jubalong70 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Vi svelger kameler og kryper til korset og alt mulig annet. Nå er vår datter den eneste i 4. klasse som ikke har mobil. (Ja, vi har snakket med foreldrene.) Vi har derfor bestemt oss for at hun skal få mobil når hun fyller 9 i desember. Men hva skal vi kjøpe? Hva er viktig å tenke på? Hva med abonnement/kontantkort? Tips mottas med hjertelig takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Barna på den alderen er opptatt av å ha kamera i allefall. Du kan få en ok mobil til under tusenlappen med kontantkort. Jeg har valgt kontantkort til barna mine. Bruken sklir ikke ut i allefall, og om de mister den kan ikke mobilen brukes ubegrenset av andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kontantkort med "fri familie", da kan hn ringe dere sjøl om kontantkortet er tomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Pass på at barnet har "hemmelig nummer", Dvs at det ikke står oppført i gule sider, telefionkataloigen etc. Og at det ikke kommer opp når det søkes på en av dere foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Poden har abonnement som betales av far (den er registrert på far, ikke på guttungen), vi har ganske strenge regler for bruk av mobil da og har sperret den for en del ting. Han får kun lov til å ringe og sende sms med den, ikke mms f.eks. Han tar en del bilder og det er fryktelig koselig når han viser meg bilde av en katt han møtte på vei hjem fra skolen f.eks. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg ville absolutt valgt kontantkort. Hadde vært redd for å få tilsendt skyhøye regninger. Det er vel bittelitt dyrere å bruke, men er det tomt så er det tomt. Ang. mobil er jeg ikke helt sikker, men ville vel ikke valgt en veldig dyr modell ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Pass på at barnet har "hemmelig nummer", Dvs at det ikke står oppført i gule sider, telefionkataloigen etc. Og at det ikke kommer opp når det søkes på en av dere foreldre. Er det for å unngå at det blir sendt stygge meldinger fra ukjente? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Er det for å unngå at det blir sendt stygge meldinger fra ukjente? Ikke bare stygge meldinger, men reklame og ikke minst farens forretningsforbindelser... :-) Uansett er det enklere å holde styr på hvem barnet holder kontakt med da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kontantkort med "fri familie", da kan hn ringe dere sjøl om kontantkortet er tomt. Støttes!:-) Min sønn har dette, og det er supert! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Da min skulle ha mobil, var det et absolutt must at han kunne ta bilder og videosnutter med den, og aller helst ville han også ha muloghet for å spille av mp3-ringetoner. Bluetooth har kanskje alle nå, men det er også mye brukt for å sende om motta ringelyder, bilder etc gratis mellom vennene. Selv om vi stoler på at han ikke går bananas og kjøper spill og ringelyder og slikt, så har vi kjøpt kontantkort som vi fyller opp ved behov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Ikke bare stygge meldinger, men reklame og ikke minst farens forretningsforbindelser... :-) Uansett er det enklere å holde styr på hvem barnet holder kontakt med da. Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Da min skulle ha mobil, var det et absolutt must at han kunne ta bilder og videosnutter med den, og aller helst ville han også ha muloghet for å spille av mp3-ringetoner. Bluetooth har kanskje alle nå, men det er også mye brukt for å sende om motta ringelyder, bilder etc gratis mellom vennene. Selv om vi stoler på at han ikke går bananas og kjøper spill og ringelyder og slikt, så har vi kjøpt kontantkort som vi fyller opp ved behov. Ja, kamera er et must - musikkavspilling også, kjenner jeg henne rett... Vi kommer nok til å velge kontantkort - i alle fall til å begynne med. Så får vi se hvordan hun håndterer kostnadene. FriFamilie blir det nok også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Kontantkort