veldig saftige. Har selv prøvd det samme, og da ble kotelettene tørre 0 Siter
Gjest liker ikke skosåler i panne Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg kjenner ei som alltid steiker dem i ovnen, og da 45 minutter. De blir veldig saftige. Har selv prøvd det samme, og da ble kotelettene tørre Takk, da sjekker jeg dem etter 40 minutter. 200 grader vel? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Takk, da sjekker jeg dem etter 40 minutter. 200 grader vel? Jeg tror hun steiker dem på 175 grader. 0 Siter
spiky Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Takk, da sjekker jeg dem etter 40 minutter. 200 grader vel? Da tror jeg de blir tørre. Sjekk link. Her står det 15 min. på 200 grader. (De bør svis i stekepanne før du putter de i ovnen så de får steke skorpe) 0 Siter
spiky Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Takk, da sjekker jeg dem etter 40 minutter. 200 grader vel? Da tror jeg de blir tørre. Sjekk link. Her står det 15 min. på 200 grader. (De bør svis i stekepanne før du putter de i ovnen så de får steke skorpe) http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Kjøtt/Svin/Koteletter-i-ovn 0 Siter
henrikke71 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Åh, det er godt, har du prøvd med litt øl til også, gir en kjempelekker smak til kjøttet 0 Siter
Gjest GA Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Sett på lav temp, 150-175 grader, så kan de stå i to timer. Blir kjempegode hvis du tar på masse pepper og salt, og har en skvett vann i langpanna innimellom. Hvis det trengs kan de brunes litt med grillen til slutt. 0 Siter
Gjest liker ikke skosåler i panne Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Da tror jeg de blir tørre. Sjekk link. Her står det 15 min. på 200 grader. (De bør svis i stekepanne før du putter de i ovnen så de får steke skorpe) http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Kjøtt/Svin/Koteletter-i-ovn Da prøver jeg den fremgangsmåten takk. 0 Siter
mrxx Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Da tror jeg de blir tørre. Sjekk link. Her står det 15 min. på 200 grader. (De bør svis i stekepanne før du putter de i ovnen så de får steke skorpe) http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Kjøtt/Svin/Koteletter-i-ovn Kan stekes i fløte og med ei skive ananas på toppen:-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Sett på lav temp, 150-175 grader, så kan de stå i to timer. Blir kjempegode hvis du tar på masse pepper og salt, og har en skvett vann i langpanna innimellom. Hvis det trengs kan de brunes litt med grillen til slutt. Vann i panna glemte jeg å nevne. Det er veldig viktig at det ikke blir tørt der. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Vann i panna glemte jeg å nevne. Det er veldig viktig at det ikke blir tørt der. øl i panna, mener du:-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 øl i panna, mener du:-) He he. Det har jeg aldri testet, men det blir nok godt det også Jeg er elendig på å steike kjøtt. Det klarer mannen min mye bedre. Jeg ser han står og steiker i en stor røyksjy mens fettet spruter. Blir så godt atte, selv om det ser ut som om han mishandler kjøttet. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 He he. Det har jeg aldri testet, men det blir nok godt det også Jeg er elendig på å steike kjøtt. Det klarer mannen min mye bedre. Jeg ser han står og steiker i en stor røyksjy mens fettet spruter. Blir så godt atte, selv om det ser ut som om han mishandler kjøttet. Nemlig, her er det egentlig det samme, når kjærsten er hjemme, så er det han som står for kjøttet. Skjønner ikke dette med menn og kjøtt, det er altså noe der;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Nemlig, her er det egentlig det samme, når kjærsten er hjemme, så er det han som står for kjøttet. Skjønner ikke dette med menn og kjøtt, det er altså noe der;-) Så er de så fornøyde med jobben etterpå, selv om fruen har gjort alt det andre, he he. Slik som med grilling. Han står og vender på kjøttet mens fruen gir han øl, passer barn, lager salat og dressing, dekker på, rydder av. Slik som grillreglene som var her i sommer 0 Siter
henrikke71 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Så er de så fornøyde med jobben etterpå, selv om fruen har gjort alt det andre, he he. Slik som med grilling. Han står og vender på kjøttet mens fruen gir han øl, passer barn, lager salat og dressing, dekker på, rydder av. Slik som grillreglene som var her i sommer He he he, nemlig! Alt det andre "går liksom bare av seg selv det", kjøttet er jo det viktigste;-)))) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 He he he, nemlig! Alt det andre "går liksom bare av seg selv det", kjøttet er jo det viktigste;-)))) He he, nettopp! Jeg tror det hele ble avsluttet med at mannen tenkte "Endelig fikk mor fri en dag" 0 Siter
henrikke71 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 He he, nettopp! Jeg tror det hele ble avsluttet med at mannen tenkte "Endelig fikk mor fri en dag" Ja, man har nesten ikke hjerte til å påpeke at, man har da også selv bidratt med et par ting...de blir så stolte vettu:-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 He he, nettopp! Jeg tror det hele ble avsluttet med at mannen tenkte "Endelig fikk mor fri en dag" Hihi... egentlig på samme måte hos oss, men siden jeg er så glad for at han griller eller steiker kjøtt/fisk, så skryter jeg uhemmet av ham. Og selv om jeg har gjort alt det andre, er det jo han som får siste bit perfekt. Tingen er bare at jeg "ikke får lov å skryte", for han mener at han har jo bare stekt kjøttet/fisken eller grillet, mens han har gjort resten. :-) Så han ser hvertfall at det skjer mye annet. Og jeg mener at om jeg slipper å steke, så kan jeg jobbe i mange timer, så lenge han setter krona på verket. :-) 0 Siter
Gjest liker ikke skosåler i panne Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Da tror jeg de blir tørre. Sjekk link. Her står det 15 min. på 200 grader. (De bør svis i stekepanne før du putter de i ovnen så de får steke skorpe) http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Kjøtt/Svin/Koteletter-i-ovn Da var kotelettene fortært. Jeg fulgte fremgangsmåten. La dem i oliveoljesmurt form og stekte i 15minutter på 200grader. De kunne vært litt mer saftige. De ble bedre enn i pannen men jeg tror kanskje noen grader mindre er en fordel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.