Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg tror ingen helt vil forstå hvordan de vil reagere før de faktisk er i den situasjonen. Jobben min brant ned for noen år siden, og det var bare en JOBB. Nesten samtlige grein, og var helt i sjokk. Det er masse minner der, og all tid og krefter man har lagt ned, og så er det bare borte. Har opplevd innbrudd - det er også ganske sjokkerende å få huset endevendt og tømt... Reaksjonen kommer kanskje ikke der og da, men gjerne senere. Det værste med en brann er vel at det er så ugjenkallelig. Det er alltid noe man skulle ha reddet eller masse minner som gjør det så følelsesladet.. Men selv om det bare er en bygning, og det helt klart er viktigest at ingen ble skadet/døde, så er det en følelsesmessig påkjenning og jeg tror at reaksjonen ikke helt kan forutsies. Merker meg at de som har svart hittil ikke har opplevd (hus)brann selv, så det er kanskje vanskelig å vite...? ''Merker meg at de som har svart hittil ikke har opplevd (hus)brann selv, så det er kanskje vanskelig å vite...?'' Det har eg faktisk opplevd. Det var ett Hotell i Oslo som begynte å brenne, og det var ingen som vekket meg, det endte med at eg måtte gå ut gjennom vinduet fra fjerde etasje, enda eg var kraftig fyllasjuk etter fire dager på Roskilde. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg håper du slipper å oppleve det, joda da ville nok den sentimentale siden av deg komme frem. Tenk på alle minnene som går opp i flammer, bilder og dokumenter og masse mer som du har knyttet bånd til. Og alt arbeidet du har lagt ned i hjemmet ditt..... Ja jeg ville nok begynt å grine. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ja, jeg tror nok jeg ville begynt å gråte..Men vanskelig å vite da.. Men man har jo gjerne noen ting i huset man er glad i, som aldri kan erstattes... Alt av fotografier er ingen kriise her, for det har vi sikret oss. Så om huset brenner, har vi forsatt alt av bilder. Skummelt med brann.... Hvordan sikret bildene mener du? Hos familie? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg håper du slipper å oppleve det, joda da ville nok den sentimentale siden av deg komme frem. Tenk på alle minnene som går opp i flammer, bilder og dokumenter og masse mer som du har knyttet bånd til. Og alt arbeidet du har lagt ned i hjemmet ditt..... Ja jeg ville nok begynt å grine. Tenker som deg når det gjelder brann. Håper jeeg slipper oppleve det, for gjennom årene har jeg mange ting jeg ikke vil miste. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Først ville jeg grått av glede fordi ingen døde. Etterhvert ville jeg nok kanskje felle noen tårer over alt vi hadde mistet.. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Hvordan sikret bildene mener du? Hos familie? Vi har flere bygg, så vi har negativer og cd plater i et bygg, mens bildene har vi inni huset. Så om huset brenner kan vi bare fremkalle de igjen :0) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ja, det ville jeg.. med tanke på alt arbeidet vi har nedlagt her ville jeg hylt og skreket i frustrasjon over hvordan alt var til ingen nytte.. pluss alle de personlige eiendelene som gikk tapt - bilder, barnas tegninger, leker, osv. Tror ikke *usentimental* er eneste ord for å beskrive en med din reaksjon....?.. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Klart jeg ville begynne å grine, huset og hjemmet mitt er selve fundamentet i livet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Er' gærn. Jeg har masse gamle familiebilder fra 1900 og oppover og de er uerstattelige og noen bilder foreldrene mine har malt. Resten er det samme 0 Siter
også en mor Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''Merker meg at de som har svart hittil ikke har opplevd (hus)brann selv, så det er kanskje vanskelig å vite...?'' Det har eg faktisk opplevd. Det var ett Hotell i Oslo som begynte å brenne, og det var ingen som vekket meg, det endte med at eg måtte gå ut gjennom vinduet fra fjerde etasje, enda eg var kraftig fyllasjuk etter fire dager på Roskilde. ''Det var ett Hotell i Oslo'' Jeg er sikker på at du gjør det der med vilje! ;P 0 Siter
Gjest Det var ikke noe igjen Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Bilder og film av ungene fra de var født er jo uerstattelige, sånt er jo virkelig til å gråte av hvis det skulle gå tapt Forferdelig er det jo også å miste andre ting som er av veldig sentimental verdi, f.eks ting ungene har laget, spesielle tegninger ol. Så ja, jeg ville ha grått hvis huset mitt brant ned i dag. Jeg mistet alt jeg eide i akkurat husbrann da jeg var 16. (gikk ingen liv tapt) Jeg kan love deg at det ikke er særlig enkelt eller gøy å miste hele livet sitt på en slik måte. Alt som vi til daglig tar som en selvfølge forsvinner på et blaff. Vi vet ikke helt hva vi har før vi mister det 0 Siter
Kammilla Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ja, jeg ville begynnt å grine. Tenk å miste alt? Kanskje du også hadde begynnt å grine, hvis du plutselig stod der en dag uten alt du trenger og har i livet ditt? Man vet kanskje ikke hvordan man reagerer før man er i situasjonen. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Tviler på det hvis det bare var materielle tap. Jeg har lagret bilder på nett, og ellers kan man vel erstatte det meste. Tvert imot kan det innimellom virke forlokkende å kunne starte på igjen med blanke ark og mindre rot ) Skjønt - jeg vil nå helst ikke oppleve en brann. 0 Siter
Gjest jobber i barnehage Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''Merker meg at de som har svart hittil ikke har opplevd (hus)brann selv, så det er kanskje vanskelig å vite...?'' Det har eg faktisk opplevd. Det var ett Hotell i Oslo som begynte å brenne, og det var ingen som vekket meg, det endte med at eg måtte gå ut gjennom vinduet fra fjerde etasje, enda eg var kraftig fyllasjuk etter fire dager på Roskilde. Herregud, sikkert dramatisk det ja!! Uff, godt du kom deg ut... Jeg tenkte mer på brann i _eget_ hus. 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Ja, jeg ville definitivt begynt å grine... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 ''Det var ett Hotell i Oslo'' Jeg er sikker på at du gjør det der med vilje! ;P Det var et Hotel i Oslo. Bedre? Eg husker søren ikkje navnet på Hotellet, det låg liksom midt mellom Oslo City og inngangen til Arkaden. Det blei revet, og så bygde de nytt. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Tviler på det hvis det bare var materielle tap. Jeg har lagret bilder på nett, og ellers kan man vel erstatte det meste. Tvert imot kan det innimellom virke forlokkende å kunne starte på igjen med blanke ark og mindre rot ) Skjønt - jeg vil nå helst ikke oppleve en brann. Nei, da ville jeg heller ha ryddet litt:-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Det var et Hotel i Oslo. Bedre? Eg husker søren ikkje navnet på Hotellet, det låg liksom midt mellom Oslo City og inngangen til Arkaden. Det blei revet, og så bygde de nytt. Det heter hotell, ikke Hotel. To l`er og liten h ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Det heter hotell, ikke Hotel. To l`er og liten h ) Her eg bor er det ett Hotell og ett Hotel, det står på veggskiltet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Vi har flere bygg, så vi har negativer og cd plater i et bygg, mens bildene har vi inni huset. Så om huset brenner kan vi bare fremkalle de igjen :0) Jeg har også sørget for å ha kopier av en god del av bilene og filmsnuttene av ungene opptil flere plasser. ) Både hos meg, selv, hos kjæresten og hos eksen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.