Gå til innhold

Éclairs - på norsk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter sånne avlange kaker av vannbakkelsdeig, med glasur utenpå og smør/vaniljekrem inni? Det heter éclaire på fransk og engelsk, men hva heter de på norsk? De har det på mange konditorier, jeg har spist det men kommer ikke på hva navnet er på norsk ...

Skrevet

Wienerbrød?

Neida! Vannbakkelsdeig, mann. Og avlange og avrundede, som en veldig tjukk finger. Med vaniljekrem inni og for eksempel blank sjokoladeglasur på toppen!

Skrevet

Neida! Vannbakkelsdeig, mann. Og avlange og avrundede, som en veldig tjukk finger. Med vaniljekrem inni og for eksempel blank sjokoladeglasur på toppen!

Croisant?

Skrevet

Har aldri hørt dem nevnt som annet enn éclairs, jeg. Godt!

Skrevet

Ok.

Åssen ser en Èclairs ut da?

Ligger lenke allerede...

Skrevet

Ligger lenke allerede...

Eg ser det.

Det der har eg aldri sett før, rar "finger" forresten. :-)

Skrevet

Det var det jeg egentlig trodde - at de het det samme på norsk. Men jeg lette i tre kokebøker fra tre forskjellige generasjoner, og de sto ikke der.

Ah, det enkleste er det beste. Eclair heter eclair.

Tusen takk!!

Skrevet

Dette hadde jeg gått helt glipp av, men eclair, fins det

i Norge da? Har det ikke her i Danmark, untatt på franske

bakeri. Men fy søøøren, det er godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...