Hushjelpen Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Er det slik at man skal legge til en grad når man måler feberen i øret?? Nei, da tenker jeg på de gamle kvikksølvtermometerne til å putte i baken ikke sant? Der skulle man legge til en grad?! Men de nye, de thermoscan fra Braun til å sette i øret, de skal vise riktig temp ikke sant?? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Min viser ikke riktig temp i hvert fall. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Øretermometere har vist seg å ikke vise riktig temperatur og forskjellig temperatur ved målinger etterhverandre. Nå anbefales det å bruke digitalt termometer som man bruker i stumpen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Vi har Termoscan fra Braun og det er et virkelig godt øretermometer! Jeg pleier å måle i begge ørene, og da viser det f.eks. 38,6 på den ene siden og 38,7 på den andre. Altså bittesmå forskjeller. For oss er det helt supert å bruke øretermometer. Kjempefint når ungene f.eks. sover og man vil slippe å vekke dem osv. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Vi har Termoscan fra Braun og det er et virkelig godt øretermometer! Jeg pleier å måle i begge ørene, og da viser det f.eks. 38,6 på den ene siden og 38,7 på den andre. Altså bittesmå forskjeller. For oss er det helt supert å bruke øretermometer. Kjempefint når ungene f.eks. sover og man vil slippe å vekke dem osv. Jeg er også fornøyd med vår. Jeg tror det var du som en gang tipset meg om akkurat det merket. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. november 2008 Skrevet 21. november 2008 Jeg er også fornøyd med vår. Jeg tror det var du som en gang tipset meg om akkurat det merket. Da er det godt du er fornøyd Jeg ser at det er viktig at den "koppen" som settes på tuppen, skiftes ut ofte. Dessuten må man få termometeret så langt inn som mulig (ved å dra godt i øreflippen). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.