Lotte :o) Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Akkurat nå hører jeg på radioen, at det er kaotiske føreforhold. biler ligger strødd i grøfta, rundt om i hele trøndelag. Trafikken har stått omtrent stille i lengre tid i morges. Snøfokk og null sikt i perioder. Jeg blir ikke å se ute i trafikken, men mindre jeg MÅ noe. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Jeg skulle egentlig ut å kjøre i dag, men ordnet det slik at sambo henter meg. Han er en bedre sjåfæør enn meg. Det er ikke så ille her, men ille nok, og vi må på langtur i ettermiddag enten vi vil eller ikke. 0 Siter
morsan Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Nå må vi snart få noen lange tirader om disse trønderne som ikke kan kjøre bil og at det får være måte på oppstyr for bittelittegrann snø i vinterlandet Norge og at de nå bare kan ha det så godt osv osv.....;-) ...slik som det jo alltid blir når utenlandske trailere med dårlige dekk sperrer kjørefeltene på Østlandet...;-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. november 2008 Forfatter Skrevet 21. november 2008 Nå må vi snart få noen lange tirader om disse trønderne som ikke kan kjøre bil og at det får være måte på oppstyr for bittelittegrann snø i vinterlandet Norge og at de nå bare kan ha det så godt osv osv.....;-) ...slik som det jo alltid blir når utenlandske trailere med dårlige dekk sperrer kjørefeltene på Østlandet...;-) Her i byen er det ganske bratte bakker, så det er faktisk ikke _bare_ dårlig skodde utlendinger som forårsaker kaos, nei. ;-) Det er utrolig mange dårlige sjåfører, mange kjører på sommerdekk, + blankis = må bli kaos. *holde seg hjemme* 0 Siter
morsan Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227258858' post='4020489] Her i byen er det ganske bratte bakker, så det er faktisk ikke _bare_ dårlig skodde utlendinger som forårsaker kaos, nei. ;-) Det er utrolig mange dårlige sjåfører, mange kjører på sommerdekk, + blankis = må bli kaos. *holde seg hjemme* Ja, det er mange elendige sjåfører, og så skjønner jeg ikke at folk ikke lar bilen STÅ når de fortsatt har sommerdekk på! Her kom det første snøfallet i slutten av oktober (smeltet bort forlengst), og da så jeg FEM biler ligge strødd i grøftekantene i nærområdet, på en strektning på bare 3-400 meter! 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Nei, sier du det.... Om du hører om en som danset oppover Omkjøringsveien i morrest så var det meg... *Hehe* Bare litt altså, klarte å ta den fint og fort inn igjen heldigvis. Men det blir buss i ettermiddag ja! Bilen får bare stå til i morra. Skjønt - da meldes det regn.... H U R R A. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. november 2008 Forfatter Skrevet 21. november 2008 Ja, det er mange elendige sjåfører, og så skjønner jeg ikke at folk ikke lar bilen STÅ når de fortsatt har sommerdekk på! Her kom det første snøfallet i slutten av oktober (smeltet bort forlengst), og da så jeg FEM biler ligge strødd i grøftekantene i nærområdet, på en strektning på bare 3-400 meter! Det er mange som ikke bryr seg om hvilke dekk de kjører på. Sånne folk kan ikke ha ansvarsfølelse. Jeg blir forbannet av slike - tenk på hva de kan forårsake av personskader, og at det sikkert kunne vært unngått med riktige dekk...! *grr* Vinter'n kommer like brått hvert år, hehe! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. november 2008 Forfatter Skrevet 21. november 2008 Nei, sier du det.... Om du hører om en som danset oppover Omkjøringsveien i morrest så var det meg... *Hehe* Bare litt altså, klarte å ta den fint og fort inn igjen heldigvis. Men det blir buss i ettermiddag ja! Bilen får bare stå til i morra. Skjønt - da meldes det regn.... H U R R A. Føret blir bra til i ettermiddag, sjøh. 0 Siter
morsan Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227259517' post='4020510] Det er mange som ikke bryr seg om hvilke dekk de kjører på. Sånne folk kan ikke ha ansvarsfølelse. Jeg blir forbannet av slike - tenk på hva de kan forårsake av personskader, og at det sikkert kunne vært unngått med riktige dekk...! *grr* Vinter'n kommer like brått hvert år, hehe! Vi fikk faktisk på vinterdekkene kvelden _før_ det nevnte snøfallet, men vi tok likevel bussen på jobb dagen etterpå, som vi alltid gjør. Hvorfor tok disse dustene sjansen på å kjøre avgårde med sommerdekk?? Jeg skjønner at det er kinkig for dem som ikke har tilbud om offentlig transport, men uansett burde man sette sikkerheten først. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. november 2008 Forfatter Skrevet 21. november 2008 Vi fikk faktisk på vinterdekkene kvelden _før_ det nevnte snøfallet, men vi tok likevel bussen på jobb dagen etterpå, som vi alltid gjør. Hvorfor tok disse dustene sjansen på å kjøre avgårde med sommerdekk?? Jeg skjønner at det er kinkig for dem som ikke har tilbud om offentlig transport, men uansett burde man sette sikkerheten først. Enig. