Gjest Karissa Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Hei. En lang historie i kortversjon. Etter at min sykemeldingsperiode var over, var jeg hos NAV og forklarte min situasjon om at sykepengeperioden var over og at jeg fortsatt var i behandling. Jeg fikk da utlevert et skjema av de som de sa at "da er det dette du skal bruke" Etter å ha ventet noen mnd på svar, fikk jeg brev i posten om at "søknad om uføretrygd" var henlagt..og at det var "søknad om rehabiliteringspenger# jeg skulle søkt om. Jeg hadde jo bare fyllt ut det skjema jeg FIKK jeg SAMMEN med saksbehandleren fra NAV. Jeg leverte da inn nytt skjema, og etter mye om og men så fikk jeg rehabiliteringspenger, men de brukte tilsammen 22 mnd på saksbehandling..så perioden var nesten over når vedtaket endelig kom. Nå er imidlertid denne perioden over og jeg må søke tidsbegrenset uføretrygd. Jeg hadde håpet at jeg hadde vært arbeidsfør etter rehabiliteringsperioden, men det tar visst litt lenger tid..det også. Mitt spørsmål er: Kan jeg søke midlertidig urøretrygd ved å henvise til søknaden jeg leverte for litt over 2 år siden? Jeg vil legge til at jeg er litt på etterskudd her (min feil det da), ble helt utkjørt etter "forriger runde med NAV", så jeg skulle sikkert egentlig ha søkt for flere mnd siden for å ikke miste noen mnd med utbetaling..Vet at det normalt sett ikke etterbetales for mer enn 3 mnd. Så..kan jeg hevise til søknaden jeg har levert tidligere...og som de har bekreftet at de har mottatt..og kanskje få etterbetalt for alle månedene? 0 Siter
Bookworm Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Du må søke på nytt, fordi helsetilstanden ikke nødvendigvis er det samme nå som da du søkte for to år siden. Dessuten har du vel vært gjennom mer behandling, som også skal dokumenteres i søknaden... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.