Gå til innhold

Julegavepapir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette retter jo opp hele inntrykket! :-)

Men hovedgrunnen til at min mann vel aldri har kjøpt en rull med gavepapir, er at han benytter seg av pakkedisken i butikkene - enten han pakker selv eller får hjelp. Jeg gidder ikke det - jeg vil HJEM så fort som mulig, så da blir det hjemmepakking;-)

Åhh, disse pakkediskene...! Nei, takke meg til å pakke inn hjemme ja! Samboeren min pleier også å pakke inn i butikken, igjen fordi han "sparer" på det! Gnier`n min;-)

Jeg ber gjerne betjeningen om å pakke inn for meg, eller jeg tar med en eske til å putte det i. Men må jeg pakke inn selv, så skal det foregå hjemme ja!

Men nå før jul er jeg faktisk innmari glad for at han tar delen med å kjøpe inn pakkepapir og lapper og slikt. Det får heller se ut som det vil, jeg slipper i hvert fall å gjøre det selv! Også smiler alle når de ser pakkene, og veit inni seg at her er det mannen som har handlet:-)

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

21

• Mary Poppins

10

• Anonym 82

5

Skrevet

Åhh, disse pakkediskene...! Nei, takke meg til å pakke inn hjemme ja! Samboeren min pleier også å pakke inn i butikken, igjen fordi han "sparer" på det! Gnier`n min;-)

Jeg ber gjerne betjeningen om å pakke inn for meg, eller jeg tar med en eske til å putte det i. Men må jeg pakke inn selv, så skal det foregå hjemme ja!

Men nå før jul er jeg faktisk innmari glad for at han tar delen med å kjøpe inn pakkepapir og lapper og slikt. Det får heller se ut som det vil, jeg slipper i hvert fall å gjøre det selv! Også smiler alle når de ser pakkene, og veit inni seg at her er det mannen som har handlet:-)

Jeg irriterer meg ofte over betjening som pakker inn også jeg da;-) Det går ofte sååååå treigt, spesiel der man har egen, felles pakkedisk for et helt shoppingsenter. Disse ungjentene som står der fomler og somler til jeg blir helt sprø. Kø er det ofte også.

Men det totale tidsspillet på slikt blir selvsagt mindre for min mann, som har færre gaver å handle. Vi kjøper til hver vår side av familien, hvilket betyr minst 3 ganger så mange personer å kjøpe til for meg;-)

Skrevet

Jeg irriterer meg ofte over betjening som pakker inn også jeg da;-) Det går ofte sååååå treigt, spesiel der man har egen, felles pakkedisk for et helt shoppingsenter. Disse ungjentene som står der fomler og somler til jeg blir helt sprø. Kø er det ofte også.

Men det totale tidsspillet på slikt blir selvsagt mindre for min mann, som har færre gaver å handle. Vi kjøper til hver vår side av familien, hvilket betyr minst 3 ganger så mange personer å kjøpe til for meg;-)

Egen felles pakkedisk med pakkehjelpere? Åhh, tror jeg må flytte til storbyen! Her i Gokk city finnes ikke slikt, har faktisk aldri sett det;-) Her gjøres det på den gamle måten - at ekspeditørene pakker inn ved kassa. Dermed er du pent NØDT til å stå i denne køen, for å få kjøpt det du skal. Og innen det da er din tur, har du blitt så bitter at du jammen skal oppholde ekspeditøren litt ekstra du også;-)

Skrevet

Jeg irriterer meg mer over kundene som sier ja takk til innpakking, jeg (gjerne 5 ting i hver sin pakke...) ,- når jeg står der i kø og bare skal betale....

Skrevet

Hvordan klarer de få alle gavene til å stå i stil, får dere ikke gaver fra andre som ikke står i stil da?

Ble bare litt nysgjerrig jeg no :)

Gaver fra andra får man gjerne ikke før noen få dager før julaften, så frem til da så står alle gavene i stil med treet :)

Vi pynter juletreet ganske tidlig i desember:)

Skrevet

Egen felles pakkedisk med pakkehjelpere? Åhh, tror jeg må flytte til storbyen! Her i Gokk city finnes ikke slikt, har faktisk aldri sett det;-) Her gjøres det på den gamle måten - at ekspeditørene pakker inn ved kassa. Dermed er du pent NØDT til å stå i denne køen, for å få kjøpt det du skal. Og innen det da er din tur, har du blitt så bitter at du jammen skal oppholde ekspeditøren litt ekstra du også;-)

*he he* skjønner tankegangen:-) Slik er det også heromkring til vanlig, og det kan være utrolig irriterende, men i julestria blir man som oftest henvist til selvinnpakking. Mange butikker setter da opp egen selvpakkedisk inne i eget lokale, og på de aller travleste tidspunktene hender det seg at det dukker opp en felles pakkedisk.

