Gå til innhold

Julegavepapir

Anbefalte innlegg

Skrevet

''kanskje aller mest koselig! :)''

Ja, dette tiltredes i aller høyeste grad:-)

Jeg kjenner en mann som er ekstremt opptatt av design og matching - også når det gjelder juletre, og har et meget strengt fargeregime, samt meget bestemte oppfatninger om hvordan pynten må henges opp for å få mest mulig balanse i pynten.

Kone og barn er non grata når treet skal pyntes, og han henger opp en og en ting, mens han tar noen skritt tilbake for å forsikre seg om at plasseringen ble "riktig".

Punt laget av barna er selvsagt bannlyst, så de bruker å ha en granbarkvist i gangen i annen etasje der barnas pynt kan henges... ;-)

Hadde min kjære vært sånn hadde jeg insistert på å ha to juletrær så kunne han pyntet ett og ungene og jeg det andre. :o)

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

27

• Lillemus

21

• Mary Poppins

10

• Anonym 82

5

Skrevet

Hadde min kjære vært sånn hadde jeg insistert på å ha to juletrær så kunne han pyntet ett og ungene og jeg det andre. :o)

Da hadde nok denne mannen insistert på at hans juletre skulle stå i stua, og ditt og ungenes på loftet;-)

Skrevet

Ja, dette retter jo opp hele inntrykket! :-)

Men hovedgrunnen til at min mann vel aldri har kjøpt en rull med gavepapir, er at han benytter seg av pakkedisken i butikkene - enten han pakker selv eller får hjelp. Jeg gidder ikke det - jeg vil HJEM så fort som mulig, så da blir det hjemmepakking;-)

''så da blir det hjemmepakking''

Det er jo halve kosen, jo, og dessuten - skal man ha flere ting i samme pakke er det helt nødvendig.

Så jeg gjør som deg, mens gubben _ikke_ gjør det slik. He-he.

Skrevet

Dessuten så er vel innpakkerne i bokhandlerne litt bedre "trent" på innpakking, pluss at de har et relativt enkelt objekt å pakke inn som ikke tar all verdens tid.

Det blir fort litt verre i en lekebutikk der noen skal ha pakket nn ørten gaver i ymse fasonger og størrelser, og de står der og fikler for å få papiret på....

Var i en lekebutikk med ungene forleden og de hadde problemer med kassa, men siden ungene skulle kjøpe noe sto vi og ventet. Tok sikkert 20 min før de fikk orden på kassa og da skulle hun foran meg ha pakket inn to gaver. Det var to helt enkle, litt store, firkantede esker og jeg tror hun bak disken brukte minst et kvarter! Hadde det ikke vært for ungene så hadde jeg gått for lenge siden...

Hun som fikk pakket inn svimset rundt i butikken i mellomtiden og jeg hørte fniste:"Å, jeg lager visst kø jeg nå!" Fnis fnis. Jeg hadde mest lyst til å plassere neven i nesa hennes...

Skrevet

Da hadde nok denne mannen insistert på at hans juletre skulle stå i stua, og ditt og ungenes på loftet;-)

Det hadde han bare kunnet glemme. :o) Like for like - skal han ha et eget tre i stua så skal jeg også.

Skrevet

Det er jo halve kosen, jo, og dessuten - skal man ha flere ting i samme pakke er det helt nødvendig.

Helt enig! Hjemmepakking er kjempekos!!!

Annonse

Skrevet

Helt enig! Hjemmepakking er kjempekos!!!

For noen år tilbake koste jeg meg _vel_ mye på pakkekvelden - velta et glass rødvin så flere av gavene ble ødelagt... Det var i grunnen veldig kjipt, og etterpå var det ikke like moro å pakke.

He-he, jeg har lært, nå står rødvinsglasset på benken mens jeg pakker på bordet.

:-)

Skrevet

Enig med deg - juletreet skal ha masse forskjellig pynt, ting man har kjøpt her og der, fått av den eller den og hjemmelaget pynt. :o) Og det skal være masse pynt! Altså - ikke så mye at man ikke ser granbaret, men heller ikke 4 glitterlenker, lys og 7 kuler liksom.

Hehe jeg er ihvertfal ikke spesielt overrasket at _vi_ ikke er enige da ;)

Skrevet

Hehe jeg er ihvertfal ikke spesielt overrasket at _vi_ ikke er enige da ;)

*Hehe* ;o)

Skrevet

Kos og kos fru Blom;-) Det er fortsatt grenser for hvor gøy jeg synes pakking er. Men det er gjerne _mer_ kos å sitte hjemme med rødvin og pakking fremfor å stå i butikken og svette i varme klær mens en man venter på innpakkingshjelp...;-)

Og poenget med å ha flere ting i samme pakke er selvsagt meget relevant:-)

Skrevet

Var i en lekebutikk med ungene forleden og de hadde problemer med kassa, men siden ungene skulle kjøpe noe sto vi og ventet. Tok sikkert 20 min før de fikk orden på kassa og da skulle hun foran meg ha pakket inn to gaver. Det var to helt enkle, litt store, firkantede esker og jeg tror hun bak disken brukte minst et kvarter! Hadde det ikke vært for ungene så hadde jeg gått for lenge siden...

