Gå til innhold

Buss ja...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle la bilen stå i ettermiddag på dette helvetesføret vi har her i Trondheim i dag. Sjekker så bussruta inn til byen (skal utenbys i kveld) i morra tidlig og de har selvfølgelig endret på den! Jeg har da tatt buss til jobb derfra på lørdag morgen tidligere og det har passet fint - nå kommer jeg enten halvannen time (!) før jeg begynner (dvs. rundt kl. 8...) eller ca. 10 min for sent, noe som er særs upraktisk da jeg er alene på vakt og åpner hele sjappa... *Sukk*

Hva i all verden skal jeg bruke 1 1/2 time til på morraskvisten da? Kan jo dole, men det pleier ikke å være så veeeeeldig aktivt her inne på den tiden akkurat. ;o)

Skrevet

Gå innom et bakeri og ta med stearinlys til en herlig stille stund før folket ramler inn døren. Regner med der er endel bøker der du er også? ;)

Skrevet

Gå innom et bakeri og ta med stearinlys til en herlig stille stund før folket ramler inn døren. Regner med der er endel bøker der du er også? ;)

*Tenker så det knaker* Går jeg forbi et åpent bakeri på den tiden i morra da? Får ta med noe godt hjemmefra kanskje. :o) Ulempen er at sofaen står sånn til at alle ser meg og kommer til å banke på.

Men jeg får lage meg en koselig krok, tenne noen lys og lese en fin bok. :o) For det er da en og annen boklerva her... ;o)

Skrevet

Jeg hadde tatt frokosten på en kafe eller et bakeri med avis, cafe latte og et rundstykke. Hadde ikke vært noe problem for meg å få den tiden til å gå:-)

Skrevet

Jeg hadde tatt frokosten på en kafe eller et bakeri med avis, cafe latte og et rundstykke. Hadde ikke vært noe problem for meg å få den tiden til å gå:-)

Hvor mange plasser er det åpent kl. 8 på en lørdag morgen..? Men jeg skal nok klare å kose meg her på jobben. :o)

Skrevet

*Tenker så det knaker* Går jeg forbi et åpent bakeri på den tiden i morra da? Får ta med noe godt hjemmefra kanskje. :o) Ulempen er at sofaen står sånn til at alle ser meg og kommer til å banke på.

Men jeg får lage meg en koselig krok, tenne noen lys og lese en fin bok. :o) For det er da en og annen boklerva her... ;o)

Picnik i en krok, det høres jo koselig ut :) Ta med kakao også da.

Skrevet

Picnik i en krok, det høres jo koselig ut :) Ta med kakao også da.

Kakao, noe godt brød med brunost og kanskje en aldri så liten marsipangris med sjokoladetrekk etterpå. :o) Fortjener det når jeg må opp så tidlig på en lørdag. Så det så. :o)

Skrevet

Kakao, noe godt brød med brunost og kanskje en aldri så liten marsipangris med sjokoladetrekk etterpå. :o) Fortjener det når jeg må opp så tidlig på en lørdag. Så det så. :o)

Helt sant det :) Også er det jo godtedag så :)

Gjest busskjøret
Skrevet

Ja, nå vil de at folk skal være flinke å benytte kollektivtrafikk, men det er jo ikke akkurat så fristende sånn det er nå!

Hvis det hadde vært hyppigere ruter, f.eks. at bussen kom hvert kvarter,

og flere busstopp... da tror jeg flere hadde benyttet seg.

F.eks. hvis du har barn i barnehage er det jo litt vanskelig å levere og hente barna og komme seg på jobb.

Sånn som med meg, jeg må levere ungen i barnehage senest klokka sju om jeg skal rekke bussen som går kvart over sju, men vet ikke om jeg rekker den pga det er et stykke å gå... særlig i vinterføre!

Neste buss går kvart på åtte, men stopper innom bussentralen, og drar derfra klokken 8, og 8 er jo da jeg begynner på jobb....

er fremme på jobb ti over åtte da... stress hver dag!

Så rekker jeg kvart over 7 bussen er det mye bedre for meg.. .litt dautid men. Skulle ønske det gikk en buss halv åtte.

Skrevet

Ja, nå vil de at folk skal være flinke å benytte kollektivtrafikk, men det er jo ikke akkurat så fristende sånn det er nå!

Hvis det hadde vært hyppigere ruter, f.eks. at bussen kom hvert kvarter,

og flere busstopp... da tror jeg flere hadde benyttet seg.

F.eks. hvis du har barn i barnehage er det jo litt vanskelig å levere og hente barna og komme seg på jobb.

Sånn som med meg, jeg må levere ungen i barnehage senest klokka sju om jeg skal rekke bussen som går kvart over sju, men vet ikke om jeg rekker den pga det er et stykke å gå... særlig i vinterføre!

Neste buss går kvart på åtte, men stopper innom bussentralen, og drar derfra klokken 8, og 8 er jo da jeg begynner på jobb....

er fremme på jobb ti over åtte da... stress hver dag!

Så rekker jeg kvart over 7 bussen er det mye bedre for meg.. .litt dautid men. Skulle ønske det gikk en buss halv åtte.

Tidligere gikk det en buss 7:50 på lørdag, men det var nok for få som tok den da, ettersom de har lagt om ruta. Jaja, det er jo ytterst sjeldent jeg tar den også forsåvidt...

Gjest høstløv
Skrevet

Lese en spennende bok f.eks. Har du ikke mange bøker på jobben?

Skrevet

Lese en spennende bok f.eks. Har du ikke mange bøker på jobben?

Jo, men jeg kunne jo mye heller tenkt meg å tilbringe den halvannen time under dyna med kjæresten min da... ;o)

Gjest høstløv
Skrevet

Jo, men jeg kunne jo mye heller tenkt meg å tilbringe den halvannen time under dyna med kjæresten min da... ;o)

Her har vi ikke snø i det hele tatt, solen skinner og det er 5 minusgrader, flott november vær.

:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hm, skjønner ikke det.

; )

Skrevet

Helt sant det :) Også er det jo godtedag så :)

Endte med at jeg kjørte alikevel. :o) Fikk hyppige oppdateringer på vær og føre fra min kjære så jeg tok bilen alikevel, det viste seg da også å være helt bart og fint på hovedveiene. :o) Så slipper jeg å stå opp kl. 6 i morra...

Skrevet

Endte med at jeg kjørte alikevel. :o) Fikk hyppige oppdateringer på vær og føre fra min kjære så jeg tok bilen alikevel, det viste seg da også å være helt bart og fint på hovedveiene. :o) Så slipper jeg å stå opp kl. 6 i morra...

Ok men det var jo fint! Sove litt ekstra, det gjør ikke noe :) Du får ta den krok-kosen en annen gang :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...