Gå til innhold

Avlyse jula?

Gjest sliiiiiiiiiiiiten

Anbefalte innlegg

Gjest sliiiiiiiiiiiiten
Skrevet

"Enslig" med 2 barn og en baby på 11 mnd. Venter på at Udi skal få behandlet en søknad, slik at jeg forhåpentlig kan få min kjære hjem før jul. Dårlig råd for tiden, og regningene står i kø. Går inn og ut hos lege og sykehus, sliter med å få stilt rett diagnose. Trøtt og sliten hele tiden, venter på å få time hos psykolog.

Ja, sånn går nå dagene...

Andre?

Skrevet

Kan vel godt føle meg sliten og strukket i strikken, men har ikke noe ønske om å avlyse jula av den grunn.

Men har vel aldri vært blant de som gjør mest mulig ut av jula med vasking, baking og handling i ukesvis.

Ikke rart du er sliten med tre små, da! Og særlig om du sliter psykisk i tillegg. Senk ambisjoner i forhold til jula, i det minste, og forsøk å glede deg over tid sammen i stedet.

Skrevet

Neida, jula skal brukes til å slappe av og hente seg inn igjen. Har du noen som kan ta ungene litt så du får slappet av litt i romjula ihvertfall? Si nei til alt som virker for slitsomt!

Gjest sliiiiiiiiiiiiten
Skrevet

Jeg tror ikke ungene dine bryr seg så mye om du har vasket og gjort det skinnende rent. Det de ser på er presangene og det der. Og det er jo den letteste delen.

Jo,sant nok. Men vi må jo nesten ha både mat og strøm for at det i det hele tatt skal være koselig.

Jeg vet jeg svartmaler, men ser omtrent ikke lys i tunnellen. Det verste er å holde maska ovenfor ungene.

Skrevet

Jo,sant nok. Men vi må jo nesten ha både mat og strøm for at det i det hele tatt skal være koselig.

Jeg vet jeg svartmaler, men ser omtrent ikke lys i tunnellen. Det verste er å holde maska ovenfor ungene.

Går det an å kontakte kommunen og be om et tilskudd nå som alt tar overhånd kanskje?

Gjest sliiiiiiiiiiiiten
Skrevet

Har du økonomiske problemer også?

Vel, vi har så vi klarer oss. Så vidt. Men, hadde vært kjekt å kunne kose seg med god samvittighet. Etter at alle regningene er betalt. Sånn som det er nå, må jeg prioritere hvem og hva jeg skal betale, og det er KJIPT.

Gjest sliiiiiiiiiiiiten
Skrevet

Går det an å kontakte kommunen og be om et tilskudd nå som alt tar overhånd kanskje?

Skal prøve å komme meg til Nav i morgen, kanskje de kan hjelpe til litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...