Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Trenger man underskrift fra begge foreldre når en flytter med et felles barn, annet enn første gangen? Vi bor ikke sammen nå heller, og mener vi begge måtte signere når vi flyttet fra hverandre. Eller er det nok med underskrift fra den som har omsorgen? Men hvor får vi det skjemaet? Folkeregisteret/nav? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har dere laget samværsavtale? Hvis ikke ville jeg gjort det. Enten kan familievernkontoret hjelpe dere med det eller så kan du google opp en god del forslag til samværsavtale. Det bør stå om det skal være delt foreldreansvar, hvem som skal ha hovedomsorgen, hvor mye barnet skal bo her og der og slike ting. Hvor detaljert den er kan variere og det kan dere bestemme selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ''Eller er det nok med underskrift fra den som har omsorgen?'' Ja det er (desverre) nok. ''Men hvor får vi det skjemaet?'' På folkeregisteret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiky Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Barnet har hovedadresse knyttet til et av hjemmene. Den av foreldrene som har barnet knyttet til sin adresse må skrive under ved flytting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kun første gangen. ) I alle fall var det sånn, men jeg har inntrykk av at reglene her kan endre seg fortere enn folk skifter undertøy så det er best å sjekke. Da jeg flyttet første gangen med Snuppa i 2003 måtte jeg ha farens underskrift ettersom hun da flyttet ut fra felles hjem. Jeg trodde det samme gjalt da jeg flyttet igjen i 2006, men det gjorde det ikke fordi hun da ikke flyttet fra faren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kun første gangen. ) I alle fall var det sånn, men jeg har inntrykk av at reglene her kan endre seg fortere enn folk skifter undertøy så det er best å sjekke. Da jeg flyttet første gangen med Snuppa i 2003 måtte jeg ha farens underskrift ettersom hun da flyttet ut fra felles hjem. Jeg trodde det samme gjalt da jeg flyttet igjen i 2006, men det gjorde det ikke fordi hun da ikke flyttet fra faren. Noen skifter ofte undertøy. http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00266/Kate_Moss_266401g.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har dere laget samværsavtale? Hvis ikke ville jeg gjort det. Enten kan familievernkontoret hjelpe dere med det eller så kan du google opp en god del forslag til samværsavtale. Det bør stå om det skal være delt foreldreansvar, hvem som skal ha hovedomsorgen, hvor mye barnet skal bo her og der og slike ting. Hvor detaljert den er kan variere og det kan dere bestemme selv. Er noen år siden vi flyttet fra hverandre, så samværsavtale har vi :-) Er bare at jeg skal skifte bolig, endelig fått kjøpt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ''Eller er det nok med underskrift fra den som har omsorgen?'' Ja det er (desverre) nok. ''Men hvor får vi det skjemaet?'' På folkeregisteret. Takk for det. Har vel kommet forslag om at en skal ha tillatelse av den som ikke har samvær ja, men har forstått det slik at den ikke er kommet ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Barnet har hovedadresse knyttet til et av hjemmene. Den av foreldrene som har barnet knyttet til sin adresse må skrive under ved flytting. Takk for svar, de er registrert hos meg så da er det i orden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kun første gangen. ) I alle fall var det sånn, men jeg har inntrykk av at reglene her kan endre seg fortere enn folk skifter undertøy så det er best å sjekke. Da jeg flyttet første gangen med Snuppa i 2003 måtte jeg ha farens underskrift ettersom hun da flyttet ut fra felles hjem. Jeg trodde det samme gjalt da jeg flyttet igjen i 2006, men det gjorde det ikke fordi hun da ikke flyttet fra faren. Ok, så da har det med omsorg/registrert bosted og ikke delt foreldreansvar da. Er så mange forskjellige regler synes jeg:-) Skal få ordnet dette nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan sende flyttemelding elektronisk via www.skatteetaten.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Noen skifter ofte undertøy. http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00266/Kate_Moss_266401g.jpg Har jeg ikke sagt at du skal slutte å legge ut bilder fra våre stunder sammen! Mannfolk ass. Skryte skal dem alltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Er noen år siden vi flyttet fra hverandre, så samværsavtale har vi :-) Er bare at jeg skal skifte bolig, endelig fått kjøpt! Ahhh!) Lykke til med flyttinga! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan sende flyttemelding elektronisk via www.skatteetaten.no Aahh, selvfølgelig. Da prøver jeg det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ahhh!) Lykke til med flyttinga! Takk for det! Spennende dette å så får jeg endelig bestemme ALT selv, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg fikk hans underskrift kun den første gangen, men så flyttet jeg bare noen hundre meter. Kanskje det er annerledes om en flytter ut av kommunen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Takk for det. Har vel kommet forslag om at en skal ha tillatelse av den som ikke har samvær ja, men har forstått det slik at den ikke er kommet ennå. ''Har vel kommet forslag om at en skal ha tillatelse av den som har samvær ja, men har forstått det slik at den ikke er kommet ennå.'' Det er riktig, eg personlig tror ikje dette blir vedtatt på mange år enda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Har jeg ikke sagt at du skal slutte å legge ut bilder fra våre stunder sammen! Mannfolk ass. Skryte skal dem alltid. Jo, men bildet var bra og da bør alle (som vil) få se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobillibo Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 ''Har vel kommet forslag om at en skal ha tillatelse av den som har samvær ja, men har forstått det slik at den ikke er kommet ennå.'' Det er riktig, eg personlig tror ikje dette blir vedtatt på mange år enda. Er litt i tvil om hva jeg egentlig mener om et slikt lovforslag også. Positivt på mange måter, men kan misbrukes endel vil jeg tro. Skulle isåfall også gjelde for den som har samværsrett også. Men han (som regel far) kan jo flytte hvor han vil, for å å nekte mor å flytte til nabokommunene etter hva jeg har forstått... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.