Gå til innhold

Kan jeg ha tre kåper?

Anbefalte innlegg

Gjest ellenellen
Skrevet

Skulle kjøpe meg kåpe i dag, sånn som er litt pen men som kan brukes til hverdags. Jeg har ingen pen vinterjakke, og har ikke kjøpt kåpe til meg selv på flere år (den siste som jeg hadde i flere år, kvittet jeg meg med i fjor for den var slitt og stygg).

I dag da jeg kikket på kåper, endte jeg opp med tre stykker! Den ene til å bruke til kjole, de to andre klarte jeg ikke å velge mellom så jeg deponerte på begge og tok dem med hjem.

Men så klarer jeg ikke å velge! Hva slags kåpe er egentlig "in" for tiden da? Er det en bestemt slags krage eller knepping som gjelder? Disse tre er forskjellige, men jeg likte dem så godt hver av dem.

Totalt sett kostet de 2500. Jeg er klar over at noen bruker så mye på bare EN kåpe - kan jeg da med god samvittighet unne meg å beholde alle tre? For meg vil de da til gjengjeld kunne holde i et par-tre år framover (eller til de blir slitte altså).

Hvor ofte kjøper du deg kåpe/vinterfrakk, og hvor mye penger bruker du på det?

Skrevet

Så lenge du har råd til det så synes jeg helt klart du skal beholde alle tre med god samvittighet!! :-)

Skrevet

Jeg har mange kåper. Og enda flere jakker. Ser ikke problemet hvis du har råd til alle tre.

Go for it

Skrevet

''For meg vil de da til gjengjeld kunne holde i et par-tre år framover (eller til de blir slitte altså).''

?

Tuller du? Eller er du Celina Midelfart eller noe?

Det blir en holdbarhet på 8 til 12 mnd. pr. kåpe det!!!

Mi favorittjakke arva eg etter far min i 1987, den er (nesten) like god enda, bruker den hver vinter.

Skrevet

Jeg er ikke fin med kåpe, har derfor ingen. Dersom du ikke har vært på fretex og handlet så har du nok funnet kåper som er moderne nå :) Kjøp alle om du har råd :)

Skrevet

'' For meg vil de da til gjengjeld kunne holde i et par-tre år framover (eller til de blir slitte altså).''

2-3 år?! Min "vinbterkåpe" kosta 500,- på KappAhl for sikkert 5-6 år siden og får pent nødt til å holde en god stund ennå. Vinterjakka mi fikk jeg til jul av kjæresten for 3 år siden og den er da like fin?!

Hvis du kjøper noe som ikke er så voldsomt moderne eller spesielt så holder det lengre i forhold til moten som jo svinger fortere enn en snurrebass.... Så kan du heller stæsje opp med skjerf og slike ting. :o)

Skrevet

Du blir sikkert lei av alle tre samtidig. Hvis du er opptatt av mote, lønner det seg vel å kjøpe bare en, siden moten skifter? Du finner nok ut av det etter å ha sovet på det en natt.

Dessuten kan det hende du vil savne en jakke, hvis det var slik at du ikke har det?

1 kåpe til meg, iallfall. Som gjerne varer lenge. Jeg er kjempeglad i kåpen min, og ville blitt veldig ulykkelig hvis noen stakk av med den.

Gjest ppppppppppp
Skrevet

Klart du kan unne deg det hvis din lommebok tillater det. Selv har jeg 7 kåper (selvsagt kjøpt over tid). Jeg har en klar favoritt og de andre bare henger der for det meste, det er kanskje noe du kan ta med i betraktningen når det kommer til nødvendigheten av flere kåper.

Skrevet

Klart du kan unne deg det hvis din lommebok tillater det. Selv har jeg 7 kåper (selvsagt kjøpt over tid). Jeg har en klar favoritt og de andre bare henger der for det meste, det er kanskje noe du kan ta med i betraktningen når det kommer til nødvendigheten av flere kåper.

Tenk hvis ryddepolitiet kom og tok med seg de andre 6 til Fretex? hihi... Kanskje du ville synes det var ok etter en stund..

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt tre på en gang. Hyggelig å ha noe nytt litt oftere, og ikke kjøpe tre som du da vil måtte slite i flere år. Jeg ville da heller kjøpt en ny hvert eller hvert annet år.

Når det er sagt mener jeg en kåpe holder langt mer enn et år eller to, men jeg kjøper nok også vanligvis litt dyrere enn tre stk. til 2500 kroner.

Når jeg tenker meg om er det det 3-4 år siden jeg kjøpte en kåpe, og har ikke tanke om å bytte den ut på en god stund. Har imidlertid også noen eldre, som er slitt, men som likevel kan brukes i mellom, slik at jeg har litt å bytte på.

Gjest ppppppppppp
Skrevet

Tenk hvis ryddepolitiet kom og tok med seg de andre 6 til Fretex? hihi... Kanskje du ville synes det var ok etter en stund..

Ja, det hadde jeg til og med kanskje satt pris på. Mere plass til noe nytt hehe

Skrevet

''For meg vil de da til gjengjeld kunne holde i et par-tre år framover (eller til de blir slitte altså).''

?

Tuller du? Eller er du Celina Midelfart eller noe?

Det blir en holdbarhet på 8 til 12 mnd. pr. kåpe det!!!

Mi favorittjakke arva eg etter far min i 1987, den er (nesten) like god enda, bruker den hver vinter.

''Mi favorittjakke arva eg etter far min i 1987, den er (nesten) like god enda, bruker den hver vinter.''

Dagens fashion-råd!! Du burde slå deg sammen med Jan Thomas! :-)

Skrevet

Nei, jeg syns ikke du kan ha tre kåper.

Tsss..bare tuller, du gjør somdu vil:o)

Skrevet

Jeg ville nok neppe kjøpt tre kåper på én gang, men det er jo ikke så himla dyrt, da, og dersom du har råd til det og har lyust på alle tre kåpene (OG tror at du kommer til å bruke dem alle), er det jo bare å kline til! :-)

Skrevet

''Mi favorittjakke arva eg etter far min i 1987, den er (nesten) like god enda, bruker den hver vinter.''

Dagens fashion-råd!! Du burde slå deg sammen med Jan Thomas! :-)

''Dagens fashion-råd!!''

Takk for det.

''Du burde slå deg sammen med Jan Thomas! :-)''

Nei, det _burde_ eg absolutt ikkje gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...