Gjest huttemegtu Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Sliter med en uhyggelig stank i leiligheten. Noen som har peiling på hvor den kan komme fra? Det er særlig på badet, etter at vi har dusjet. Det stinker surt på en måte. I dag tidlig etter at vi hadde dusjet luktet det sur snus. Ingen av oss snuser. Vegger og gulv ble flislagt for 4 år siden. Vi har dusjhjørne med glass-skillevegg, men gulvet på hele badet blir vått når vi dusjer. Sluken er renset, og jeg rundvasker badet 1 gang i uka, både med salmiakk, klor og Domestos. Får helt fnatt av denne stanken, føler at det setter seg i både klær og føler meg aldri ren etter å ha dusjet når jeg går inn på badet igjen og kjenner denne stanken som slår mot meg. Har lyst til å flytte bare på grunn av dette. Jeg rundvasket på mandag, og i dag var det like ille igjen. Er det de jeg bor sammen med som griser til, er det rør, dusjhode, eller hva? Ideer? 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Det er ikke noe som ligger nede i sluket da? Kan stinke det... 0 Siter
mrxx Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Som Lillemus sier, sjekk sluket. Ha i en god del klorin og la det stå en stund. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Renner vannet ut av dusjen slik det skal da? Lån ei stakefjær og sjekk forholdene. Pøs så på litt klorin så får det stå å rense litt. Har du vaskemaskinen på badet? Det lønner seg å kjøre noen 90graders vasker i året. Vask tom maskin om du vil, bare ha i klorin i trommelen før du starter. Gjør dette selv om den ikke står på badet, det kan hjelpe på lukten det også. 0 Siter
Linnea78 Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Du vet at klor og salmiakk danner farlig gass om det blandes? Vet ikke om det lukter da, har aldri undersøkt det selv. Kjipt med dårlig lukt. Var det profesjonelle som ordnet flisene? Det kan ikke være at det har blitt sopp under dem? 0 Siter
løvinne71 Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Vi opplevde noe lignende da huset vårt var nytt. Det kom vond lukt opp fra sluket i gulvet. Og vi merket det særlig godt etter at vi hadde dratt ned i toalettet eller tappet vann fra springen. Det viste seg at de hadde glemt å montere, eller feilmontert, en lukke-ventil nedi sluket som skulle stenge for at luft fra kloakksystemet kom opp i rommet. Lukten forsvant med en gang denne ventilen ble montert. Det kan kanskje være verdt å undersøke før du går til det dramatiske skrittet å flytte! 0 Siter
Orio Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Råte? Hadde dere fagfolk til å pusse opp badet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.