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227259668' post='4020517] Føret blir bra til i ettermiddag, sjøh. Tar bussen jeg. ) Det var helvetesføre i morrest i alle fall. Og akkurat nå ulte musikkbussen ett eller annet sted i nærheten så det ligger vel en stakkar i veigrøfta eller noen har blitt påkjørt et sted... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Vinden har lagt seg litt nå? Jah? Noen av oss liker helst å være på bakken når det blåser liten storm... 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 At ikke folk kan holde seg inne og være forberedt når de melder slikt vær, himmel og hav! *Lol* noen ventet på slikt innlegg Snø er fint alle veier utenom bilveier 0 Siter
Gjest Bilist på glattisen Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 At ikke folk kan holde seg inne og være forberedt når de melder slikt vær, himmel og hav! *Lol* noen ventet på slikt innlegg Snø er fint alle veier utenom bilveier Det er ikke alle som kan holde seg inne, yrkessjåførene MÅ ut og kjøre uansett vær og kjøreforhold. Ikke noe særlig når ingen gidder å strø og brøyte som de skal. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Det er ikke alle som kan holde seg inne, yrkessjåførene MÅ ut og kjøre uansett vær og kjøreforhold. Ikke noe særlig når ingen gidder å strø og brøyte som de skal. Akkurat dette med brøyting og salting synes jeg de er elendige på å planlegge.... Det er mye av årsaken til at det går så galt ja. Men så er det noen ganger at det snør igjen temmelig kjapt, og om det blåser godt også så er det lite annet kan gjøre enn å parkere bilen. På slike dager er det lurt å ha noe spiselig og noe drikke med i bilen til enhver tid. En vet aldri hva en kommer ut for. Husker godt i fjor da bilistene stod opp til 12timer på veiene her i agder. Stakkars folk. Ja da hadde jeg vondt av dem. Den gangen var det dårlig skodde lastebiler fra utlandet aom lagde problemene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Akkurat dette med brøyting og salting synes jeg de er elendige på å planlegge.... Det er mye av årsaken til at det går så galt ja. Men så er det noen ganger at det snør igjen temmelig kjapt, og om det blåser godt også så er det lite annet kan gjøre enn å parkere bilen. På slike dager er det lurt å ha noe spiselig og noe drikke med i bilen til enhver tid. En vet aldri hva en kommer ut for. Husker godt i fjor da bilistene stod opp til 12timer på veiene her i agder. Stakkars folk. Ja da hadde jeg vondt av dem. Den gangen var det dårlig skodde lastebiler fra utlandet aom lagde problemene. Men når de ikke brøyter, bare salter så blir det jo liggende en halvmeter sørpe som gjør det j***** sporete og dritekkelt å kjøre! For _både_ brøyting og salting - det går jo ikke! *Stønn* 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Men når de ikke brøyter, bare salter så blir det jo liggende en halvmeter sørpe som gjør det j***** sporete og dritekkelt å kjøre! For _både_ brøyting og salting - det går jo ikke! *Stønn* Det er noe dritt ja, da har de sløyfet en runde med brøyting.... De må jo så langt ned i veien som mulig før de salter helst. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 At ikke folk kan holde seg inne og være forberedt når de melder slikt vær, himmel og hav! *Lol* noen ventet på slikt innlegg Snø er fint alle veier utenom bilveier Og på fortau og gangstier. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Og på fortau og gangstier. Ja de blir nok ikke mye prioritert der det er mye av dem. Men jeg må nesten le noen ganger. Vi bor temmelig landlig til. Vi har egentlig bare en gangsti og undergang under E-18 her, og den blir gjerne ordnet lenge før veiene her. Så her blir de tatt. Du skulle kommet deg ut av byen kanskje.....? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Ja de blir nok ikke mye prioritert der det er mye av dem. Men jeg må nesten le noen ganger. Vi bor temmelig landlig til. Vi har egentlig bare en gangsti og undergang under E-18 her, og den blir gjerne ordnet lenge før veiene her. Så her blir de tatt. Du skulle kommet deg ut av byen kanskje.....? Jeg bor ikke i Oslo og her er fortauer og gangstier ikke fremkommelige med rullestol vinterstid, når her er snø. Det blir rett og slett ikke brøytet godt nok. I dag har vi strålende sol, grønt gress og bare veier og 5 minusgrader. Så da går det an å kjøre rullestol, men jeg gruer meg til snøen kommer, for da kommer jeg ikke ut i det hele tatt, bare ut og inn av bilen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.