Gjest ChiengMai Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Enig! Ja får klage til rektor,håper bare de tar det alvorlig. Dette _skal_ de ta alvorlig! Spør om det er vannskrekk eller svømmedyktighet de skal formidle i svømemtimene. hjelper det ikke å snakke med rektor er etatlederen i kommunen neste instans. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Ja der er vi to! Kan ikke forstå at det er lov å holde på på den måten. Det er ikke lov, og det skal du være veldig klar på når du snakker med rektor. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 ''Enig,nå gruer han seg veldig til neste badetime.'' Er jo ikke rart om han gruer seg! Blir helt matt av sånt uvett, jeg. Og jeg er veldig glad for at mine to alltid gleder seg til svømminga, da har de vel sluppet sånne episoder som du skriver om her. Ja,alle burde jo slippe det,de skal ha det gøy å lære ting i badetimen i sitt tempo. Har nesten lyst å la han slippe bad neste gang. 0 Siter
Gjest redsel Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Barn skal overhodet ikke tvinges til å hoppe eller stupe, det trodde jeg var innlysende. Vanskelig for utenforstående å vite graden av tvang her, synes uansett du bør snakke med læreren. '' Barn skal overhodet ikke tvinges til å hoppe eller stupe, det trodde jeg var innlysende. '' Nei? Hva med alt anne man tvinges til på skolen? Det er mye man kan være redd for, klatre i tau, hoppe bukk, kanonball for den del, men man tvinges jo til å være med på alt det? Å hoppe og å stupe er vel en del av svømmeundervisningen, og da skal man vel være med på det også? Måten det ble gjort på i dette tilfeller er riktignok helt hårreisende dersom historien til trådstarter stemmer. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 '' Barn skal overhodet ikke tvinges til å hoppe eller stupe, det trodde jeg var innlysende. '' Nei? Hva med alt anne man tvinges til på skolen? Det er mye man kan være redd for, klatre i tau, hoppe bukk, kanonball for den del, men man tvinges jo til å være med på alt det? Å hoppe og å stupe er vel en del av svømmeundervisningen, og da skal man vel være med på det også? Måten det ble gjort på i dette tilfeller er riktignok helt hårreisende dersom historien til trådstarter stemmer. ''Det er mye man kan være redd for, klatre i tau, hoppe bukk, kanonball for den del, men man tvinges jo til å være med på alt det?'' Jeg har aldri opplevd at noen tvinges til sånt, og håper mine barn slipper det også. Husker det ble brukt _sterke_ overtalelseskunster overfor noen som f.eks. ikke ville hoppe over bukken, men de fikk alltid muligheten til å trekke seg, om de ønsket. 0 Siter
ekte nick Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg ville ha meldt fra til rektor med en gang, forklart at den læreren ikke bør ha ansvar for svømming, og deretter forlangt fritak for svømmetimene for barnet så lenge den læreren har de timene. Snakker om å skape svømme-aversjon hos et barn!! Antakelig må barnet ha mange ekstra svømmetimer hos en annen lærer bare for å klare å REPARERE skrekken denne læreren har skapt i barnet mht svømming. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Jeg ville ha meldt fra til rektor med en gang, forklart at den læreren ikke bør ha ansvar for svømming, og deretter forlangt fritak for svømmetimene for barnet så lenge den læreren har de timene. Snakker om å skape svømme-aversjon hos et barn!! Antakelig må barnet ha mange ekstra svømmetimer hos en annen lærer bare for å klare å REPARERE skrekken denne læreren har skapt i barnet mht svømming. For å være ærlig tror jeg ikke vi kommer så langt med det,skolen er ikke kjent for å innrømme feil for å si det sånn. Kontaktlæreren er syk og skulle ta det opp med badelæreren når hun er tilbake på jobb. Dessverre tror jeg ikke at de tar dette alvorlig,selv om det for barnet og oss foreldre er svært urovekkende. Er iferd med å miste troen på hele skole systemet! 0 Siter
ekte nick Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 For å være ærlig tror jeg ikke vi kommer så langt med det,skolen er ikke kjent for å innrømme feil for å si det sånn. Kontaktlæreren er syk og skulle ta det opp med badelæreren når hun er tilbake på jobb. Dessverre tror jeg ikke at de tar dette alvorlig,selv om det for barnet og oss foreldre er svært urovekkende. Er iferd med å miste troen på hele skole systemet! Hvis det er slik, da syns jeg du skal sende klagen på rektor i kopi til skolesjefen. Men uansett syns jeg du bare skal ta barnet ditt ut av svømmetimene, gi beskjed til læreren at han ikke skal delta i svømming men kan heller sitte og gjøre lekser ol.l. De kan ikke tvinge dere til at gutten skal ha svømming når læreren holder på slik. Få evt en lege til å skrive en ærklæring om dette. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Hvis det er slik, da syns jeg du skal sende klagen på rektor i kopi til skolesjefen. Men uansett syns jeg du bare skal ta barnet ditt ut av svømmetimene, gi beskjed til læreren at han ikke skal delta i svømming men kan heller sitte og gjøre lekser ol.l. De kan ikke tvinge dere til at gutten skal ha svømming når læreren holder på slik. Få evt en lege til å skrive en ærklæring om dette. Uff ja,får prøve å ordne opp på en eller annen måte,dette går jo bare ikke. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 For å være ærlig tror jeg ikke vi kommer så langt med det,skolen er ikke kjent for å innrømme feil for å si det sånn. Kontaktlæreren er syk og skulle ta det opp med badelæreren når hun er tilbake på jobb. Dessverre tror jeg ikke at de tar dette alvorlig,selv om det for barnet og oss foreldre er svært urovekkende. Er iferd med å miste troen på hele skole systemet! Da ringer du etatlederen i kommunen, dette _skal_ dere ikke finne dere i! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.