Gjest mandelmamma Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Gutten min fjernet stooore mandler og stooor falsk mandel forrige torsdag (i narkose, hjem samme dag). To døgn fulgte med sterke smertestillende, deretter gikk det bedre og vi gikk over på paracet. God form. Vi fikk beskjed om at det kom til å bli dårligere rundt 5. dagen, for deretter å bli bedre. Natt til dag ble en real nedtur, forferdelig vondt og masse gråting. Tilbake på sterke medisiner igjen. Har fått det hver 3. time som beskjed gikk på. Sovnet i ettermiddag og dermed ble det 4,5 timer mellom medisinering og kjempesmerter igjen, helt til stikkpillen virker. Så i natt skal jeg ha vekkeklokka på hver 3. time og gi medisiner siden han ikke våkner av stikkpille natterstid. Men nå er det jo en uke siden i morgen, jeg har hørt at barn takler det så greit og leker dagen etter. Det er ikke tilfelle her. Når kan jeg regne med bedring? Vi har sjekket ut så det er ikke betent eller blødninger eller noe i den gata. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det tok litt tid hos oss. Etter ca 10 dgr var det ikke så gale lenger, men han begynte ikke å spise før det var gått over 3 uker. Fikk i han ernæringsdrikk som smakte sjokolademelk og yoghurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det er vel sårskorpa som løsner og gjør at det blir vondt etter noen dager. Kan ikke huske at Snuppa hadde vondt lenge den runden der, men det er noen år siden. Husker ikke at jeg selv hadde det heller, men det er nok individuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Huffameg, stakkars liten! Har hørt at barn skal takle det bedre enn voksne, men det trenger jo ikke bety at de skal vandre bekymringsløst gjennom dette. Håper han blir bedre snart!! En venninne av meg tok mandlene 22.desember for noen år siden (i voksen alder), hun fikk ikke i seg mat før på nyåret.... god jul, liksom! God bedring til lillegutt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Eldstejenta mi var veldig plaget av store mandler lenge, men de ville ikke operere før hun bikka 12 kg. Først når hun fylte tre, var hun tung nok for operasjonen. Mandlene og polyppene var veldig store. Hun var også dårlig ganske lenge (1-2 uker?), men kan ikke huske at hun tok så mye smertestillende. Husker bare at hun var veldig slapp og sov masse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Da er dere inne i de vondeste dagene nå, også fra i dag av vil det vanligvis bli bedre og bedre. De bruker å informere om at det gjør vondt den første dagen, men ennå vondere etter 5-6 dager, for så å snu etter dag 7. Men vær obs på mat som passerer sårflaten, er fare for blødninger i disse dager når skorpene løsner. Gi jevnt med smertestillende og gi drikke/is en time etterpå, slik at h*n får i seg væske. Gjør mer vondt om en er litt "tørr". Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kjør på med smertestillende som beskrevet. Viktig at dere unngår smertetopper, som jo er forferdelige. Etter 10 døgn var gutten vår ganske så smertefri. Iste i masser og Risifrutti var det han foretrakk. Ikke is - det svei, forsto jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hvordan går det med gutten nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.