Gå til innhold

Hvor mange dikt er det vanligvis i en bok?

Anbefalte innlegg

Gjest dagens spørsmål
Skrevet

Sånn ca...?

Ganske gjennomsnittlig?

Jeg tenker på en poesi fra en og samme forfatter. Noen som har en slik bok som kan ta den fram og telle?:)

Fortsetter under...

Skrevet

Tja... En kjapp sjekk på de diktbøkene vi har fått inn fra dette året viser at de fleste har fra 50-100 sider, la oss si et snitt på 75 sider, må trekke fra noen sider først i boka så vi sier et snitt på 68 sider. Hvis boka har ett dikt på hver side, noe som er ganske vanlig, vil det si at en gjennomsnittlig diktbok i dag har 68 dikt. :o)

Gjest dagens spørsmål
Skrevet
  Lillemus skrev (På 20.11.2008 den 17.16):

Tja... En kjapp sjekk på de diktbøkene vi har fått inn fra dette året viser at de fleste har fra 50-100 sider, la oss si et snitt på 75 sider, må trekke fra noen sider først i boka så vi sier et snitt på 68 sider. Hvis boka har ett dikt på hver side, noe som er ganske vanlig, vil det si at en gjennomsnittlig diktbok i dag har 68 dikt. :o)

Det var en fin pekepinn, takk skal du ha:)

Gjest dagens spørsmål
Skrevet
  ariadne skrev (På 20.11.2008 den 17.14):

Hvor stor er en slurk?

En munnfull, sånn ca?

Skrevet
  dagens spørsmål skrev (På 20.11.2008 den 17.19):

Det var en fin pekepinn, takk skal du ha:)

Jeg fant bare en bok som hadde mindre enn 50 sider, men 3 som hadde mer så jeg tror det skulle bli sånn omtrent gjennomsnittlig. :o)

Annonse

Skrevet
  dagens spørsmål skrev (På 20.11.2008 den 17.20):

En munnfull, sånn ca?

He, he. Mick Jagger eller Dan Børge Akerø?

Skrevet

Eg har en del slike bøker, men de er ikkje tilgjengelige pga. oppussing, men eg vil tippe på ca. 300 dikt.

Denne har 438 sider: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=104255

Og det er faktisk den eneste diktsamlinga du trenger!

MÅ du ha flere så kan du kjøpe samlinger av Kolbein Falkeid, Olav H. Hauge, Stein Mehren og Hans Børli.

Av utlendinger så kan du kjøpe "Kapteinens vers" (eller noe i den duren) av Pablo Neruda.

Det burde holde!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...