Gjest best wishes Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Under forutsetning av at de fleste mener det samme som meg. Hver gang jeg skal lage hamburgere hjemme så blir de alt for fete, det renner fett av dem. Jeg bruker teflonpanne, så jeg bruker ikke smør eller olje. Hvordan får jeg burgerne til å smake mere som de jeg kjøper i hamburgersjappa? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Lager du burgeren fra bunnen av med kjøttdeig og krydder eller kjøper du ferdige, rå burgere som du steker? Karbonadedeig er ikke så feit som kjøttdeig, prøv det. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hva lager du hamburgerne av da? Kjøpes bare til å varme i pannen, eller lager du dem selv ifra bunnen av? At det renner fett av dem når de stekes i tørr panne er ganske naturlig ettersom hamburgere naturlig inneholder noe fett. På hamburgersjappa legger man ikke merke til det mellom brødet og dressingen... 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hva lager du hamburgerne av da? Kjøpes bare til å varme i pannen, eller lager du dem selv ifra bunnen av? At det renner fett av dem når de stekes i tørr panne er ganske naturlig ettersom hamburgere naturlig inneholder noe fett. På hamburgersjappa legger man ikke merke til det mellom brødet og dressingen... Det er ikke bare fettet som jeg ser. Jeg merker at hamburgerne som jeg kjøper smaker mer fett, enn de jeg kjøper 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Lager du burgeren fra bunnen av med kjøttdeig og krydder eller kjøper du ferdige, rå burgere som du steker? Karbonadedeig er ikke så feit som kjøttdeig, prøv det. lager dem ikke fra bunnen av nei 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 lager dem ikke fra bunnen av nei Ha på krydder mens du steker dem og etter steking kan du legge dem på kjøkkenpapir noen sekunder på hver side så det får trekke til seg noe av fettet. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Dressingen er den som gir hamburgeren rett smak synes jeg. Vi bruker å kjøpe ferdige, husker ikke navnet men de er pakket 8 eller 10 i gjennomsiktig plast og koster nesten 100kr. De er gode synes jeg Hamburgerdressing er best... Men det smaker ikke helt som når vi kjøper dem. Så har det noe med at det man lager selv ikke smaker like godt som om man slapp å lage det selv. Tror man blir "metta" på en måte mens en lager? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Dressingen er den som gir hamburgeren rett smak synes jeg. Vi bruker å kjøpe ferdige, husker ikke navnet men de er pakket 8 eller 10 i gjennomsiktig plast og koster nesten 100kr. De er gode synes jeg Hamburgerdressing er best... Men det smaker ikke helt som når vi kjøper dem. Så har det noe med at det man lager selv ikke smaker like godt som om man slapp å lage det selv. Tror man blir "metta" på en måte mens en lager? godt mulig 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Ha på krydder mens du steker dem og etter steking kan du legge dem på kjøkkenpapir noen sekunder på hver side så det får trekke til seg noe av fettet. God ide. takk:) 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Dressingen er den som gir hamburgeren rett smak synes jeg. Vi bruker å kjøpe ferdige, husker ikke navnet men de er pakket 8 eller 10 i gjennomsiktig plast og koster nesten 100kr. De er gode synes jeg Hamburgerdressing er best... Men det smaker ikke helt som når vi kjøper dem. Så har det noe med at det man lager selv ikke smaker like godt som om man slapp å lage det selv. Tror man blir "metta" på en måte mens en lager? Hvordan får de brødet så mykt? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Lag dem fra bunnen av hjemme med karbonadedeig, evt kjøttdeig dersom du tåler litt mer fett. TIlsett et egg, hakka løk og hvitløk. Mye bedre enn ferdiglaga drittmat. 0 Siter
morsan Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Kanskje prøve nytt merke hamburgere? Sjekk på pakka kjøttinnholdet. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Kjøpeburgere fra frossendisken inneholder mye søppel og smaker deretter. Lag selv fra bunnen av med karbonadedeig en dag du har tid, lag stor porsjon og frys dem ustekt med matpapir mellom så har du til å lage i full fart en annen dag. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Kjøpeburgere fra frossendisken inneholder mye søppel og smaker deretter. Lag selv fra bunnen av med karbonadedeig en dag du har tid, lag stor porsjon og frys dem ustekt med matpapir mellom så har du til å lage i full fart en annen dag. Lager hamburgersjappene sine egne burgere? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Som regel er det en god amerikansk burgersaus på de burgerne man kjøper ute, men det kan man lage selv også. Ville google litt hvis jeg var deg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Hvordan får de brødet så mykt? De tar det jo gjennom en varmesak av et slag. Bruk toastjernet kanskje eller mikro? Enig i at de fleste brød er tørre og smuldrete ja... 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Kjøpeburgere fra frossendisken inneholder mye søppel og smaker deretter. Lag selv fra bunnen av med karbonadedeig en dag du har tid, lag stor porsjon og frys dem ustekt med matpapir mellom så har du til å lage i full fart en annen dag. ååå nå kom jeg til å tenke på hamburgerene vi fikk servert i danmark. Bøfhamburger. Den var skikkelig snadder! 0 Siter
Nikki Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Du må lage de fra bunnen av. Det er sabla enkelt. Jeg bruker bare kjøttdeig og blander i krydder. Klapper fort ut 4 hamburgere på den måten. De blir saftige og gode! Brødet legger jeg litt i stekeovnen, så de blir oppvarmet. På slutten av steketiden til burgerne legger jeg på ost og øverste del av brødet. I tillegg mekker jeg egen dressing som jeg har på underste brød. Blir verdens beste hamburgere det! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Som regel er det en god amerikansk burgersaus på de burgerne man kjøper ute, men det kan man lage selv også. Ville google litt hvis jeg var deg. ''Som regel er det en god amerikansk burgersaus på de burgerne man kjøper ute, men det kan man lage selv også.'' Er det vanlig da? Kanskje på McDonalds og Burger King, men på vanlige "norske" gatekjøkken tror jeg den burgersausen er fraværende. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Hjemmelagde hamburgere er da 10 ganger så godt som burgere fra gatekjøkken!? Men da forutsetter jeg selvfølgelig bruk av skikkelig kjøtt - enten at man kjøpe karbonadedeig som blandes opp med løk og krydder eller man kjøper ferdige _skikkelige_ burgere fra ferskvaredisken (da mener jeg slike som er laget av karbonadedeig - ikke slike paddeflate blandingsprodukter). Burgerbrød, rødløk, salat, tomater og "burgersaus" bestående av f.eks. rømme, ketchup salt og pepper - yummi! *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.