Gå til innhold

småkaker til jul

Anbefalte innlegg

Gjest noen forslag?
Skrevet

Jeg er på jakt etter gode oppskrifter på småkaker til jul. Men er lei av å bake noen sorter som alltid blir kastet nesten urørt.

Hva forsvinner fortest hos dere? Kan dere gi meg et forslag?

Jeg vil ikke ha følgende? kvernkaker, pepperkaker, peppernøtter,berlinerkranser. Dette funker ikke hos meg.

Please anyone?

Skrevet

Sandnøtter og smultringer. Det har hendt jeg har måttet bake ny porsjon sandnøtter før jul, fordi første ladning har forsvunnet.

Skrevet

Det eneste som forsvinner her er kokosmakroner og vanlig julekake med geitost på :o)

Skrevet

I vår familie har alltid serinakakene og krumkakene hatt en tendens til å forsvinne. Og hvis de ikke har forsvunnet et stykke ut i januar, så blir i følge min mor småfuglene glad for å overta dem:-)

Det som er mest populært er kanskje ikke småkakene, men krydderkake og kransekake.

Skrevet

Serinakaker, kokosmakroner, goro, krumkaker, i tillegg til pepperkaker og sirupssnipper.

Skrevet

Serinakaker er godt da! Min kjære sier at det eneste han vil ha av julekaker i år er havrekjeks. :o) Jeg har bestilt risboller laget av havrepuffer istedetfor puffet ris så det skal han lage da - de er knallgode!

Ellers må jeg lage pepperkaker med ungene, de så på meg som om jeg har aldeles forrykt da jeg prøvde å foreslå at vi dropper det i år... Jeg spiser det meste av småkaker jeg. :o)

Skrevet

Jeg pleier å lage noen deilige myke cookies med rosiner, nøtter og sjokolade. De forsvinner alltid superfort. :-)

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg tenker at det må være noe med småkakene ettersom du må kaste dem nesten urørt? Her går det meste ned, enten det er krumkaker eller serina..selv synes jeg kransekake er godt, likeså kokosmakroner.

Skrevet

INGEFÆRKAKER

250 g hvetemel 0,5 ss ingefær 0,5 ts nellik 0,5 ts natron 100 g smør 250 g sukker 1 egg 10 g gjær 1 ss fløte

(ca. 80 på fatet)

Bland sammen mel, krydder og natron. Smuldre det med smøret. Tilsett sukker og egg. Rør ut gjæren i fløten og og ha det i deigen. Så eltes alt sammen med melblandingen til en god deig.

Deigen trilles i valnøttstore kuler og trykkes flate. Stek dem midt i ovnen ved 175 gr varme. Steketiden er ca. 10 minutter.

(Jeg kutter gjerne ut nellik og tar mer ingefær, 1,5 ss står det i en oppskrift.)

Skrevet

Kakemenn. Vi bruker å lage de små tynne og det er ikke bunn i noen av oss når de kommer på bordet :) Krumkaker på god andreplass.

Skrevet

Men ku-kake var _ikke_ pjuk, eller?

;-)

Ikkje så mye nei!

Eg har sett de der kakene der....

Skrevet

Vi skal lage kokosmakroner (de er helt utrolig gode!), mandelmakroner, peppernøtter, delfiakake, kakemenn, og så ha ungene allerede laget sandkaker og sandnøtter sammen med mormor og morfar forrige helg :-)

Skal helt sikkert lage mer også, men er ikke helt i julekakemodus ennå, så jg husker ikke flere. Sviegrmor lager sirupssnipper og smultringer og muligens kromkaker, og tar med hit :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...