Gå til innhold

Kaos på veiene, snø og speilglatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo og her er fortauer og gangstier ikke fremkommelige med rullestol vinterstid, når her er snø. Det blir rett og slett ikke brøytet godt nok.

I dag har vi strålende sol, grønt gress og bare veier og 5 minusgrader. Så da går det an å kjøre rullestol, men jeg gruer meg til snøen kommer, for da kommer jeg ikke ut i det hele tatt, bare ut og inn av bilen.

Da er det bare å håpe på en snøfri vinter. En hadde ikke kommet frem til noe buss stopp om undergangen her blir brøytet og ikke veiene blir det.

Skikkelig fortvilende når en er avhengig av snøryddet vei. Godt du har bilen som av og til kan brukes. Det er vel helst når snøen daler ustanselig at det er problemer overalt.

Skrevet

Ja de blir nok ikke mye prioritert der det er mye av dem. Men jeg må nesten le noen ganger. Vi bor temmelig landlig til. Vi har egentlig bare en gangsti og undergang under E-18 her, og den blir gjerne ordnet lenge før veiene her. Så her blir de tatt.

Du skulle kommet deg ut av byen kanskje.....?

Det får jeg nok ikke lov til, jeg har ikke rett til å bestemme det selv siden de tar fra meg alle godene jeg har hvis jeg flytter. Og må starte en ny runde med søknader om det meste og vente minst 2 år før jeg får svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...