Gå til innhold

Julegavepapir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar du bare den første og beste rullen du finner i butikken eller vurderes hver rull nøye til du finner en du liker?

Jeg må like mønster og farge på papiret når jeg handler gavepapir, kan ikke bare røske med meg en rull liksom. Båndets farge må selvfølgelig passe til fargen på papiret og helst må kortet matche også...

Himmel - er dette på linje med klesklypene og sokkene på klessnora (til Anonym82) eller?!

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

21

• Mary Poppins

10

• Anonym 82

5

Gjest annlovinda
Skrevet

Kjøper bare julepapir som jeg liker - og bånd som passer i fargen til papiret. Også vil jeg gjerne ha til-fra lapper som er koselige også.

Kan da ikke bare røske til meg noe papir???

AneM1365380603
Skrevet

Jeg må like motivet, og det kan gjerne være litt "gammeldags" stil over det :o) Jeg pleier å kjøpe veldig fete ruller som varer til flere enn tre pakker.

Skrevet

Jeg tar bare det jeg liker. Legg merke til "tar". Jeg kjøper sjeldent slikt. I velutrustede pakkedisker knabber jeg gjerne litt ekstra når jeg handler gaver, og pakker inn når jeg kommer hjem.

Men alt må matche. Jeg får faktisk vondt i øyne og sjel av ting som ikke matcher ;-)

Skrevet
  annlovinda skrev (På 20.11.2008 den 17.25):

Kjøper bare julepapir som jeg liker - og bånd som passer i fargen til papiret. Også vil jeg gjerne ha til-fra lapper som er koselige også.

Kan da ikke bare røske til meg noe papir???

*Puh* Da er jeg ikke alene! :o) Jeg storkoser meg å pakke inn julegaver, skal ta en runde i kveld - gleder meg! :o)

Skrevet
  AneM skrev (På 20.11.2008 den 17.27):

Jeg må like motivet, og det kan gjerne være litt "gammeldags" stil over det :o) Jeg pleier å kjøpe veldig fete ruller som varer til flere enn tre pakker.

Kjøpte to ruller i dag, på 5 og 10 meter i dag så nå er det bare å pakke! Småfisruller kjøper jeg bare om det er en helt spesiell pakke til en helt spesiell person som jeg vil pakke inn veldig personlig og fint. :o)

Annonse

Skrevet

Jeg legger ikke mye energi i valget av innpakningspapir, nei.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 20.11.2008 den 17.32):

Kjøpte to ruller i dag, på 5 og 10 meter i dag så nå er det bare å pakke! Småfisruller kjøper jeg bare om det er en helt spesiell pakke til en helt spesiell person som jeg vil pakke inn veldig personlig og fint. :o)

Er du klar over at det ennå er over en måned til jul?

Skrevet

I år blir alle gavene pakket inn med gråpapir.

Tenker på miljøet, også blir dem fine :)

Gjest annlovinda
Skrevet
  Lillemus skrev (På 20.11.2008 den 17.28):

*Puh* Da er jeg ikke alene! :o) Jeg storkoser meg å pakke inn julegaver, skal ta en runde i kveld - gleder meg! :o)

Synes også det er koselig å pakke inn julegaver. Også vil jeg gjerne at de skal være litt fine også, pakkene altså.

Skal du pakke inne allerede - har ikke kjøpt så mye som en gave ennå. Ikke har jeg kjøpt en eneste kalendergave engang. Jeg som har pleid å være tidlig ute....

Kommer vel i mål i år også.

Skrevet
  nsa skrev (På 20.11.2008 den 17.36):

I år blir alle gavene pakket inn med gråpapir.

Tenker på miljøet, også blir dem fine :)

Jeg har en stoooor en som skal pakkes inn i gråpapir jeg også. :o)

Skrevet
  Elextra skrev (På 20.11.2008 den 17.35):

Er du klar over at det ennå er over en måned til jul?

Den måneden går så fort og jeg liker ikke å stresse, derfor begynner jeg i god tid. :o)

Skrevet

Nei, jeg synes ikke at en viss interesse for at papir og bånd skal matche stiller seg i samme kategori som det med klesklypene;-)

Men jeg legger likevel ikke all verdens arbeid i dette, selv om jeg jo velger papir med et mønster jeg liker, og at jeg passer på at båndet passer til papiret. Jeg har som regel mange ruller bånd liggende, så dette er ikke noe stort problem.

