Gå til innhold

Snøbrøyting på anbud

Anbefalte innlegg

Gjest Bilist på glattisen
Skrevet

I flere kommuner er det så vidt jeg forstår blitt slik at snøbrøyting er på anbud, dvs at kommunen henter inn billigste tilbyderen av snøbrøyting.. og man får som man betaler for. Før var det Statens Veivesen som hadde hovedansvaret for snøbrøytingen.

Ulempen med å ha dette på anbud er at brøytingen blir så som så med, spesielt på små steder der de ikke blir overvåket så mye av statens veivesen osv...

de tar det når de "gidder".

Har sett flere steder hvor det har vært såpeglatt og det ikke har blitt brøytet.

Det er livsfarlig. Jeg tenker spesielt på de som kjører vogntog, de må ofte kjøre på kronglete veier, og selv om de skor seg med kjetting der det er glattest, kan de ikke kjøre med kjetting hele veien...

og ikke minst er det farlig for andre bilister!

her jeg bor kan man ikke salte pga det er drikkevann rett nedenfor,

så da blir det sand...

men man skal visst spare på sanden, og de strør bare når det er virkelig virkelig såpeglatt... dette syns ikke jeg er holdbart.

Hva syns dere om strøingen,

blir det nok strødd? Syns dere politikerne burde grepet inn så vi får sikrere veier - også på vinterstid? Det hjelper ikke å bygge bedre veier når ingen gidder å strø dem om vinteren... visstnok sliter kanskje sand og salt på veien,

men det er bedre enn at liv går tapt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...