waxo Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 ...da guttungen akte ned en fjellskrent og traff en stubbe. Jeg ble hentet av en skrekkslagen storesøster, da jeg kom ned til gutten fosset blodet fra munnen.Det så ut som om han ikke hadde tenner igjen i munnen, Hadde også et kraftig hull i leppen. Vi heiv oss i bilen, tok med mormor som støtte. Reiste først til legen der han fikk bedøvelse og hullet ble sydd. Raste videre til tannlegen, og der ble det konstantert et minus på 3 tenner. En fortann, en hjørnetann og en jeksel på samme side. Heldigvis er alle disse melketenner, og tannlegen mente det ville gå bra med de under. Tennene var ikke slått ned, men rett og slett dyttet ut. Gutten ble skikkelig fornøyd da det "bare" var 3 tenner, han var nok redd det var alle. Og mor er skikkelig glad han hadde hjelm på hodet..... Nå noen timer etter er han sitt vante jeg og løper rundt her og leker :-) Men han ville ikke ake noe mer i dag da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Uff, det var litt for mye action, godt det tross alt gikk bra, og at han hadde hjelm som du sier... Håper han ikke får varig ake-angst, da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Åh, auda! Stakkars guttungen. Godt han tar det så pent da! Det kunne fort gått mye verre. Nye tenner får han også etterhvert, så alt er jo egentlig såre vel:) De ungene kan jammen skremme vettet av oss innimellom:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Godt å høre det gikk bra, håper han ikkje får arr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Åh, auda! Stakkars guttungen. Godt han tar det så pent da! Det kunne fort gått mye verre. Nye tenner får han også etterhvert, så alt er jo egentlig såre vel:) De ungene kan jammen skremme vettet av oss innimellom:) Var nesa ok? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Åhuttetu, det hørtes temmelig guffent ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Var nesa ok? Ja, heldigvis! Bare kraftig forslått og hoven:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Åhuttetu, det hørtes temmelig guffent ut. Det kan jeg skrive under på at det var...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Godt å høre det gikk bra, håper han ikkje får arr. Det ble ikke mer enn to sting så det vil jeg tro går bra. Barnehud gror jo gjerne godt. Nå sitter han her og ser på dansing og spiser potetstappe og most pølse :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Åh, auda! Stakkars guttungen. Godt han tar det så pent da! Det kunne fort gått mye verre. Nye tenner får han også etterhvert, så alt er jo egentlig såre vel:) De ungene kan jammen skremme vettet av oss innimellom:) Kan si jeg vart litt skræmt ja....Det var et ganske jævelig syn, det var mye blod og slever.Men heldigvis hørte jeg han skrek hele tiden. Og han kunne fortelle akkurat hva som hadde skjedd. Men selv om han er i farta og hadde hjelm, kommer han til å sove hos meg i natt. Mannen er vekk på jobb på andre siden av landet så jeg har ansvaret alene og da vil jeg ha full oversikt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kan si jeg vart litt skræmt ja....Det var et ganske jævelig syn, det var mye blod og slever.Men heldigvis hørte jeg han skrek hele tiden. Og han kunne fortelle akkurat hva som hadde skjedd. Men selv om han er i farta og hadde hjelm, kommer han til å sove hos meg i natt. Mannen er vekk på jobb på andre siden av landet så jeg har ansvaret alene og da vil jeg ha full oversikt :-) Det skjønner jeg godt. Når sønnen min er syk eller skadet vil jeg også ha ham så nær at jeg hører ham puste:) Han synes sikkert det er kjekt selv også. Rart med det, selv om de er noen tøffinger er det stas å bli stelt litt ekstra godt med av og til:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Godt han brukte hjelm da, og at det "bare" var melketenner. Det var kanskje nesten aller værst å være mamma og søster? Heldigvis tåler barn en del, og det går som regel bra. En kan jo ikke nekte dem alt som kan være farlig, bare prøve å hindre at det blir værre enn det trenger, jmf å bruke hjelm. Håper det ikke blir vondt i natt da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smalt veldig her også Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Uff da, stakkars liten. Min yngste sønn gjorde noe sånt når han var mindre han også Tok med en ung dame og aket ned en lang bakke, hadde ikke vett på å stoppe og kjørte rett i plankegjerdet til naboen i bunnen av bakken Han hadde tydeligen snudd på hodet da han krasjet for han slo halve ansiktet Kom gråtende hjem med ei nabodame og mens han satt på benken og jeg snakket med legevakta så hovnet halve ansiktet opp slik at han så helt skjev ut og han ble mørk lilla Legevakta trodde han hadde fått brist i kinnbenet og ba meg komme ned Ingen brudd, kun litt skrubbsår og allerede på kvelden var både hevelse og farge roet seg betraktelig Skikkelig skremmende men det gikk jo bra for oss Ønsker din lille god bedring da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 huff og huff, det er ille når det går utover munn og tenner God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Godt han brukte hjelm da, og at det "bare" var melketenner. Det var kanskje nesten aller værst å være mamma og søster? Heldigvis tåler barn en del, og det går som regel bra. En kan jo ikke nekte dem alt som kan være farlig, bare prøve å hindre at det blir værre enn det trenger, jmf å bruke hjelm. Håper det ikke blir vondt i natt da! Nå er det snart 8 timer siden, og han sover godt nå. Nekter å ta noe smertestillende, så da er det nok ikke skrekkelig vondt iallefall. Det verste for han er at han er redd noen skal le av han når han kommer på skolen. Uff, stakkar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227299744' post='4021124] huff og huff, det er ille når det går utover munn og tenner God bedring! takk :-) Det går seg nok til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Uff, det var litt for mye action, godt det tross alt gikk bra, og at han hadde hjelm som du sier... Håper han ikke får varig ake-angst, da ;-) Jeg får lirke han på et akebrett ganske snart :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Aj, får vondt av å lese. Så bra han hadde hjelm. Prøver å ikke være overbeskyttende og tenke at det stort sett går bra. Og at unger trenger å herje litt, ikke overbeskyttes. Når jeg leser om småen din, er det hardt å holde på den tanken.... Leste han skulle få ligge hos deg, det er nok lurt for begge. Kos dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 ai ai :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Aj, får vondt av å lese. Så bra han hadde hjelm. Prøver å ikke være overbeskyttende og tenke at det stort sett går bra. Og at unger trenger å herje litt, ikke overbeskyttes. Når jeg leser om småen din, er det hardt å holde på den tanken.... Leste han skulle få ligge hos deg, det er nok lurt for begge. Kos dere! Ja, ikke lett. Man vil jo ikke at de skal skade seg, men likevel må de jo få herje og leke litt :-) Men jeg tror nok jeg kommer til å bli litt mer påpasselig med hjelm etter dette. Jeg har vel egentlig tenkt litt sånn at det stort sett går bra...Men etter dette vet jeg ikke helt om jeg klarer det på en stund :-O 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.