Hun som fikk pakket inn svimset rundt i butikken i mellomtiden og jeg hørte fniste:"Å, jeg lager visst kø jeg nå!" Fnis fnis. Jeg hadde mest lyst til å plassere neven i nesa hennes...

''"Å, jeg lager visst kø jeg nå!" Fnis fnis. Jeg hadde mest lyst til å plassere neven i nesa hennes...''

Skjønner jeg godt:-)

Skrevet

Legger til: Og så kan de butikkansatte være flinkere til å si fra på en pen måte at de heller kan få med seg papir, ettersom det er slik en lang kø.

Skrevet

Det hadde han bare kunnet glemme. :o) Like for like - skal han ha et eget tre i stua så skal jeg også.

LOL, da gjelder det å ha stor stue:-)

Vi er forresten skjønt enige om det meste.

Et av unntakene er at jeg mener at slike dompaper ikke kan settes noe annet sted enn på den aller øverste kransen med greiner, mens husbonden kan finne på å sette dem 'overalt'.

Det er jo relativt bagatellmessig...;-)

Annonse

Skrevet

Kos og kos fru Blom;-) Det er fortsatt grenser for hvor gøy jeg synes pakking er. Men det er gjerne _mer_ kos å sitte hjemme med rødvin og pakking fremfor å stå i butikken og svette i varme klær mens en man venter på innpakkingshjelp...;-)

Et lass med gaveposer m/tapestrimmel på gjør susen, når man er gått skittlei av gavepakking, hehe. H&M sine er geniale, jeg er innom ofte og kjøper noe småtteri, og later alltid som at det jeg kjøper er gaver. Da sender de med meg noe pakkeposer.

Skrevet

LOL, da gjelder det å ha stor stue:-)

Vi er forresten skjønt enige om det meste.

Et av unntakene er at jeg mener at slike dompaper ikke kan settes noe annet sted enn på den aller øverste kransen med greiner, mens husbonden kan finne på å sette dem 'overalt'.

Det er jo relativt bagatellmessig...;-)

*Humrer* Min kjære bryr seg lite med juletrepynting, han sørger for at det står beint i foten og resten er min jobb. :o) Han synes alltid jeg har på i meste laget med pynt, da skulle han sett de trærne jeg pleide å ha før han kom inn i bildet... *Hehe*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1227278318' post='4020830]

Et lass med gaveposer m/tapestrimmel på gjør susen, når man er gått skittlei av gavepakking, hehe. H&M sine er geniale, jeg er innom ofte og kjøper noe småtteri, og later alltid som at det jeg kjøper er gaver. Da sender de med meg noe pakkeposer.

Jeg har også benyttet meg av det trikset:-) Men nyttig påminnelse:-)

Skrevet

Pakkediskene i butikken - de selvbetjente - er om mulig enda verre enn treige ekspeditører (av typen som må ha alle kanter sylskarpt rette, alle limbånd like lange osv.). Å buksere 4-5 fulle bæreposer, en unge eller to fram til pakkedisken, holde orden på dette samtidig som man skal pakke inn mellom 8 andre i samme ærend - da blir hjemmepakking ren idyll til sammenligning.

Men vi snakker jo ikke maaaaange timers arbeid her, da. (Da blir man bare full, nemlig, og det synes på pakkingen.)

;-)

Skrevet

Må sexy undertøy alltid _av_?? Så kjedelig du er da!! ;-)

Kjedelig og kjedelig Frøken Stone...

Spiser du is med papiret på?

Skrevet

Kan ikke ta den første og beste rullen, skjønner du vel. Er på "utkikk" og vurderer utvalget fra de første rullene dukker opp i matbutikken. Pakkelappene skal helst stå i stil med papiret og båndet må selvfølgelig ta opp en av fargene fra papiret, eller, hvis papiret er ensfarget, være i en kontrastfarge.

Virkeligheten: Før jeg er ferdig med "vurderings og sammenlignings" perioden er det selvfølgelig bare stygge og kjedelige papirer å velge mellom. Båndet blir gjerne det vanlige gullbåndet, mye på de første pakkene, mindre etterhvert som det begynner å bli tomt. Pakkelapper: noen som ligger igjen fra i fjor eller fra mammas overskuddslager.

Skrevet

Kan ikke ta den første og beste rullen, skjønner du vel. Er på "utkikk" og vurderer utvalget fra de første rullene dukker opp i matbutikken. Pakkelappene skal helst stå i stil med papiret og båndet må selvfølgelig ta opp en av fargene fra papiret, eller, hvis papiret er ensfarget, være i en kontrastfarge.

Virkeligheten: Før jeg er ferdig med "vurderings og sammenlignings" perioden er det selvfølgelig bare stygge og kjedelige papirer å velge mellom. Båndet blir gjerne det vanlige gullbåndet, mye på de første pakkene, mindre etterhvert som det begynner å bli tomt. Pakkelapper: noen som ligger igjen fra i fjor eller fra mammas overskuddslager.

Sånn er det for de fleste av oss, tror jeg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...