Guri, nå høres jeg ut som den PMS-bomba, men jaggu føler jeg meg slik til tider i butikker med somlete folk i kassa og kunder som "overforbruker" ekspeditørens tid;-) Derfor unngår jeg helst de verste butikkene på de verste tidspunktene, og som sagt så pakker jeg helst hjemme.

Annonse

Skrevet

Jeg irriterer meg mer over kundene som sier ja takk til innpakking, jeg (gjerne 5 ting i hver sin pakke...) ,- når jeg står der i kø og bare skal betale....

Å gjett, da!! Utrolig irriterende! :-(

Skrevet

Gaver fra andra får man gjerne ikke før noen få dager før julaften, så frem til da så står alle gavene i stil med treet :)

Vi pynter juletreet ganske tidlig i desember:)

Oi, dere har en helt annen skikk enn vi har, ja:-) Gaver som mottas eller kjøpes i god tid ligger typisk i poser i boden eller på loftet frem til juletreet er pyntet, og kanskje enda litt til. Sjelden gaver legges under før enn lillejulaftens kvelden.

Hjemmefra var jeg vant til trepynting på lillejulaften, men dersom det passer seg slik, pynter vi nå den 21. el 22.

Skrevet

Jeg er veeeeldig nøye på hva slags julepapir jeg bruker. Jeg bruker _aldri_ nisse papir e.l. Jeg tror jeg har det fra mamma - hjemme hos dem står alle gavene i stil med fargene på juletreet. F.eks er juletreet lille og sølv, så er pakkene også lille og sølv.. noen kanskje med sorte eller hvite bånd osv (altså pakkene ser ikke like ut, men fargene passer sammen).

Vi er ikke helt gode ;-)

'' Jeg tror jeg har det fra mamma - hjemme hos dem står alle gavene i stil med fargene på juletreet. F.eks er juletreet lille og sølv, så er pakkene også lille og sølv.. noen kanskje med sorte eller hvite bånd osv (altså pakkene ser ikke like ut, men fargene passer sammen).''

Oi, skjønner vi har veldig ulikt syn på dette. Hjemme hos mine foreldre - og også hos meg/oss - er juletreet et sammensurium av hjemmelaget pynt, gaver og diverse pynt plukket opp på julemarkeder rundt omkring i verden. Det er minner knyttet til nesten hver eneste ting på treet. Dermed synes jeg det skal være slik :-). Synes elegant juletre er en total selvmotsigelse.

Er heller ikke så begeistret for nissepapir, men at gavene skal stå i stil har ikke falt meg inn.

''Vi er ikke helt gode ;-)''

Nei, tydeligvis ikke ;).

Skrevet

Jeg er moderat opptatt av dette. Dessuten er det lenge til jul...

Jeg kjøper ikke den første og beste rullen. Jeg må like motivet, men er ikke så veldig kresen. Fargen på båndet må passe til papiret. Gjerne merkelappen også, men jeg bruker det vi har.

I likhet med morsan synes jeg mye av julepapiret man får kjøpt på rull nå, er altfor tynt. Jeg merker at jeg er i ferd med å bli en sånn gammel "alt var mye bedre før"-kjerring...

Skrevet

'' Jeg tror jeg har det fra mamma - hjemme hos dem står alle gavene i stil med fargene på juletreet. F.eks er juletreet lille og sølv, så er pakkene også lille og sølv.. noen kanskje med sorte eller hvite bånd osv (altså pakkene ser ikke like ut, men fargene passer sammen).''

Oi, skjønner vi har veldig ulikt syn på dette. Hjemme hos mine foreldre - og også hos meg/oss - er juletreet et sammensurium av hjemmelaget pynt, gaver og diverse pynt plukket opp på julemarkeder rundt omkring i verden. Det er minner knyttet til nesten hver eneste ting på treet. Dermed synes jeg det skal være slik :-). Synes elegant juletre er en total selvmotsigelse.

Er heller ikke så begeistret for nissepapir, men at gavene skal stå i stil har ikke falt meg inn.

Nei, tydeligvis ikke ;).

Og jeg kan ikke fordra rotete juletrær med hjemmelagde donisser, makaroniesker osv. Selv om det betyr aldri så mye:) Min familie er ekstremt opptatt av interiør og etterlater veldig lite til tilfeldighetene :)

Men jeg innrømmer som sagt at vi er noe underlige på det området altså! :)

Skrevet

Jeg er moderat opptatt av dette. Dessuten er det lenge til jul...

Jeg kjøper ikke den første og beste rullen. Jeg må like motivet, men er ikke så veldig kresen. Fargen på båndet må passe til papiret. Gjerne merkelappen også, men jeg bruker det vi har.

