Gå til innhold

Hvor vondt har en unge som har brukket nesa?

tonie

Anbefalte innlegg

Sønnen fikk en springskalle i dag i barnehagen. Blødde som en sil ganske lenge visstnok, og hadde veldig vondt der og da. Han er en liten hardhaus som sjelden vil innrømme at han har vondt, men nå er jeg litt usikker her. Han sier at det bare gjør vondt når jeg kjenner på nesa, men den er hoven og litt blå og ser faktisk en tanke skjev ut. Kan den være brukket selv om han ikke hyler av smerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Det må da kjennes skikkelig om nesa er brukket. Jeg har nå likevel hørt om bruddskader som ikke er spesielt smertefulle. Er den skjev ville jeg uansett kontaktet legen i morgen den dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan den være brukket selv om han ikke hyler av smerte?''

Ja, det tror eg faktisk, sjøl om de tåler det mest utrolige.

Se det an til i morra?

Hm. Han forsikrer meg hele tida om at det går bra, men han rykker til bare jeg kommer i nærheten av nesa. Nå sover han, så vi gjør ikke noe mer i kveld, men jeg tror vi skal ta en tur til legen i morgen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, det der ville jeg definitivt ha fått undersøkt, ja!

Ut over det, har jeg ingen gode råd å komme med. Sender trøstetanker til barnet!

Takk, jeg skal overbringe hilsen:) Tror vi tar en tur til legen i morgen tidlig for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Han forsikrer meg hele tida om at det går bra, men han rykker til bare jeg kommer i nærheten av nesa. Nå sover han, så vi gjør ikke noe mer i kveld, men jeg tror vi skal ta en tur til legen i morgen, ja.

Gjør det dere, bedre med èn gang for mye enn èn gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da kjennes skikkelig om nesa er brukket. Jeg har nå likevel hørt om bruddskader som ikke er spesielt smertefulle. Er den skjev ville jeg uansett kontaktet legen i morgen den dag.

Ja, jeg skal gjøre det. Huff, jeg skulle ønske den gutten var litt mindre tøff. Ikke godt å vite hvor vondt han egentlig har:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, jeg skal gjøre det. Huff, jeg skulle ønske den gutten var litt mindre tøff. Ikke godt å vite hvor vondt han egentlig har:/

Min 5-åring hadde laget et stort nummer av et lite rift, så de er jaggu meg forskjellige :)

Lykke til hos legen! Håper ikke det er brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger ikke ha særlig vondt, men etter det du beskriver vil jeg si sikkert at det er et brudd. Sønnen min fikk et brudd, blødde som en sil, men det var ikke veldig vondt untatt når vi tok på det.

Men jeg reagerer veldig på at barnehagen ikke tok barnet med til lege, eller kontaktet deg med en gang? DET er iallefall noe jeg ville tatt opp.

Et av mine barn kom hjem fra skolen med hjernerystelse etter ett fall i svømmehallen. Skal si at både lærer og skoleledelse fikk så "ørene" flagret etterpå. Truet med å anmelde dem for omsorgssvikt. Jeg overlater mitt barn i skolens ( her barnehagens) varetekt og da er det deres plikt å sørge for legetilsyn når det skjer en ulykke.

Pass også på at dette blir registrert hos lege/kommune som ulykke i barnets "arbeidstid". Dersom det i ettertid viser seg at han får men av dette er kommunen erstatningspliktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han trenger ikke ha særlig vondt, men etter det du beskriver vil jeg si sikkert at det er et brudd. Sønnen min fikk et brudd, blødde som en sil, men det var ikke veldig vondt untatt når vi tok på det.

Men jeg reagerer veldig på at barnehagen ikke tok barnet med til lege, eller kontaktet deg med en gang? DET er iallefall noe jeg ville tatt opp.

Et av mine barn kom hjem fra skolen med hjernerystelse etter ett fall i svømmehallen. Skal si at både lærer og skoleledelse fikk så "ørene" flagret etterpå. Truet med å anmelde dem for omsorgssvikt. Jeg overlater mitt barn i skolens ( her barnehagens) varetekt og da er det deres plikt å sørge for legetilsyn når det skjer en ulykke.

Pass også på at dette blir registrert hos lege/kommune som ulykke i barnets "arbeidstid". Dersom det i ettertid viser seg at han får men av dette er kommunen erstatningspliktig.

Vi opplevde det motsatte en gang. Poden er hjertebarn og skolen har fått beskjed om at ved blødninger i tannkjøttet skal vi kontaktes så vi kan vurdere om han skal til lege (må evt. få antibiotika). En dag ringte de pappan, poden hadde blitt seg i leppa og blødde litt. :o) Men selvsagt bedre at de ringte en gang for mye enn en gang for lite da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått han sjekka fortest mulig i alle fall,

hvis det er brudd bør det rettes på snarest mulig, hvis ikke må han vente til han er ferdig utviklet før han får operert. Leste om en gutt på nettet som ble avfeid hos legevakten, nå har han skjev nese og må vente til han blir ferdig utviklet før han får operert nesen.

Jeg tror selv jeg brakk nesen som liten,

jeg fikk en hard trehuske rett i nesen... men moren min gjorde ingenting med det.

Nå ser nesenebeinet rart ut! Ikke tør jeg operere heller, er redd for komplikasjoner...

så hele livet omtrent har jeg levd med komplekser for min rare nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukket nesa, og det var kjempevondt først - og så etter noen timer var det i grunnen bare vondt om noen kom borti den.

Brukte ikke noe smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...