Gå til innhold

Nintendo WII kontra Playstation 2

Spøkelset

Anbefalte innlegg

Datteren min på 9 år ønsker seg Wii til jul. Hun påstår at det er så mye bedre enn Playstation 2 som vi har. Jeg har ikke så mye greie på dette, men regner med at det stemmer til en viss grad. Er det så mye bedre at det er vits å kjøpe når vi allerede har PS2 eller bør vi bruke pengene på andre ting? Er det Wii vi bør kjøpe hvis vi skal ha en ny spillemaskin eller er kanskje PS3 eller noe annet bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At Wii er bedre enn playstation 2 er det ingen tvil om. Det å si om Wii er bedre enn playstation 3 er litt vanskelig da de er meget forkjellige. Wii er en konsol fra nintendo, nintendo har alltid vært veldig barnevennlige. Det vil si at det er gode barnespill både maskinen og spillene tåler røff behandling. På gamecube og Wii har nintendo godt vekk fra sine "klosse" spill til "cd", dette gjør at spillene ikke lenger tåler så mye som tidligere. Wii er en ren spille maskin. Det som er bra med wii er kontrollene. De krever at spilleren er i aktivitet mens de spiller. For mindre barn er dette en negativ ting da mange av dem ikke klarer å bruke dem, men mange av spillene kan brukes med en kontroll fra gamecube, som er en "vanlig" kontroll.

Det er også mulig å koble den opp mot nette og spille mot andre der.

Når det gjelder playstation 3 har den flere bruksområder. Det er selvfølgelig en spille maskin med mange gode barnespill. Den kan også brukes som dvd spiller (blue ray) og cd spiller (multimedia maskin). Den har helt sikkert flere bruksområder men jeg er ikke sikker på hva de er.

Viss du skal kjøpe en av disse konsollene og bare bruke den som en spille konsol. Ville jeg funne ut hvilke spill som er til dem og velge konsoll ut i fra hvilke spill enn ønsker å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempestor fordel med Wii er at man da får kjøpt Nintendo-spill som Super Mario, Zelda og Pokemon. Disse utgis ikke til andre spillmaskiner enn Nintendos egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt andre spill til Wii enn til Playstation, alle Mario-spillene er Nintendo. Man kan også kjøpe Wii Fit, Wii Sport og andre spill der man bruker hele kroppen til å spille med.

Vi har også Playstation3, den bruker vi mer som mediasenter til film (Blue Ray og DVD), foto og musikk enn til spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler. Jeg synes WII er mye bedre, og det blir mer brukt. Har kan du la barna spille hvor mye de vil ettersom de fleste spillene er fysiske spill hvor du må bruke hele/deler av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...