Gå til innhold

Bekymret for god venn

Anbefalte innlegg

Gjest vennninnen76

Jeg har en god venn som i mange år har slitt litt, men h*n har klart å komme seg gjennom det og det har mest gått oppover. Men nå derimot, har h*n vært nede ganske lenge. Og det ble ekstra ille da h*n ble avvist av en h*n har hatt et forhold med.. Nå er h*n veldig nedfor. Jeg prøver så godt jeg kan å oppmuntre h*, men jeg har familie og jobb føler ofte jeg må priorietere det. (jeg føler jeg burde stilt mer opp for h* når h*n har det vanskelig). Dessuten mottar jeg realtivt ofte sms og e-post om hvordan h*n har det, og dette er svært negativt og angripende på meg.

Har oppfordret henne til å søke hjelp, men det er h*n motvillig til. Føler jeg ikke kan "mase" mer om det, for h*n har tydelig sagt at nok er nok, og at h*n klarer å ta ansvar for seg selv. Men jeg tenker da at man kanskje når man er så langt nede, kan ha problemer med selv å se at man trenger hjelp??

har noen noen råd om hvordan jeg bør forholde meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318960-bekymret-for-god-venn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...