Det verste med julepapir synes jeg er at det er så utrolig tynt nå for tiden -. pakker man inn en bok blir det fort hull på hjørnene. Likevel vegrer jeg meg for å kjøpe ekstra dyrt papir, for utover et visst minstekrav til at pakken skal se pen og pyntelig ut, synes jeg innpakning er det minst interessante ved gavene.

Men til enkelte som jeg vet setter stor pris på pene pakker, kan det hende at jeg gjør meg litt ekstra flid.

Annonse

Skrevet

Jeg er kjempekresen på dette!

Hvert år planlegger jeg type papir og hvordan pakkelapper jeg skal lage. Bruker mye tid på innpakning og pakkelapper.

Problemet blir gjerne når jeg har tenkt ut hva jeg vil ha er det noen ganger umulig å få tak i.

I fjor pakket jeg nesten alle pakkene i rødt papir med hvite prikker -fra Housedocktor, hvitt bånd og forseggjorte pakkelapper i nostalgisk stil.

I år pakker jeg alt i hvitt papir, mørk brun litt kraftig/"hårete" hyssing eller papirbånd i matt sølvfarge, og pakkelapper som passer til. Pynter på pakkene med noen snøkrystaller i farge som passer lappen. (trykker med ei QK-tang).

Det er så artig å gi bort forseggjorte gaver :o)

Skrevet
  nitni skrev (På 20.11.2008 den 17.44):

Hvert år planlegger jeg type papir og hvordan pakkelapper jeg skal lage. Bruker mye tid på innpakning og pakkelapper.

Problemet blir gjerne når jeg har tenkt ut hva jeg vil ha er det noen ganger umulig å få tak i.

I fjor pakket jeg nesten alle pakkene i rødt papir med hvite prikker -fra Housedocktor, hvitt bånd og forseggjorte pakkelapper i nostalgisk stil.

I år pakker jeg alt i hvitt papir, mørk brun litt kraftig/"hårete" hyssing eller papirbånd i matt sølvfarge, og pakkelapper som passer til. Pynter på pakkene med noen snøkrystaller i farge som passer lappen. (trykker med ei QK-tang).

Oj! Jeg hadde elsket å få pakke fra deg! :o))))

Skrevet
  morsan skrev (På 20.11.2008 den 17.42):

Nei, jeg synes ikke at en viss interesse for at papir og bånd skal matche stiller seg i samme kategori som det med klesklypene;-)

Men jeg legger likevel ikke all verdens arbeid i dette, selv om jeg jo velger papir med et mønster jeg liker, og at jeg passer på at båndet passer til papiret. Jeg har som regel mange ruller bånd liggende, så dette er ikke noe stort problem.

Det verste med julepapir synes jeg er at det er så utrolig tynt nå for tiden -. pakker man inn en bok blir det fort hull på hjørnene. Likevel vegrer jeg meg for å kjøpe ekstra dyrt papir, for utover et visst minstekrav til at pakken skal se pen og pyntelig ut, synes jeg innpakning er det minst interessante ved gavene.

Men til enkelte som jeg vet setter stor pris på pene pakker, kan det hende at jeg gjør meg litt ekstra flid.

For tynt papir er pyton ja. Jeg kjøper heller ikke veldig dyrt papir, det er kun til enkelte, utvalgte, svært spesielle gaver og mottakere. :o)

Skrevet

Når det gjelder papiret og båndet - så er jeg akkurat som deg. Er ikke så nøye med merkelappen...

Skrevet

Jeg er absolutt ikke nøye på verken papir, bånd eller kort.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

For meg er utseende på pakka like viktig som innholdet! Det skal se lekkert ut. Gi god forventning!

Gjest JUSTaMinute
Skrevet
  nitni skrev (På 20.11.2008 den 17.44):

Bare nysgjerrig; hva er ei QK-tang,eller hva du kalte det. Et slags stempel? Jeg har også stor glede av å pusle med innpakking både til bursdag og andre dager. Skrive pene kort er også en selvfølge. Pynter med det jeg har for hånden. Har ei hobbykasse med ting og tang som jeg kan få bruk for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...