Gå til innhold

Hvor lenge er....

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakelet
Skrevet

Diffuse tider.

F.eks. sier jeg at jeg kommer om 2 minutt... men 2 minutt er aldri 2 minutt,

en må som oftest firedoble det :D

Sier jeg 2 sekund derimot mener jeg trolig 2 minutt....

et par timer kan like gjerne være 1 1/2-3 timer.

Hvor diffuse er deres tider?

Skrevet

Det er helt individuelt.

Når eksen sa "jeg skal bare en snartur på do før vi drar" så kunne jeg belage meg på å ta en halvtime på øret først.

Når kjæresten sier det så er han klar til å dra etter 20 sekunder.

Skrevet

Det er helt individuelt.

Når eksen sa "jeg skal bare en snartur på do før vi drar" så kunne jeg belage meg på å ta en halvtime på øret først.

Når kjæresten sier det så er han klar til å dra etter 20 sekunder.

20 sekunder??? Ikke mye til håndvask, da?

Skrevet

Må nok legge på mere enn to minutt ja. Et par timer er alt fra halvannen til to og en halv time.

Men hva med et øyeblikk? Da mener jeg det bør gå under 30sekunder, men det er likevel mye lengre enn det man sier.

Straks tilbake, hvor lenge er det? Jeg bruker mye å si at jeg kommer om to strakser. Blir noe ala fem sekunder det da.

Eller hva med : kommer plutselig tilbake hehe (lapp i vindu til en butikk)

Skrevet

Vi har jo ikke fått vite hva Lillemus mener med 20 sekunder, så vi får håpe det er ett minutt i alle fall ;-)

Skrevet

Vi har jo ikke fått vite hva Lillemus mener med 20 sekunder, så vi får håpe det er ett minutt i alle fall ;-)

LOL, sant nok:-)

Skrevet

20 sek var satt litt på spissen da. :o) Han vasker fingrene nemlig.

Skrevet

20 sek var satt litt på spissen da. :o) Han vasker fingrene nemlig.

Bare fingrene altså?;-) Omtrent som junior da han var liten, det, bare gni fingerspissene litt under springen i 3 sekunder, og så var han ferdig...;-)

*morsan litt fredagskverulerende i dag*

Skrevet

Bare fingrene altså?;-) Omtrent som junior da han var liten, det, bare gni fingerspissene litt under springen i 3 sekunder, og så var han ferdig...;-)

Jeg regner da virkelig med at han vasker seg skikkelig, såvidt jeg har sett gjør han nå det. :o) Si at han bruker 1-2 minutter da.

Gjest høstløv
Skrevet

Trenger vel strengt tatt bare å vaske fingrene, han bruker vel ikke hele hånden for å fiske frem snopen.

"erte"

Skrevet

Trenger vel strengt tatt bare å vaske fingrene, han bruker vel ikke hele hånden for å fiske frem snopen.

"erte"

Og jo mindre snoppen er, desto færre fingre trenger man? ;-=

Uansett: Man har alltid godt av litt håndvask - toalettbesøk eller ei:-)

Husker en avisreportasje for noen år siden der man viste bilder tatt med et spesialkamera som viste prikker på hendene der det var bakterier. Bildene viste før og etter håndvask i forbindelse med toalettbesøk.

Jeg husker at jeg tenkte: De burde også ha tatt med et bilde FØR toalettbesøket. For slik som bildene var satt opp, kunne man jo komme til å tro at alle bakterieprikkene skyldtes selve toalettbesøket, mens jeg banner på at minst halvparten av dem var der også FØR man gikk på do.

Gjest høstløv
Skrevet

Og jo mindre snoppen er, desto færre fingre trenger man? ;-=

Uansett: Man har alltid godt av litt håndvask - toalettbesøk eller ei:-)

Husker en avisreportasje for noen år siden der man viste bilder tatt med et spesialkamera som viste prikker på hendene der det var bakterier. Bildene viste før og etter håndvask i forbindelse med toalettbesøk.

Jeg husker at jeg tenkte: De burde også ha tatt med et bilde FØR toalettbesøket. For slik som bildene var satt opp, kunne man jo komme til å tro at alle bakterieprikkene skyldtes selve toalettbesøket, mens jeg banner på at minst halvparten av dem var der også FØR man gikk på do.

Jeg leste engang at de hadde undersøke peanøttene som sto fremme på en pub i England. I en skål fant de rester av urin fra elleve forskjellige mennesker.

Skrevet

Jeg leste engang at de hadde undersøke peanøttene som sto fremme på en pub i England. I en skål fant de rester av urin fra elleve forskjellige mennesker.

*grøss*

Jeg har hørt dette om urinrester før, men ikke 11 mennesker....

Uansett må moralen være: Ikke spis peanøtter fra åpnet pose på bar!! Et sted jeg var på en gang kom med en skål og oppi den en liten, uåpnet pose med nøtter, slik at man selv måtte åpne og helle oppi. Da er man jo trygg på at det ikke dreier seg om "resirkulerte" nøtter....;-)

Har du forresten sett Gary Larson-tegningen "didn't was hands"?

Skrevet

........

Gjest høstløv
Skrevet

*grøss*

Uansett må moralen være: Ikke spis peanøtter fra åpnet pose på bar!! Et sted jeg var på en gang kom med en skål og oppi den en liten, uåpnet pose med nøtter, slik at man selv måtte åpne og helle oppi. Da er man jo trygg på at det ikke dreier seg om "resirkulerte" nøtter....;-)

"Har du forresten sett Gary Larson-tegningen "didn't was hands"?"

Nei

Skrevet

Sier jeg ett sekund eller to eller et par minutter, så kan det gå litt lenger, men ikke over 10 minutter. Men snakker jeg om timer så holder jeg tiden, hvis ikke jeg rekker det så gir jeg beskjed. I timer er tiden min ikke diffus.

Gjest høstløv
Skrevet

*grøss*

"Har du forresten sett Gary Larson-tegningen "didn't wash hands"?"

Nå har jeg.

Skrevet

"erte"

Hos meg så, der må hele hånden brukes, gjerne begge, det er tungt å få frem alt, hehe.

Gjest høstløv
Skrevet

Hos meg så, der må hele hånden brukes, gjerne begge, det er tungt å få frem alt, hehe.

Du trenger vel ikke å ta brokket fram for bare å tisse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...