I likhet med morsan synes jeg mye av julepapiret man får kjøpt på rull nå, er altfor tynt. Jeg merker at jeg er i ferd med å bli en sånn gammel "alt var mye bedre før"-kjerring...

''Jeg merker at jeg er i ferd med å bli en sånn gammel "alt var mye bedre før"-kjerring...''

Hrmpf til at denne setningen kom rett etter "i likhet med morsan".... ;-)

Skrevet

Oi, dere har en helt annen skikk enn vi har, ja:-) Gaver som mottas eller kjøpes i god tid ligger typisk i poser i boden eller på loftet frem til juletreet er pyntet, og kanskje enda litt til. Sjelden gaver legges under før enn lillejulaftens kvelden.

Hjemmefra var jeg vant til trepynting på lillejulaften, men dersom det passer seg slik, pynter vi nå den 21. el 22.

For min del er den beste med julen tiden _før_ jul. Vi pynter til jul kanskje rundt 15 desember, og ettersom gavene kjøpes legges de under treet når de er ferdigpakket :) Kunne aldri falt meg inn å pynte tre dagen før julaften :)

Annonse

Skrevet

Og jeg kan ikke fordra rotete juletrær med hjemmelagde donisser, makaroniesker osv. Selv om det betyr aldri så mye:) Min familie er ekstremt opptatt av interiør og etterlater veldig lite til tilfeldighetene :)

Men jeg innrømmer som sagt at vi er noe underlige på det området altså! :)

Finnes det juletrær med makaroniesker?

Jeg kverulerer ikke, jeg er genuint nysgjerrig...

Skrevet

Finnes det juletrær med makaroniesker?

Jeg kverulerer ikke, jeg er genuint nysgjerrig...

Jeg vet ikke jeg..men jeg tenker på sånne hjemlagede pynt.

Jeg har ikke barn så jeg aner ikke om man lager makaroniesker som man kan henge på treet.. men det skulle ikke meg forundre :)

Skrevet

''Jeg merker at jeg er i ferd med å bli en sånn gammel "alt var mye bedre før"-kjerring...''

Hrmpf til at denne setningen kom rett etter "i likhet med morsan".... ;-)

morsan tenker sikkert denslags bare i forbindelse med julepapir.

Jeg derimot, tar meg i å tenke sånt stadig oftere...

...og ror så det fosser :-))

Skrevet

Nei, tydeligvis ikke ;).

''Synes elegant juletre er en total selvmotsigelse.''

*he he* Jeg er tilbøyelig til å være enig, selv om det jo er gradsforskjeller mellom ymse trær som aller er pyntet mad "variert" pynt. En av mine tanter klarer kunststykket å få til verdens styggeste juletre hvert eneste år - ganske fantastisk:-)

I likhet med deg kunne jeg ikke tenke meg å ha et juletre som fulgte et stramt prinsipp for farger osv. Her må det være litt av alt, men vi har da ikke makaroniesker og slikt som MP skriver om av den grunn. Jeg synes treet blir riktig så pent, selvsagt tatt i betraktning av at julepynt per definisjon er kitch.

Skrevet

morsan tenker sikkert denslags bare i forbindelse med julepapir.

Jeg derimot, tar meg i å tenke sånt stadig oftere...

...og ror så det fosser :-))

*he he* Unødvendig å ro igrunnen, for jeg føler at jeg kommer dithen mer og mer selv;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg vet ikke jeg..men jeg tenker på sånne hjemlagede pynt.

Jeg har ikke barn så jeg aner ikke om man lager makaroniesker som man kan henge på treet.. men det skulle ikke meg forundre :)

Vi har ikke makaroniesker til pynt på juletreet. Men vi har malt pastarør hengt sammen i bånd på treet. Jada, er minstemann som har laget den. Og det er så koselig med pynt ungene har laget. Selv om mye av pynten havner i trappegangen, bortsett fra til juletreet da.

Skrevet

''Synes elegant juletre er en total selvmotsigelse.''

*he he* Jeg er tilbøyelig til å være enig, selv om det jo er gradsforskjeller mellom ymse trær som aller er pyntet mad "variert" pynt. En av mine tanter klarer kunststykket å få til verdens styggeste juletre hvert eneste år - ganske fantastisk:-)

I likhet med deg kunne jeg ikke tenke meg å ha et juletre som fulgte et stramt prinsipp for farger osv. Her må det være litt av alt, men vi har da ikke makaroniesker og slikt som MP skriver om av den grunn. Jeg synes treet blir riktig så pent, selvsagt tatt i betraktning av at julepynt per definisjon er kitch.

Det er faktisk en viss sensur hos oss også, vi henger ikke opp den største og "styggeste" pynten. Men terskelen er ikke høy.

Synes alltid treet vårt pleier å være pent, men kanskje aller mest koselig! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...