med "fri familie", da kan hn ringe dere sjøl om kontantkortet er tomt. Ja, vi tenkte å ordne det. Takk for tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ja, kamera er et must - musikkavspilling også, kjenner jeg henne rett... Vi kommer nok til å velge kontantkort - i alle fall til å begynne med. Så får vi se hvordan hun håndterer kostnadene. FriFamilie blir det nok også FriFamilie får vi ikke benyttet oss av, da vi begge foreldrene har telefoner dekket av jobben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ino Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 FriFamilie får vi ikke benyttet oss av, da vi begge foreldrene har telefoner dekket av jobben. Joda du kan få fri-familie til barna slev om du har bedriftsabb. Dere med bedr. abb må betale vanlig, men barna kan ringe gratis til dere. Fra telenorssider : "Inntil tre av medlemmene kan ha kontantkort og inntil to kan ha mobilt bedriftsabonnement fra Telenor." mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Joda du kan få fri-familie til barna slev om du har bedriftsabb. Dere med bedr. abb må betale vanlig, men barna kan ringe gratis til dere. Fra telenorssider : "Inntil tre av medlemmene kan ha kontantkort og inntil to kan ha mobilt bedriftsabonnement fra Telenor." mvh Ja, men dette forrder vel at man har minst én med vanlig abonnement som verken er kontantkort eller bedrifts? Slik var det ihvertfall sist jeg sjekket;-) Vi er to voksne med bedrifstabonnement og ett barn med kontantkort, og flere familiemedlemmer har vi ikke:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ja, kamera er et must - musikkavspilling også, kjenner jeg henne rett... Vi kommer nok til å velge kontantkort - i alle fall til å begynne med. Så får vi se hvordan hun håndterer kostnadene. FriFamilie blir det nok også Vi kjøpte mobil med abonnement da den eldste fikk sin første mobil. Hun sendte kanskje to meldinger i mnd, så det ble noen dyre sms Ca 40 kr pr melding, he he. Vi var bundet i ett år, så det var greit å kjøpe kontantkort etter den tid. Nå som hun er 13 år bruker hun mobilen langt mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det behøver ikke være dyrt. Mobiltelefoner kan lett mistes, bli stjålet eller gå i stykker. Mobil med kontantkort er tryggest Sperr den for alle betaltjenester det er mulig å sperre for. Fri famile kan man fort spare penger på. Om telefonen blir lite brukt, er det lurt å ikke fylle kortet med for mye penger av gangen. Leverandørene krever fylling av kort med visse mellomrom for ikke å sperre dem. Her er noen eksempler. Du må klikke på den enkelte telefonen for å finne kontantkortpris. Flere av dem har ikke binding. http://www.elprice.no/tele/mobil-m-kontantkort mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Det behøver ikke være dyrt. Mobiltelefoner kan lett mistes, bli stjålet eller gå i stykker. Mobil med kontantkort er tryggest Sperr den for alle betaltjenester det er mulig å sperre for. Fri famile kan man fort spare penger på. Om telefonen blir lite brukt, er det lurt å ikke fylle kortet med for mye penger av gangen. Leverandørene krever fylling av kort med visse mellomrom for ikke å sperre dem. Her er noen eksempler. Du må klikke på den enkelte telefonen for å finne kontantkortpris. Flere av dem har ikke binding. http://www.elprice.no/tele/mobil-m-kontantkort mvh Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Snuppa mi på 9 har hatt mobil lenge. Ho får ny nå. En skikkelig billig sak jeg har kjøpt på Europris til 249,-. Uten kamera. (Ho får kamera til jul) Grunnen til at ho får ny er at batteriet på den gamle er superdårlig. Vi bruker One Call faktura. Da kan ho sende 90 SMS og Ringe 120 minutter gratis hver mnd. (Vi betaler bare oppstartsavgift for samtalene) MEN du må da kunne stole på at barnet forstår denne ordninger og ikke ringer villt og sender masse meldinger. Det har vi faktisk ikke hatt problem med her i det hele tatt. Ho har håndtert dette strålende:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.