Gå til innhold

Hvor lenge er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jo mindre snoppen er, desto færre fingre trenger man? ;-=

Uansett: Man har alltid godt av litt håndvask - toalettbesøk eller ei:-)

Husker en avisreportasje for noen år siden der man viste bilder tatt med et spesialkamera som viste prikker på hendene der det var bakterier. Bildene viste før og etter håndvask i forbindelse med toalettbesøk.

Jeg husker at jeg tenkte: De burde også ha tatt med et bilde FØR toalettbesøket. For slik som bildene var satt opp, kunne man jo komme til å tro at alle bakterieprikkene skyldtes selve toalettbesøket, mens jeg banner på at minst halvparten av dem var der også FØR man gikk på do.

Men jeg skjønner ikke de som ikke vasker hendene sine etter et toalettbesøk, fytti katta, jeg orker ikke tanken en gang på å ikke vaske meg, jeg vet jo ikke hva jeg får på fingrene etter andre.

Skrevet

Du trenger vel ikke å ta brokket fram for bare å tisse?

Tar frem bare det som er nødvendig, men det er en stor jobb bare det.

Skrevet

Men jeg skjønner ikke de som ikke vasker hendene sine etter et toalettbesøk, fytti katta, jeg orker ikke tanken en gang på å ikke vaske meg, jeg vet jo ikke hva jeg får på fingrene etter andre.

''Andelen menn som slurver med håndhygienen etter dobesøk øker, skal man tro undersøkelsen som bygger på observasjoner gjort av spioner fra den amerikanske Såpe- og vaskemiddelforeningen.

....

Da en tilsvarende undersøkelse ble utført for to år siden, sluntret hver fjerde mann unna håndvasken etter dobesøket.

...

Kvinner er mer renslige etter dobesøk, selv om 12 prosent av dem «glemte» å vaske seg på hendene etter å ha gjort sitt fornødne.

....

92 prosent av amerikanerne hevder at de alltid vasket hendene etter dobesøk, mens bare 77 prosent av dem faktisk gjør det.''

http://www.forskning.no/artikler/2007/september/1190097281.85

Skrevet

''Andelen menn som slurver med håndhygienen etter dobesøk øker, skal man tro undersøkelsen som bygger på observasjoner gjort av spioner fra den amerikanske Såpe- og vaskemiddelforeningen.

....

Da en tilsvarende undersøkelse ble utført for to år siden, sluntret hver fjerde mann unna håndvasken etter dobesøket.

...

Kvinner er mer renslige etter dobesøk, selv om 12 prosent av dem «glemte» å vaske seg på hendene etter å ha gjort sitt fornødne.

....

92 prosent av amerikanerne hevder at de alltid vasket hendene etter dobesøk, mens bare 77 prosent av dem faktisk gjør det.''

http://www.forskning.no/artikler/2007/september/1190097281.85

Jeg har leste noe om dette ja, så jeg vet at det er ganske dårlig rundt omkring. Nå skal man ikke være steril heller, men jeg orker ikke tanken på å ikke vaske meg etterpå.

Koselig å gå rett til matfatet etterpå, fytti katta.

Skrevet

Jeg har leste noe om dette ja, så jeg vet at det er ganske dårlig rundt omkring. Nå skal man ikke være steril heller, men jeg orker ikke tanken på å ikke vaske meg etterpå.

Koselig å gå rett til matfatet etterpå, fytti katta.

Ja, huff. Jeg har nok vært litt av en "ugle" overfor besøkende små gutter, for jeg har sendt utrolig mange kompiser tilbake for håndvask fordi de har vært litt for kjappe...;-)

Man måvære kompromissløs mens de er små og så håpe at det setter seg i ryggmargsrefleksen deres.

Skrevet

Ja, huff. Jeg har nok vært litt av en "ugle" overfor besøkende små gutter, for jeg har sendt utrolig mange kompiser tilbake for håndvask fordi de har vært litt for kjappe...;-)

Man måvære kompromissløs mens de er små og så håpe at det setter seg i ryggmargsrefleksen deres.

Det er sant, mine barn er også flinke i alle fall når de var små. Når er to av dem store nå så jeg står ikke og følger med på det lenger, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...