Gå til innhold

Hoven tiss hos to år gammel gutt

cecily

Anbefalte innlegg

Småen har i dag hovnet opp i selve tissen inni all forhuden. Den er varm og vond og han vil ikke at vi skal ta i den for å se på. Ikke kommer vi til heller, for en skal vel ikke trekke forhuden tilbake. Hva om det er kommet inn skitt og bakterier der, renser det seg selv?

Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Sitat: "Hva om det er kommet inn skitt og bakterier der, renser det seg selv?"

Nei. Prøv å bade ham og mens han er i badevannet, så kan du forsiktig prøve å dra forhuden tilbake, for å vaske inni der.

Det er sikkert en liten betennelse innenfor forhuden. På apoteket får du kjøpt en liten tube salve med penicillin i, det kan du forsøke å sprøyte innunder forhuden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Hva om det er kommet inn skitt og bakterier der, renser det seg selv?"

Nei. Prøv å bade ham og mens han er i badevannet, så kan du forsiktig prøve å dra forhuden tilbake, for å vaske inni der.

Det er sikkert en liten betennelse innenfor forhuden. På apoteket får du kjøpt en liten tube salve med penicillin i, det kan du forsøke å sprøyte innunder forhuden.

Jeg husker nå at eldstemann her hadde det. Vi dro til legen og fikk resept på Basimycin salve. Det er vanligvis bakterier under forhuden som gjør det betent, mener jeg å huske. Men vi skulle ikke trekke forhuden tilbake. Lunkent bad lindrer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227123270' post='4019084]

Jeg husker nå at eldstemann her hadde det. Vi dro til legen og fikk resept på Basimycin salve. Det er vanligvis bakterier under forhuden som gjør det betent, mener jeg å huske. Men vi skulle ikke trekke forhuden tilbake. Lunkent bad lindrer ja.

Det er vel ikke reseptplikt på Bacimycin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har en engangssprøyte i huset kan du prøve å skylle med svakt grønnsåpevann, evt plassere ham i et vaskevannsfat med grønnsåpevann.

Tror jeg hadde tatt ham til legen hvis det er veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227123270' post='4019084]

Okei. Takk for tips. Vi prøver dette med en gang apoteket åpner. I ettermiddag fikk han en Paracet, for det var visst veldig vondt. Stakkar liten gutt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227123487' post='4019089]

Mulig at det ikke er det lengre, men jeg tror det var det i 2001?

Aner ikke, har liksom på følelsen at dette er noe vi "alltid" har hatt i medisinskapet.

Men her er ihvertfall gjeldende info om produktet, for deg og trådstarter og evt andre som er interessert:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/B/Bacimycin_Actavis_83197/87659.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, har liksom på følelsen at dette er noe vi "alltid" har hatt i medisinskapet.

Men her er ihvertfall gjeldende info om produktet, for deg og trådstarter og evt andre som er interessert:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/B/Bacimycin_Actavis_83197/87659.html

Ok. Kjekt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gjøre slik som GA sier i første omgang. Skylle med vann. Som regel er det nok uten at du trenger kremer eller lignende hvis du bare gjør det riktig.

Slik:

Kjøp en engangssprøyte (uten nål selvsagt) 10 eller 20 ml på apoteket. Trekk opp godt, varmt vann fra en ren beholder. La gutten stå over do, eller i badekar. Sett sprøytetuten HELT INN i forhuden og sprøyt raskt inn mens du holder på plass. Du skal kunne se at trykket på vannet gjør at forhuden utvider seg litt mens du sprøyter inn. Trekk opp nytt vann i sprøyta og gjenta et par ganger.

Gjør dette morgen og kveld (eller så ofte du gidder) et par dager. Er det ikke blitt bedre da må du ta ham til legen for evnt antibiotikabehandling. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betennelse under forhuden er noe mange smågutter får. Vi skylte med vann med engangssprøyte som anbefalt under her og så, i samråd med lege, smurte vi på brulidinkrem fra apoteket. Ble bra på noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...