Gå til innhold

Hvor rapporterer man internett-pengekriminalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså når du får mail fra en fremmed instans som prøver å lure deg til å betale inn penger for å få penger - er det ikke et sted man kan videresende slik mail for å gjøre politiet oppmerksom på det?

Skrevet

Send til Økokrim. Tror nettadressen er okokrim.no, så kan du lese litt mer der og også finne mailadressen.

Skrevet

Mailen jeg fikk er nå videresendt til økokrim.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Fått nigeriamail du og? Får tonnevis med sånt, men gidder ikke bry meg med dem... man må være idiot for å gå på sånt.

Skrevet

Ja, begynte å lure på om du var helt fersk på nettet... det er jo scams overalt. =P

Den var faktisk godt kamuflert, så ut som den kom fra FedEx og hadde med utlegg for en pakke å gjøre. Kun helt nederst på siden kom det fram en Nigeria-adresse.

Nei jeg er ikke fersk på nettet, men det sto på økokrim siden at man gjerne kunne sende dem tips om såkalte Nigeria-brev (bare at de ikke har tid til å sende deg noen tilbakemelding).

Så da gjorde jeg det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...