tjohei Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hvordan fungerer dere i jobb? Hva er viktig ved en arbeidsplass når man har en psykisk lidelse? Hvordan er sjansene til å få en jobb når man har en psykisk lidelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318801-arbeidslivet-med-psykisk-lidelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mogs Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hvordan fungerer dere i jobb? Jeg fungerer stort sett fint der jeg jobber nå 50%, i tillegg har jeg 50%uførestønad. Jeg fungerte dårlig der jeg jobbet tidligere. Holdt det gående for lenge, og måtte til slutt innse at sykemelding tross alt var det beste. (fungerte ikke lenger i jobben) Hva er viktig ved en arbeidsplass når man har en psykisk lidelse? En ting som er viktig er et godt arbeidsmiljø. Jeg må unngå stress og tidspress, for da blir jeg dårligere. Jeg er også enormt sårbar, og da er det godt å ha en jobb jeg mestrer. Hvordan er sjansene til å få en jobb når man har en psykisk lidelse? Jeg tror det kan variere etter arbeidsplass, hvor lenge du har vært borte fra jobb, tilstanden din idag. Det er mange med psykisk lidelse som har fått jobb, men vi trenger vel ikke rope så høyt at vi er psykisk syke når vi prøver å få jobb. Når jeg kommer i situasjoner der jeg må si noe om at jeg har problemer, sier jeg bare at jeg har slitt litt psykisk, uten å gå noe dypere inn i det. Jeg oppfordrer deg til å prøve å komme deg ut i jobb. Det gjør godt for psyken hvis du klarer det. Klarer du ikke å komme deg i jobb på egenhånd, så har nav mange tiltak de kan hjelpe deg med. Ønsker deg lykke til. Du kan ha mye på å vinne hvis du klarer det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318801-arbeidslivet-med-psykisk-lidelse/#findComment-2626764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Hvordan fungerer dere i jobb? Jeg fungerer stort sett fint der jeg jobber nå 50%, i tillegg har jeg 50%uførestønad. Jeg fungerte dårlig der jeg jobbet tidligere. Holdt det gående for lenge, og måtte til slutt innse at sykemelding tross alt var det beste. (fungerte ikke lenger i jobben) Hva er viktig ved en arbeidsplass når man har en psykisk lidelse? En ting som er viktig er et godt arbeidsmiljø. Jeg må unngå stress og tidspress, for da blir jeg dårligere. Jeg er også enormt sårbar, og da er det godt å ha en jobb jeg mestrer. Hvordan er sjansene til å få en jobb når man har en psykisk lidelse? Jeg tror det kan variere etter arbeidsplass, hvor lenge du har vært borte fra jobb, tilstanden din idag. Det er mange med psykisk lidelse som har fått jobb, men vi trenger vel ikke rope så høyt at vi er psykisk syke når vi prøver å få jobb. Når jeg kommer i situasjoner der jeg må si noe om at jeg har problemer, sier jeg bare at jeg har slitt litt psykisk, uten å gå noe dypere inn i det. Jeg oppfordrer deg til å prøve å komme deg ut i jobb. Det gjør godt for psyken hvis du klarer det. Klarer du ikke å komme deg i jobb på egenhånd, så har nav mange tiltak de kan hjelpe deg med. Ønsker deg lykke til. Du kan ha mye på å vinne hvis du klarer det. Hei! Takk for svar. Jeg har nå begynt i en attføringsbedrift slik at de kan finne ut av min arbeidsevne. Mitt problem i forhold til å søke jobb er å referanse og å mestre den jobben jeg søker på. Det er mange krav i en stillingsannonse. Det høres nesten ut som om man skal være et overmennesket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318801-arbeidslivet-med-psykisk-lidelse/#findComment-2631454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mogs Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei! Takk for svar. Jeg har nå begynt i en attføringsbedrift slik at de kan finne ut av min arbeidsevne. Mitt problem i forhold til å søke jobb er å referanse og å mestre den jobben jeg søker på. Det er mange krav i en stillingsannonse. Det høres nesten ut som om man skal være et overmennesket. Det er godt du har kommet inn i et opplegg med nav. Ta et skritt om gangen. På sommeren er det enklest å komme inn i arbeidslivet som vikar. Omsorgsyrkene har ofte stor mangel på folk på sommeren. De trenger også ofte folk innen renhold. Du vet best hva du kan fungere i. Ønsker deg lykke til og ikke gi opp. Jeg holdt på å gi opp, men det løsnet til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318801-arbeidslivet-med-psykisk-lidelse/#findComment-2631506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.